/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slet filer
Fra : byp
Vist : 1210 gange
500 point
Dato : 28-01-13 14:26

På mit d. drev er der 2 programfiler som jeg ikke kan slette er der nogen der ved hvordan man slette dem. Jeg har fået for lidt plads på mit c. drev og vil gøre det stører men det kan jeg ikke på grund af de 2 filer. jeg kører Win 7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 14:38

Sikker på det ikke er filer der hører til gendannelse af din pc
Hvad hedder filerne? og hvor store er de

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-01-13 14:42

hvis du er sikker på alle kørende programmer er lukkede,
og det stadig ikke hjælper,..

så prøv med 'unlocker'
http://www.filehippo.com/download_unlocker/

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 14:43

filerne ligger i en mappe der heder programdata oh heder aa1f4156521043d49869c9 den anden hed næsten det samme men den har jeg prøvet at omdøbe i håb om at kunne slette den.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 14:47

mig-selv du spurgte om hvor store de var 0 byte, og indeholder 26 mapper hvor der er 0 byte i.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 15:07

Til EA_HS har download 'unlocker' men det vil ikke starte op

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-01-13 15:09

Jeg havde også nogle filer på 0 byte. Ved at genstarte var de væk. computeren kunne åbenbart ikke læse 0 byte filer.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 15:11

Til Smokei
Computeren har været genstartet mange gange men de bliver der

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 15:14

Fjern dem i fejlsikret tilstand - klik F8 når du starter PC

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 15:15

UPS: kom lige til at tænke på noget lignende jeg engang havde
Du skal bruge diskoprydning, så kan du se filerne, og fjerne dem

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 15:20

Til mig_selv jeg kan ikke se nogle filer i diskoprydning, det se ud som om drevet er tomt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-13 15:22

De mapper hører til opdateringer, slet dem og du risikere en pc der ikke virker!

Hvis de er på nul bytes er det jo ikke dem der fylder!
Så lad dem være!

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 15:24

F8 er prøvet og Klaudi jeg kan ikke gører c, drevet større før de er væk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-13 15:27

Nåe det er derfor du vil af med dem!

Så prøv med Unlocker som er foreslået, hent og installer,
højreklik på mappe og vælg Unlocker derfra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-13 16:28

Du kunne jo også bare gøre D mindre ........................og flytte Partitionen til højre.
Og så udvide C.

En anden mulighed:
Ændre adressen for dokumenter til D:dokumenter og tage alle nuværende dokumenter med.
Vælge D: ved installation af nye programmer.
Geninstallere ældre programmer og så vælge D:
Så bliver der en del plads på C:

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 16:33

Eyvind det er prøvet men jeg kan ikke gører C. størrer alt hvad der kan flyttes er flyttet væk fra C. der er kun programmer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 16:42

Citat
jeg kan ikke se nogle filer i diskoprydning, det se ud som om drevet er tomt

Mærkeligt, har du tømt papirkurv.
Hvis du ikke har filer på drevet, så formater det
eller højreklik på drevet/ egensakber og undersøg/ ret fejl og mangler

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 16:43

egensakber

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 17:13

Papirkurv er tømt der er ingen filer at se ud over de 2 men der bliver brugt 8,09 GB hvis jeg prøver at undersøge den for fejl kommer der en med. med " Windows kan ikke kontrollere denne disk, mens den er i brug. Vil du frakoble diskenheden først? " trykker jrg på knappen gennemtving frakobling, sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-13 17:23

Det er sikkert win7's backup program der bruger drevet til backup, så prøv at deaktiver det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-13 17:29

Klik på Start og skriv sikkerhedskopiering, så dukker der et menu punkt op,
klik på det og slå sikkerhedskopiering fra i vinduet der åbner!

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 17:39

Sikkerhedskopirering er ikke slået til og D. drevet bliver ikke vist der

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 17:40
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-01-13 17:40

har du ikke en anden PC,
så kunne du prøve at pille din HD ud og læse den, ved hjælp af en Docking sstation,
http://www.av-cables.dk/usb-hdd-docking-station/usb-3-0-esata-harddisk-docking-station-3-5-2-5-hdd.html

gem evt vigtige data først,
hvis der ikke er nogen vigtige data,.. hvorfor så ikke bare formatere den, ?
så er alle problemer væk (hvis ikke det er din HD der er defekt)

der er andre her på sitet der jævnligt skifter samtlige HD for at undgå den slags problemer,
de venter ikke til problemerne opstår,.. de skifter HD hver 2. år.... ..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-13 17:42

Er partitionen sat som aktiv

Kommentar
Fra : edison

Dato : 28-01-13 18:00

hvis du er sikker på de filer skal du ikke bruge, så formater drevet..... bare en ide..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-13 18:06

Citat
alt hvad der kan flyttes er flyttet væk fra C. der er kun programmer

Så må du da have en forsvindende lille HD

At du ikke kan gøre det større kan INTET have at gøre med nogle 0byte filer

8-9 Gb passer udmærket til at det er din "restore" der ligger der - så lad være med at pille ved den.

At du IKKE kan se filerne skyldes at maskinen er sat op til IKKE at vise "skjulte filer"....

Og netop din restore ER SKJULT fordi man skal holde fingrene fra den

Hvor stor er din HD (drev C) siden den er fyldt op KUN med programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-13 18:18

PS...

De filer du nævner hører til din "installer" - at de ligger på drev D må være noget du har bedt den om - de burde ligge på drev C - det er sikkert også derfor de er på 0 - installer kan ikke finde dem.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 28-01-13 18:40

Ved D: drevet står der ( system,sidefil,aktiv,primær,partion
C: drevet er på 60 GB jeg mener ikke at jeg har bedt om at noget install skulle lige på D: drevet
jeg vil gerne formater drevet men det kan jeg ikke på grund af de filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-13 19:00

Hvor stor er den harddisk ????

60 Gb lyder som noget fra forrige århundrede

Drev D er god nok - det er din "restore"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-13 22:18

Det er måske sandsynligt at du har en pre-installeret computer med 4 primære partitioner.
Dem får tit ikke lov til at røre ved eller ændre sådan uden videre.

Men hvis du lige kigger Her:
Start > højreklik på computer > vælg administrer > og så diskhåndtering.
Så kan du se den samlede størrelse på hele harddisken (Disk 0)
Og lige fortælle hvor mange partitioner der er.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 29-01-13 09:49

Harddisken er på 931 GB ja det er en pre-installeret computer ved køb var der C drev og et drev med det pre-installeret det var XP da jeg købte den da jeg installeret Win7 lavet jeg D. drevet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-13 09:58

Hvor er så resten af pladsen

Du kan da ikke fylde 900 Gb med PROGRAMMER

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-13 10:08

Hvis du har lavet en backup med Windovs indbyggede, så hedder mappen WindowsImageBackup
Har du prøvet at slå systemgendannelse fra, eventuelt slette gamle punkter.
Prøv også at slet gennem kommandopromt
http://ss64.com/nt/

Kommentar
Fra : byp

Dato : 29-01-13 10:41

Til refi
Citat
60 Gb lyder som noget fra forrige århundrede

Til mig-selv Det er prøvet al sammen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 10:49

Har du sat stifinder til at vise skjulte/system filer, hvis ikke så prøv det, så kan du "måske" se de filer der er på D drevet, gætter stadig på det er backup filer fra w7, .VHD hedder endelse.

Se Skjulte filer
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Show-hidden-files

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 11:01

Når du er inde i diskhåndtering, så tag lige et billede (print screen)

Start > højreklik på computer > administration > diskhåndtering.

Tag så et print screen > åben paint > indsæt
gem som > på skrive bordet > filtype = Jpeg

og så > www.peecee.dk > gennemse /vælg > find dit billede > åbn > opload
Adressen som den så viser, kopierer du og lægger her ind

Så kan vi se hvad du har af partitioner

Kommentar
Fra : byp

Dato : 29-01-13 11:11

Det ligger som Unavngivet24.jpg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 11:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-13 11:16

Tror da faen du ikke har plads når du har lavet en partition på 800GB til fotos

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 11:17

Til andre - adressen er her:
http://peecee.dk/upload/view/399759/full

Det var da en hulens masse billeder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 11:23

D kan sansynligvis gøres mindre og flyttes til højre.
Så kan C: gøres større.
Ved denne operation bør dine billeder tages ud så længe.

Det skal gøres med et Linux Live program (gratis)

Men programmer kan også lægges i din fotopartition.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 11:26

D står jo os som System og Sidefil ligger os på D, så der er da rodet godt og grundigt på den HD!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 11:31

Hent GParted og lav en Live CD/USB, med det program kan du ændre partitioner... GRATIS
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 11:33

Dette program (gratis) kan som regel hive og flå i dine partitioner.
http://beefdrapes.partedmagic.com/
Vælg iso filen som ligner en CD

Jeg gør opmærksom på at den CD ikke er legetøj, men et kraftigt stykke værktøj.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 11:35

Hmpf - du er hurtig Klaudi.

byp - det er samme værktøj Klaudi og jeg henviser til - men Parted Magic CD kan også lidt andet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 12:03

Det er en test version den pmagic her
http://beefdrapes.partedmagic.com/

Hent stabil version her
http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 14:24

OK Klaudi - det så jeg ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-13 14:26

Derfor er den da sikkert ok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-13 15:05

Jeg ville nu foreslå at starte helt forfra - det kan kun give problemer med det "roderi"

Der må jo foreligge en win7 dvd da den er født med XP.....

Og læg så fremover dine "billeder" på et externt medie fremfor at fylde pladsen op på den måde.

HUSK at tage backup af det der skal gemmes (på en extern harddisk) - den koster ikke mange 5ører og kan bagefter bruges som billeddisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-13 16:15

Refi - det kan da være lidt svært hvis den win 7 er en opgradering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-13 16:26

Tja - det er selvfølgelig en mulighed....
så må den genoprettelse der ligger jo være en XP - 2Gb er ikke nok til hverken Vista eller 7

man kan så undre sig over styresystem ligger på D....

men "never mind" - harddisken er noget rod og vil kun skabe nye problemer ved at "rykke rundt" med partitioner

Kommentar
Fra : byp

Dato : 30-01-13 10:59

Til Eyvind
Citat
http://peecee.dk/upload/view/399759/full
D: er lavet mindre det er det der heder G.(foto) nu og den partiton på 12,84 som det ser ud der er det kun D. der kan udvides
refi- da Win7 blev installeret blev harddisken delt i 2 C. og D: det andet er lavet nu i forsøg på at gører C. størrer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-13 11:09

Det ændrer ikke på at dit styresystem ligger på D - og det kan kun give fremtidige problemer....

Dermed er det også rigtigt at de filer du absolut vil af med, og som det hele startede med, ligger på D....

Det hele er noget rod og jeg fatter ikke hvad du har lavet så stor en "ubrugelig" partition til....

Der er simpelthen ikke plads til dit styresystem og slet ikke til fremtidige installationer.

Start forfra og formater, derefter en fornuftig deling af pladsen....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 12:21

Tvivler på at dine programmer vil virke hvis du sletter dine drev, de installeres som regel automatisk på C: og dit suýstem drev er D: - der kommer til at mangle noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-13 17:02

G kan gøres mindre og rykkes til højre.
Det giver et større ikke-alokeret område
D kan rykkes til højre
Nu kan C udvides mod højre

Det kan gøres med linux programmet "Gparted" med Live CD
http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads
som hentes og brændes som iso / image / billedefil

Men det skal gøres rigtigt og der må ikke springes over noget lavt gærde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-13 18:24

Hvem siger at system drev er D? sidefil ligger godt nok på D men der står da os system og boot på C!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-13 18:37

NIX

Der står KUN boot....

System ligger på D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-13 18:44

At der står system foran c er jo blot et navn da den forventer systemet ligger på c.....

Den kan du kalde hvad du lyster (omdøbe)