/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java opdatering
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 18-04-13 09:12

Efter den sidste opdatering af java kan jeg ikke bruge nem-id. Siden med nem-id beder mig installere java, selv om jeg lige har gjort det. Og sådan bliver det ved. Jeg bruger chrome, men det er samme problem med IE og Firefox. Er der andre, som oplever samme problem?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-04-13 09:21

Vær opmærksom på, at den sidste opdatering (21) kræver restart af computeren - men Java har været presset efter al den snak om netsikkerhed, så det er muligt, at opdateringen ikke er fuldført - prøv igen.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 18-04-13 09:28

Jeg har genstartet op til flere gange - uden at det løste problemet.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-04-13 09:31

Der viser sig som regel en gul markering der beder om du vil køre programmet.

Jeg har chrome.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-04-13 09:32

Jeg har også prøvet - genstartet og prøve igen forgæves

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 18-04-13 09:34

Nå så kom jeg pludselig i gennem på Chrome efter endnu en genstart

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-04-13 09:49

Det måtte jeg også igennem i går - bruger også Chrome - tålmodighed belønnes som regel

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 18-04-13 09:58

Er der evt. forskel på om man kører 32 eller 64 bit?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-04-13 10:08

Det burde programmet selv styre...

Du har husket at afinstallere de gamle versioner af Java?

Jeg plejer for en god ordensskyld at total afinstallere Java og så geninstallere den nyeste version.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-04-13 10:09

Det burde der ikke være - Java detekterer selv systemkrav og opsætning

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-04-13 10:11

Du har husket at afinstallere de gamle versioner af Java?

Det er ikke altid nødvendigt, men en rigtig god idé at gøre

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-04-13 10:15

Det er ikke altid nødvendigt, men en rigtig god idé at gøre

men så er man på den sikre side

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 18-04-13 10:29

Jeg har slettet alt

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-04-13 10:31

Oracle har vist været obs på "huller" i Java - husker fra tidligere, at man blev promptet til at slette tidligere versioner - men du har ret - "Safety first"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-04-13 10:34

Citat
Jeg har slettet alt

Så er du på den sikre side...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-04-13 11:39

Nogle gange har jeg store problemer med opdateringen - andre gange ikke. Hvorfor? Jeg ved det ikke, men jeg sletter altid den gamle før jeg opdaterer igen. De to sidste opdateringer geld lige igennem, men den 3. før prøvede jeg mange gange - opgav og så lykkedes det dagen efter???

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-04-13 12:01

er du opmærksom på, at der de sidste dage har været mindre nedbrud på nemid. det knne jo være derfra det kommer.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-04-13 13:44

Hvis du følger med i nyhederne, der er det blevet fortalt at Nem-id har været nede nogle gange, måske har du lige ramt en sådan periode.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-04-13 06:47

Fatter ikke JAVA -der reklamerer med reklamerer med at "køre" på 3 milliarder "elektronikdimser" er så dåligt skruet sammen at der igen og igen opstår problemer-det mindste de (oracle) kunne gøre var da at sende en meddelelse om at nu er de igen anvarlige for en masse bøvl og så bare et link der AUTOMATISK foretog de nødvendige tiltag for at få skidtet til at fungere.

Findes der ikke andre og mere stabile muligheder end Java ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-13 07:06

Citat
Findes der ikke andre og mere stabile muligheder end Java ???

Man kan bare lade være med at opdatere skidtet.
Gør man det får man jo åbenbart bare problemer, om det er sikkerhed eller bare Java
og Java SUCK´s

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-04-13 07:14

Citat
Man kan bare lade være med at opdatere skidtet

Ja det kan man , men så kan jeg jo ikke komme i mine netbanker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-13 10:33

Citat
Ja det kan man , men så kan jeg jo ikke komme i mine netbanker

Jeg kan komme i netbank med en 3 år gammel Java, så jo det kan du.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-04-13 10:49

Jeg kan komme i netbank med en 3 år gammel Java, så jo det kan du

Du skal blot være obs på sikkerhedsrisici - alle "eksperter" anbefaler/opfordrer til at holde de såkaldte 3. part programmer (som Java) opdateret - Oracle vedkender sig sikkerhedshuller i gamle versioner - såååååå

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-04-13 19:59

Jeg kan (heldigvis) ikke komme i netbanken på gamle JAVA'er, de kræver sidste nye "modal".