/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Konvertering af Psion PDA filer/MS-Offic
Fra : Gin
Vist : 292 gange
165 point
Dato : 04-02-13 16:36

Jeg bruger en Psion Revo + (PDA håndcomputer), hvor jeg har Word, Excel og Acces på. I mange år, har jeg konverteret dem til min komputer, hvor filerne så vises i almindelige Word, Excel og Acces formater. For et par måneder siden forsvandt pludselig denne mulighed, og jeg får en fejlmeddelelse:

"Intet program er associeteret til denne fil til at eksekvere denne aktion. Installer et program eller, hvis det allerede er gjort, skab en association i Figurations panel standardprogrammer."

Jeg er ikke klar over, hvad jeg skal gøre. Det mærkelige er, at når jeg prøver at konvertere fra min Psion på en anden komputer med det samme MS-Office program på, bliver filerne konverteret fint.

Jeg har prøvet at ville spørge Microsoft, men da mit Office stammer fra 2002, vil de have 540 kr. for at hjælpe mig...

Er der en nørd, der kan give mig et svar der dur.

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-02-13 20:10

Ved du hvad filendelse disse overføre filer ligger i?

Det jeg ville forslå er fx åbne word først og så bruge åben fra filmenuen og prøve at åbne filen denne vej, fremfor at dobbelklikke på dem i stifinder.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 06-02-13 08:09

Filerne, der ligger på Psion har Psion's egne filendelser og kan ikke umiddelbart konverteres.

Har prøvet det du foreslår, men det virker desværre ikke. Det er sådan, at man bliver nødt til at bruge et program, som er tilknyttet Psion og som ligger på min store computer. Man sætter Psion i en "dock" som er forbundet med kabel til den store computer. Trykker derefter på et "My Psion" ikon på den store computers skærm og dette åbner en oversigt over den række filer, der er på Psion computeren. Man trykker så på den fil, man vil have konverteret. Denne fil plejer så at blive åbnet i det program (Word, Excel eller Acces) som derefter viser den konverterede fil i disse formater.