/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java installeret - vil installeres igen
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 30-11-12 19:41

Jeg har installeret den nyeste version af Java, men når jeg vil ind på netbank fortæller Chrome mig, at jeg skal installere et plugin. Det viser sig så at være Java, som Chrome mener, at jeg mangler. Men uanset, hvor mange gange jeg installerer Java, får jeg samme besked. Det fremgår tydeligt i programoversigten, at Java er installeret. Når jeg bruger funktionen Kontroller Java på Javas hjemmeside, får jeg samme besked om installation af plugin, Java. Jeg bruger W7 32 bit og Google Chrome.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-11-12 19:48

Har du prøvet at genstarte din pc.
bruge internet Explorer
jeg få selv samme besked når jeg køre chrome,men ie virker.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-11-12 19:54

en anden mulighed
1.afindstaller din java i kontrol panel under tilføj/fjern programmer
2.hent java herfra ,det er en offline java indstallations fil kør den og prøv om det virker
http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=69474

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-11-12 20:43

det samme sker på min PC,.. normalt når jeg besøger danske bank,...
den spørger om lov til at køre en ældre version af Java,
det giver jeg den så lov til,... og så virker det,

hvad årsagen er,.. skal jeg ikke kunne udtale mig om,
prøv evt. at spørge Danske Bank,.. måske de har en forklaring, !
hvis du har behov for det,

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 21:54

Citat
men når jeg vil ind på netbank fortæller Chrome mig, at jeg skal installere et plugin

Måske fordi Chrome ikke er din standart browser, eller ikke kan eller vil gemme dit pluginDet er et sikkerheds certifikat fra din bank = samt du bliver bedt om at GEMME det = hvis du brugte IE8/ 9.

Prøv at gå i netbank med IE8, så virker det sikkert
Endvidere kan det være at dit UR/ dato viser forkert, så der skal installeres nye Plugin´s hver gang
du er på nettet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 21:58

Glemte lige, at det måske kan være din firewall der blokkerer for en forbindelse direkte til Java
men det burde nu ikke have noget med din netbank at gøre, da de sender EGNE signaturer ud som er krypteret og intet har med andre at gøre end noget/ nogen der hedder ? VERISIGN
https://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=3&gs_rn=0&gs_ri=hp&tok=D9an1E-MRPm6PAWfP6tfWw&cp=6&gs_id=j&xhr=t&q=verisign&pf=p&tbo=d&sclient=psy-ab&oq=verisi&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=a7db6207d6789013&bpcl=39314241&biw=1008&bih=558

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-12-12 12:49

Jeg har også haft dette problem, - jeg blev henvist til at give tilladelse til pop up vinduer, som åbenbart var frakoblet.
Kan det hjælpe dig?

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-01-13 16:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål