/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
SL-85drv5+P4 2,667 FSB533??? Ingenting..~
Fra : danevald
Vist : 387 gange
250 point
Dato : 05-06-03 17:26

Jeg har lige investeret i ovenstående kombination af en lækker pc, men når det hele er samlet og man tænder på knappen er der ingen reaktion, bortset fra cpu-blæser som tænder. Der er intet galt med bundkortet, men jeg har læst flere steder at folk har problemer med 533mhz processorerne på dette bundkort. Er der nogen som har en løsning? Der gives gode point til den som svarer!

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 05-06-03 17:35

Er den jumpat riktigt for jag fik et kort av en kompis som trodde at det inte fungerade men det var feljumpad från foretningen.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 05-06-03 18:33

Ingenting, - vil det sige, at du ikke kan komme ind og indstille Bios ?
I så fald, læs manualen, find jumperen på bundkortet, der stiller bios på nul, - gør det og sæt jumperen tilbage på den rigtige plads.
Prøv.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 05-06-03 19:58

hvordan kan der være noget galt med bios? jeg har jo ikke været inde og konfigurere noget som helst...

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 05-06-03 20:32

Du skriver der sker ingenting. Så må jeg gå ud fra, at du ikke kommer til bios og at din skærm er sort. Hvis det er tilfældet, så kan det være skærmen der er noget i vejen med, - eller at jumperen i bios står forkert. Andre muligeheder kan jeg ikke se i øjeblikket. Jeg har ingen erfaring med hvis det er en cpu, der ikke fungerer.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 05-06-03 22:10

Om du har manuelen till dit bundkort så kan du se om du har sat alting ret.
plocka isär det igen og begynd om fra begyndelsen det er viktigt att det blir ret första gången.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 05-06-03 22:10

Om du har manuelen till dit bundkort så kan du se om du har sat alting ret.
plocka isär det igen og begynd om fra begyndelsen det er viktigt att det blir ret första gången.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 06-06-03 12:10

jeg har fundet fejlen...den kunne ikke selv autodetecte at det var en 533mhz FSB cpu. Efter jeg indstillede SW1 og JP1 til 133mhz virkede det...

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 21-06-03 16:29

Det er de forbandede jumpere som sidder forkert.... Fiks det og den vil køre som en drøm.. !