/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP til win 8 pro
Fra : Dodala
Vist : 535 gange
300 point
Dato : 12-02-13 16:08

Hej

Har en PC med xp pro på (SP3) det er en engelsk version, men lovlig.
Har så købt en opgradering til win 8 pro da den kostede 229 kr.
Når jeg så vil starte min opgradering, siger systemet at platformen understøttes ikke?
Er der nogle der kan hjælpe?

mvh Dodala

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-13 16:57

Læs om Windows 8-systemkrav som Microsoft, måske du selv finder svaret der:
http://windowsupgradeoffer.com/da-dk/Home/Faq#FAQPage_Category3Question2Literal.Text

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-13 23:36

Det er fordi du har en engelsk udgave af Win7, og den kan du ikke opgradere til en Dansk Win8
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre hvis du installerer Dansk på din Engelske udgave, men tvivler
da en installation af Dansk ikke kommer hele system rundt (system filer) men kun de mest brugte
programmer og filer, men du kan jo prøve - det kaldes en MIU
http://en.wikipedia.org/wiki/Multilingual_User_Interface

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-13 23:37

Har den Danske brugerflade, hvis du vil prøve.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-13 00:34

Det kan også være du installerer Win 8 med 64 bit, det kan din maskine ikke køre med. Du skal vælge 32 bit udgaven.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-13 01:28

Citat
64 bit, det kan din maskine ikke køre med

Hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-13 10:58

Hvis det er en ældre maskine og du har 4 gb ram. Så er det er 32 bit maskine. Og de kan ikke køre med 64 bit.

Er det en nyere maskine og du har mere end 4 gb ram så er det en 64 bit maskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-13 11:25

Man kan da godt have 2 eller 4Gb ram og have et en 64 pc og omvendt, det skulle vist ikke være et problem, har selv en 64 med kun 1GB ram, men det var ikke spørgsmålet?
Men problemet er nok nærmere at hans nuværende pc har Engelsk styresystem som skal opdateres til en Dansk, og det tror jeg ikke kan lade sig gøre, medmindre det er en ren install

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-13 12:45

Selvfølgelig kan ma ram på en 64 bit, men hvis spørgeren kører win XP så er maskinen måske fra den tid hvor der ikke var 64 bit maskiner. Derfor kan han starte med at installere 32 bit udgaven og bagefter prøve med 64 bit. Der er større chancer med at installere 32 bit.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-13 15:11

enig i det

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 13-02-13 15:27

Har prøvet at opgradere med en dansk version af xp pro (sp3),det gik også hele vejen til installationen var færdig. Så sagde systemet , at jeg skulle reboote PCén og det gjorde jeg, men fik hele tiden den samme besked. Det var ligsom at systemet" kørte i ring" uden at der skete noget som helst. Så derfor installerede jeg den eggelske version.

Mvh. Dodala