/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Min pc skærm virker ikke til min mac.
Fra : dvnielsen
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 06-06-03 11:21

Har lånt en Powermac G4 med henblik på at købe den. Jeg vil gerne have min PC skærm til at virke til begge putere og der sidder der også et stik bag på G4'eren som gør det muligt at sætte skærmen til. Problemet opstår da skærmen fortæller mig at den ikke modtager noget signal. Er der nogen der umiddelbart kan lure hvad jeg gør forkert. Har været inde på en masse hjemmeside, men de siger alle at det ikke er noget problem at sætte en almindelig skærm til.

Lamer? jeg tror det nok c",)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-03 21:00

Hvis der ikke er nogen her hos kandu der kan hjælpe dig så prøv.
http://www.eksperten.dk/
eller på Engelsk.
http://www.experts-exchange.com/
eller hvis du har hotmail
>gå til chatrum>vælg kategori>it>rul ned til "Nerds' and Nerdettes" det er på Engelsk men de er flinke. Der er også mange andre chatrum, som er parat til at hjælpe
Emesen.

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 04-11-03 22:05

Hvis du er sikker på at din skærm virker, skal du undersøge om skærmkortet på Mac'en ikke er "brændt" af. prøv at låne dig frem til en skærm.
Hvis alt er ok, kan det være at du skal resette parameter ram. Lige så snart du har tændt din maskine holder du "æble+alt+p+r" nede indtil du hører startlyden for anden gang. Bare rolig det "ødelægger" ikke din maskine, med "reset'er" bare nogle parameter. Du kan højst risikere at du skal indstille tiden, samt din appletalk igen.

Hvis dette heller ikke virker skal du måske ud og investere i en "konverter" for at få oversat signalet fra din mac til skærmen. eEn sådan koster et par hundrede...