/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gulvvarme...signal OK... men ingen varme
Fra : alyng
Vist : 753 gange
50 point
Dato : 01-02-13 07:07

Goddag

Jeg har problemer med mit Wirsbo gulvvarme anlæg. Der er ingen varme i det ene badeværelse, selvom der tilsyneladende er kontakt mellem den trådløse termostat og kontrol enheden.
Jeg har fulgt vejledningen i manualen, med at køre en transmissions test af termostaten og en telestattest.
I kontrolpanelet er der konstant lys i det nummer, der hører til termostaten på det pågældende badeværelse, hvilket vel må betyde, at den modtager signal og åbner for ventilen....eller?

Anlægget er fra 2004.

På forhånd tak
Allan

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-02-13 09:50

Er den ventil i orden som skal åbne og lukke for vandet?

Prøv at åbne den manuelt.

vic200

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-02-13 09:59

prøv at tage termostathovedet. hvis der så kommer varme må det jo være termostaten der er fejlbehæftet

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 01-02-13 11:23

Mange tak for jeres input

Jeg vil prøve begge ting af. Ventilerne må være dem, der sidder på række og mærket med et tal og en beskrivelse, der svarer til den trådløse termostat.
Der sidder er grøn plasthætte over, den må vel kunne tages af.

Straks jeg kommer hjem fra arbejde, vil jeg gå i "krig" med jeres ideer.

vh
Allan

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 01-02-13 11:37

der kan være en luftlomme i røret prøv at lufte ud

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 01-02-13 11:56

Ove112...
Det lyder som et muligt problem. Desværre står der ikke noget om i manualerne om, hvordan man udlufter systemet....

/Allan

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 02-02-13 08:05

Jeg afmonterede telestaten og trykkede ned på ventilen en del gange. Jeg kunne se på trykket på gasfyret at det faldt en smule hver gang jeg trykkede og kunne også høre, at fyret lige "oppede" sig.

Samtidig er der kommet varme i gulvet i løbet af aftenen og natten, hvilket så må betyde, at ventilen virker, men at telestaten måske er kaput.

Jeg har nu monteret telestaten igen og hvis varmen forsvinder igen, må jeg prøve at købe en ny telestat.

Mon ikke jeg er på rette vej?

Go lørdag

/Allan

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-02-13 08:09

Du kan jo også prøve at bytte to af dine såkaldet "telestater", så kan du jo se om det løser dit problem inden du ofre penge på en ny.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 02-02-13 08:39

@Benjamin... god ide, jeg har selv tænkt det samme. Men jeg tænker også bare, at når der er kontakt mellem termostat og telestat og den ikke reagerer ( åbner for ventilen) og jeg samtidig har konstateret, at ventilen virker, må det være telestaten.
En ny koster 209kr, så det er ikke fordi, at der skal lånes i friværdien til anskaffelse

/Allan

Kommentar
Fra : alyng

Dato : 05-02-13 17:11

Tak for jeres input.

Jeg skiftede telestaten og nu virker det igen.

/Allan