/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tvlicensbetaling i EU
Fra : Krus17
Vist : 338 gange
20 point
Dato : 15-04-13 18:04

Kan man nøjes med at betale tvlicens i DK selv om man også har tv i sit sommerhus der ligger i Frankrig. Med andre ord er der en overordnet lovgivning om tvlicensbetaling i EU
Mvh krus 17

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-13 18:11

http://en.wikipedia.org/wiki/Television_licence#France

Frankrig
I 2010 tv-licens i Frankrig (fastlandet & Korsika ) var € 121 og i de oversøiske departementer det var € 78. [ 21 ] De licensvilkår finansierer ydelser fra Radio France , France Télévisions og Radio France Internationale . moderlandet Frankrig modtager Frankrig 2 , France 3 , France 5 , Arte , Frankrig 4 og Gulli , mens oversøiske departementer modtager Outre-Mer 1ère (»[navn på afdeling eller område] 1ère«, Tempo, og Frankrig Ô), selv om de franske hovedland kanaler er også tilgængelige i de oversøiske departementer gennem udvidelse af TNT service til disse områder. [ 22 ] Offentlige tv-selskaber i Frankrig supplere deres licens gebyrindtægter med det fra reklamer. Imidlertid har ændringerne i loven i 2000 har til formål at standse offentlige tv jagter ratings, stoppede offentlige tv fra udluftning annoncering efter 20:00. [ 23 ] Mellem 1998 og 2004 er andelen af France Télévision indtægter, der kom fra reklamer faldet fra omkring 40% til 30 %. [ 24 ] For at holde omkostningerne ved indsamling lav, licensafgiften i Frankrig indsamlet som led i lokale skatter. [ 24 ]

Dansk og fransk licens har intet med hinanden at gøre...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-13 18:23

Citat
stoppede offentlige tv fra udluftning annoncering efter 20:00

Ja, TV-reklamer er noget lort