/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Starte windows 8
Fra : troldenesdhb
Vist : 736 gange
150 point
Dato : 20-02-13 21:04

Jeg skulle genstarte min windows 8. Det fandt jeg endelig ud af..............

Nu står den så med et billede af et tårn, nogle grønne bakker og blå bjerge...... og en tid og kalender.

Tiden går, så den er ikke frosset. Men hvordan pokker kommer jeg videre?

Jeg har prøvet at trykke på windowstasten, det virker ikke. Der er ingen mus at bevæge???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-13 21:22

mellemrumstasten

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-13 23:17

Jeg håber du er kommet videre, for det tyder på du har et problem med win 8.

Jeg håber du har genstartet og den har startet op normalt. For når den er startet op normalt så har du en masse forkanter på skærmen. Til venstre på skærmen står en firkant med "skrivebord" Den trykker du på og så ligner det hele sig selv, næsten.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-13 23:27

højreklik på din mus- så skulle du komme til dit logon felt

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 21-02-13 01:51

Måske virker mellemrums tasten, den har jeg ikke prøvet, jeg trykker på Enter og så skiftes der over til siden med dit brugernavn og du skal skrive din kode, når så du er kommet ind så prøv at læse tippet herunder, hvis du vil direkte ind uden at skulle skrive koden hver gang:
http://www.kandu.dk/tip22165.aspx
den konto du oprettede da Windows var ny og som du logger ind med er en administrator konto, jeg vil anbefale dig at oprette en konto med begrænsede rettigheder så du ikke kommer til at installere uønsket software ved et uheld, det giver en ekstra tænkepause når man bliver bedt om administrator kode for at installere et eller andet som man ikke var opmærksom på og som kan være skadeligt

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-02-13 06:23

tak yvind. jeg holder lige tråden åben, hvis mere skulle dukke op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-13 10:38

Jeg går så ud fra at du kom ind.......................det var pausesbilledet du nok var inde i.

Ps. Der findes en del "trick" til win 8 som gør livet lettere og får den til at opføre sig som de gode gamle Windows.

I kandu tips kan du søge på win8 eller Windows 8

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-02-13 17:34

lige et tillægs spg.

Nu har jeg installeret office. Hvor finder man sine programmer?

Jeg vil finde dem fra skrivebordet, men der er jo ingen start knap, hvor man kan se "alle programmer"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-13 18:51

Denne har jeg på win 8
http://classicshell.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-13 18:57

Og så lige denne nyttige adgang til alt hvad du kan skrue på.
Den hedde godmode og giver adgang til Windows indstillinger.

Du kan bare lave en ny mappe og døbe den:
(marker copi og sæt ind, så det hele kommer med)

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Så skulle der komme et flot lille ikon.

Ps. den kan bruges i XP / Vista / Win 7 / Win 8

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-02-13 19:05

mangler stadig lige at få at vide hvor jeg kan finde mine programmer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-13 19:33

Denne har jeg på win 8
http://classicshell.net/
Den viser programmer som er installeret via desktop og evt en browser.
Den viser også apps

Apps er de medfølgende eller de gratis som kan hentes sådan

Ned til venstre hjørne > højreklik > søg > nu kan du søge programmer eller vælge at få dem med på win 8 startside.

De allerede installerede ses her:
Ned til venstre hjørne og klik på metrovinduet eller bare klik på windowstasten

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-02-13 19:44

I må meget undskylde. Men jeg syntes win 8 er skod..................

Godt det er pcer jeg skal starte op for en anden. Tak for hjælpen.

Har i vendet jer til den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-13 20:08

Ja næsten.

Men den er jo også rettet til så den ligner den go'e gamle.
Men hurtig det er den da - starter op her på 20 sekunder.

Men jeg har også nogle andre computere med XP og win7
Dem beholder jeg.

Ps. Jeg var lige ved at smide den win8 ud i starten, men gav den en chance.
Nu bruger jeg win 8 mest.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-13 02:00

Du kan nemt starte et program fra app siden, når du er på skrivebordet så trykker du på Windows tasten og kan rulle igennem alle apps og klikke på det program du vil starte, alle installerede programmer lægger en app der og nogle programmer lægger en genvej på skrivebordet, der er kun en ting som er skod på Windows 8, det er den Internet Explorer som starter hvis du klikker på app, der bør du bruge Internet Explorer fra skrivebordet, du har også let tilgang til indstillinger og andet hvis trykker på Windows tast + X,
Windows 8 er anderledes men nem at lære at kende og så er den mærkbar hurtigere end tidligere versioner af Windows, jeg var næsten gået fra Windows og over til at bruge Linux, nu er det faktisk ret sjældent at jeg starter Linux, Windows 8 er nem og hurtig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-13 02:03

Citat
Nu står den så med et billede af et tårn, nogle grønne bakker og blå bjerge.
det er låseskærmen (ikke pauseskærmen) som kendes fra smartphone, der går du heller ikke direkte til skrivebordet men skal trække en finger tværs over skærmen for at åbne

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-05-13 08:00

Tak for svaret o.v.n..