/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvor ???
Fra : bb1
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 02-01-13 02:18

Hvilken myndighed skal man henvende sig til, når man har beviser på, at en schweishundefører ikke overholder bekendtgørelsen?
Ifølge den må han kun forlange kilometer penge efter statens takster. Den pågældende kræver straks, når der ringes til ham, et start gebyr.
Det er at udnytte folk i en nødsituation.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-13 06:21

Du kontakter dem her da det er dem der står for registeret http://www.schweiss.dk/page23.aspx

Eller skan du henvende dig til natur styrelsen http://www.naturstyrelsen.dk/ og udbede svar

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 13:54

Tilkaldelse af en schweisshund er normalt gratis, dog godtgør rekvirenten schweisshundeførerens kørselsudgifter (statens takster). I tilfælde, hvor en schweisshund efter henvendelse fra Falck eller Politi rekvireres til en eftersøgning af påkørt vildt, betales kørslen af Skov- og Naturstyrelsen.

Hvad er din agenda, bb1..?
- Og godt nytår forøvrigt

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-13 17:30

Tommy hvis du ikke forstår spørgsmålet er der ingen grund til, at svare.

Jeg har blot fået stillet spørgsmålet, som ovenfor skrevet, fra en person, som føler sig dårlig behandlet, af en navngiven schweisshunde føre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 18:50

Citat
Jeg har blot fået stillet spørgsmålet, som ovenfor skrevet, fra en person, som føler sig dårlig behandlet, af en navngiven schweisshunde føre.
Så er det da underligt, at du ikke retter henvendelse til "schweisshunde føre." men stiller spørgsmålet på Kandu - hvor du iøvrigt har blacklistet alle dem, som kunne ha' givet dig svaret.

Jeg må derfor spørge dig, Hr. Ballegaard, om dit spørgmål ikke er konstrueret til lejligheden..?

Personligt synes jeg, at det er ret uheldigt at du, som bestyrelsesmedlem i Kreds 3,(?) stiller de danske sweisshundeførere i miskredit.

Mon ikke, du lynhurtigt skulle annullere dit spørgmål - som iøvrigt er en hetz mod de mennesker, der udfører et prisværdigt stykke arbejde - uden at få én eneste krone for ulejligheden. Nuvel, de får kørepenge, men det er vel også ret og rimeligt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-13 20:02

De der overholder loven. Føler sig ikke forfuld eller hængt ud. Den ene, som jeg har kendskab til og navnet på gør nok, men det er rigtigt nok også meningen, for det kunne jo måske få ham til at holde op også er alle jo glade.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 21:12

Citat
De der overholder loven. Føler sig ikke forfuld eller hængt ud.
Hvor pokker ved du det fra..? Sålænge du hemmeligholder navnet på "synderen" kan det være hvem som helst - ja, selv min nabo.

Ballegaard, er sandheden ikke, at du mangler et og andet at profilere dig med..? Og så er det jo dejligt uforpligtende, at opfinde en eller anden anonym sweisshundefører, som i teorien kan være hvilken som helst. Tør du bringe navnet på siden her - eller på DJ..?

Hvad er ved at ske for dig? Siden Ole Roed fik fem kolde, har du i den grad været på Kollisionskurs med Danmarks Jægerforbund. Skal vi forvente en snarlig indmelding hos DLS? Og tror du, det går i længden..?

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-13 23:12

Jeg har undersøgt sagen.
Nu spørger jeg dig, bb1 - og jeg forlanger den ondelynene et sandfærdigt svar..!

Citat
fra en person, som føler sig dårlig behandlet, af en navngiven schweisshunde føre.
Hvor mange gange på én sæson, ringede "denne person" til sweisshundeføreren, fordi "denne person" havde anskydninger..?

Kom så med et ærligt svar.

Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 03-01-13 02:17

Tak for svaret rotw.

Det var det eneste seriøse.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-13 02:31

Såre simpelt: DEN, der føler sig snydt, tager kontakt til "snyderen", og foreligger problemet ,
sådanne småproblemer, kan løses på stedet, da reglerne ligger på de fleste hjemmesider, og hundeføreren er gjort bekendt med og har accepteret disse.

http://www.schweiss.dk/page3.aspx

Reglerne

Gældende bekendtgørelsen: http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=bek20070417-full

Naturstyrelsens Retningslinjer for Schweiss-registret: http://www.schweiss.dk/ref.aspx?id=4138

Tilkaldelse af en schweisshund er gratis, dog godtgør rekvirenten schweisshundeførerens kørselsudgifter (statens takster). I tilfælde, hvor en schweisshund efter henvendelse fra Falck eller Politi rekvireres til en eftersøgning af påkørt vildt, betales kørslen af Naturstyrelsen.

Vildtet tilfalder altid indehaveren af jagtretten på det areal hvor vildtet forender.