/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dynazip error
Fra : 19431225
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 08-02-13 13:19

Hej
Jeg har fået et frygtelig problem på begge mine maskiner, når jeg prøver at åbne bestemte filer (ikonet ligner wordpat, men under egenskaber docx fil ) får jeg denne meddelelse: Dynazip error, no files to test, extract, etc (no items match fielspec)
Når jeg så prøver at komme ud af denne meddelse, så slettes filen.
Jeg kører windows 7.
er der noge som kender dette problem, og hvordan kommer jeg ud af det??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-13 14:43
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-13 14:44

Ellers højreklik på filen og under egenskaber = SKIFT, vælger du det program der skal åbne filen.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 08-02-13 15:22

Citat
Du kan begynde med at fjerne Dynazip?

Hvad er Dynazip for et program?? og hvor ligger det så jeg kan fjerne dynazip??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-13 15:50

Det er et kompressions program, du kan sikkert fjerne det i kontrolpanel/ fjern et program
ellers søg efter det i START

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-13 16:51

..ellers installér: http://www.winzip.com/downwz.htm

..eller : http://www.rarlab.com/download.htm (...kan anbefales )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-13 16:55

..eller ???
7-Zip ..som jeg selv bynytter
http://www.7-zip.org/download.html
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-02-13 19:52

ja pas på med alle de komprimeringer hej hej

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-02-13 11:30

Citat
Det er et kompressions program, du kan sikkert fjerne det i kontrolpanel/ fjern et program
ellers søg efter det i START

Jeg kan ikke finde dynazip, hverken i kontrolpanel eller "søg i alle programmer"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 13:29

Mærkeligt, du må have fået programmet ind på en eller anden måde
ELLER det du prøver at åbne noget der ikke er hvad det udgiver sig for at være
Har du forsøgt ÅBEN med - højreklik på filen
Hvis det kun er enkelte filer, som andre må se, så kunne du lægge dem på nettet, så kan vi se på dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-13 14:43

Af en eller anden grund er zip sat til at åbne .docx filer og derfor får du en fejl, højre klik på en af filerne, hold musen på Åben med og gå ud og ned til Vælg standard program, der sætter du dit tekst program til at åbne den slags filer, .docx kan ikke åbnes med Wordpad og har du ikke et office program så er Libre Office gratis at hente og bruge:
http://da.libreoffice.org/
DynaZip er et indbygget program i Windows som bruges til at pakke eller udpakke .zip filer hvis ikke der er et andet zip program installeret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-13 14:45

Citat
Jeg kan ikke finde dynazip, hverken i kontrolpanel eller "søg i alle programmer"
det er indbygget i selve Windows og er ikke sådan lige at fjerne, men det kan lade sig gøre.
Du bør rette fejlen i stedet på at fokusere på at fjerne programmet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 17:12

Citat
indbygget i selve Windows

Den SKAL ikke slette filer, og jeg kan forstå at det er det, der er problemet
jeg har 2 gange skrevet at spørger skal højreklikke osv - lagt link til rettelse af visse filtyper
-------
Men man får jo til tider kun det halve at vide herinde, grunden til at den ? sletter kunne jo være
at der mangler et del-arkiv og det der SÅ SLETTES, altså ikke er selve filen, men det der forsøges udpakket.
Og er det det, kan med med WinRar og muligvis 7Zip beholde beskadigede og halve filer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-13 17:15

SAMT, spørger må da vide hvad det er for en fil han har liggende, den kommer sikkert ikke af sig selv.
Men det skulle nu ikke undre mig, herinde.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 09-02-13 18:22

Citat
Ellers højreklik på filen og under egenskaber = SKIFT, vælger du det program der skal åbne filen.

Jeg har prøvet flere gange at højreklikke og be om at åbe filen med et andet program, det er både en word og jpg fil der er problemet, alle mine pdf filer kører fint.

Programmet hvor filerne ligger er Legacy, et slægtforskningsprogram.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-13 18:41

Word filer skal åbnes med et office program og jpeg filer skal åbnes med et billed program, hvis ikke du kan sætte et standard program til at åbne filerne eller åbne i almindelighed uden at DynaZIP blander sig ved at høje klikke og vælge Åben med og der vælge det rigtige program, så er der noget helt galt med din Windows og du skal overveje at gen installere styresystemet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-13 08:24

Du administrere dine filassociationer i stifinder.

Åbn stifinder.
Vælg menu'en 'Funktioner' -> Mappeindstillinger...
Vælg fanen; Filtyper
Nu kan du bestemme hvilke filtyper der skal åbnes, læses, køres osv. af hvilket program.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 10-02-13 09:58

Citat
Word filer skal åbnes med et office program og jpeg filer skal åbnes med et billed program, hvis ikke du kan sætte et standard program til at åbne filerne eller åbne i almindelighed uden at DynaZIP blander sig ved at høje klikke og vælge Åben med og der vælge det rigtige program, så er der noget helt galt med din Windows og du skal overveje at gen installere styresystemet

Jeg vil prøve at gen installere windows, i hører nærmere

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 12-02-13 09:24

Hej
Nu har jeg gen installeret windows, og problemet er løst, hvem skal jeg give point??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-13 07:52

Tjaeh... du fulgte jo dette råd og fik løst problemet: http://www.kandu.dk/spg166185.aspx#1905864
</MOLOKYLE>