/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC går i stå under start
Fra : lgs
Vist : 507 gange
200 point
Dato : 27-12-12 20:59

Har en stationær pc med Windows 7 Home. Problemet er, at efter tast af adgangskode går pc´en oftest videre på fuldt normal vis (9 ud af 10 gange), men den ene gang går starten i stå - på værktøjslinien popper Internet Explorer ikonet op, sprog-do ligeledes, mens der ikke vises ikonet for internetforbindelse OG det er umuligt at klikke sig ind nogetsteds, heller ikke for at lukke ned og genstarte, hvorfor jeg ikke kan gøre andet end at slukke for strømmen, tænde igen og så går startproceduren som regel glat. Har googlet ét tip frem: at holde shift-tasten nede for angiveligt at kunne se de programmer, der startes op og det/de, der ikke problemfrit startes op. "Angiveligt" fordi jeg nu ikke kan se nogen sådan fortegnelse.
At jeg ikke kan se ikonet for internetforbindelse under starten skulle vel ikke betyde noget, da alm. brug af pc´eren - regneark etc. jo ikke er afhængigt af internetforbindelse.
PC´eren er købt med Win 7 installeret, dvs. uden medfølgende diskette - jeg har taget en genoprettelsesdisk (3 stk.). Er det eneste rigtige at bruge genoprettelsesdiskene? Og er flg. link et godt link at hente hjælp ved? http://www.altomdata.dk/saadan-laver-du-en-redningsdisk-til-windows-7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-12 23:15

Al "samtale" i en computer består af 0 og 1 taller.

Det kan gå meget galt i en opstart og hvis det kun er hver 10. gang så ville jeg rydde op først.

Så ned i start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning. Prøv det og slet det maskinen foreslår. Og genstart.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-12 23:17

Min computer driller.

Jeg skulle også have skrevet at du skulle køre al oprydning igennem. Eller kigge op hvornår der begyndte at gå kludder, var det efter en opdatering?

Ellers gendan maskinen til et tidligere tidspunkt.

Hvis du starter en rescuedisk så vil den formatere. Og så mister du dine ting.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-12 01:29

Når det kun sker en gang imellem vil jeg gætte på en hardwarefejl, som kun viser sig når maskinen er kold. Det kan f.eks være fejl i en RAM celle.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-12 08:21

Citat
Når det kun sker en gang imellem vil jeg gætte på en hardwarefejl, som kun viser sig når maskinen er kold. Det kan f.eks være fejl i en RAM celle.

Ville den så sige et BIB eller to.
Men når det ikke er en vedvarende fejl, kan det næsten være alt, jeg ville prøve at rulle systemet tilbage til før du fik problemet (Systemgendannelse) .
Citat
gang går starten i stå

Kan være en fejl i din Boot Maneger? men så skulle det være hver gang du starter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-12 08:22

Citat
efter tast af adgangskode

Prøv at slet bruger eller kode, den er alligevel ikke meget værd, hvis man endelig vil ind på din pc

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-12-12 12:55

Foreløbig tak for alle svar -
til granner01 for at holde mig fra at bruge genoprettelsesdiskene
til mig-selvfor at gå til "systemgendannelse"
-
jeg har slettet adgangskode - gjorde blot pc-opstart langsommere, men det kan jo være en ren tilfældighed
jeg har kørt disk-oprydning og der rejser spørgsmålet sig: der er flere MB midlertidige filer, som ikke anbefales slettet, altså ikke midlertidige internetfiler - hvad er forskellen og hvad indebærer det at slette "midl.t. filer"?
defragmentering var p.g.a. 9% unødvendig.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 31-12-12 16:03

Tak for svaret granner01 - du får points for at afholde mig fra at bruge rescuedisks. Men om det oprindelige problem er løst står hen i det uvisse. Godt nytår!