/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hvor finder man konkrete optagelseskrav?
Fra : cristian2
Vist : 821 gange
50 point
Dato : 24-05-13 17:40

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af, hvor man finder de specifikke optagelseskrav til videregående og andre uddannelser. Altså hvilke gymnasiale karaktergennemsnit der forlanges for optagelse på uddannelserne.

Der er masser af sites om emnet. Men ingen oversigt over karaktergennemsnit (historisk og evt. for indeværende).

Findes der ikke en side der samler de konkrete kvote-krav?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-05-13 17:45

Prøv om du bliver klogere her:

http://www.adgangskvotienter.dk/

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-13 18:03
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 17-08-13 12:12

Tak for svaret katekismus.