/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Har Kim Larsen ret?
Fra : PeterTheisen
Vist : 519 gange
10 point
Dato : 23-11-12 11:08

Er det rigtigt af Kim Larsen at sammenligne vores krig mod Afghanistan med Nazitysklands besættelse af Danmark i 1940'erne?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-11-12 11:47

Kort:

Nej

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 23-11-12 11:50

Vi er ikke i krig mod Afghanistan, vi er i krig mod Taliban,

Vi er ikke en besættelsesmagt, men en invasionsstyrke der i dag kæmper sammen med landets ledelse.

Vi har ikke besiddelse som formål

Vi foretager ikke etniske udrensninger

Der er flere eksempler, men jeg har det faktisk dårligt med at bruge tid på den hat til Klamme Larsen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-11-12 12:39

Ja og nej.

Kim Larsen er en god sanger og en habil hit-snedker, men han burde lade være med at udtale sig om politik. Han burde vide at man ikke kan sammenligne noget som helst med nazisterne, i enhver sammenligning vil nazisterne falde ud som de værste. Men Larsen har selvfølgelig lov til at sige det han vil, uden at partiet Venstre stiller sig op og kræver en undskyldning.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-11-12 13:15

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-11-12 13:37

Kim Larsen, har ret vi er i krig nede i afghanistan og især med Taliban.
Når så Taliban gemmer sig blandt de civile Afghaner så vil der komme civile ofre det siger sig selv.
Vi bliver nød til at ændre strategi, problemet er bare at der vil blevet skrevet hjem til aviser og blade.
Problemet er at vi ikke på nuværende tidspunkt kan vinde denne tåbelige krig.
Vi bliver sku nød til at tæppebombe det hele også Pakistan hvor disse tåber kommer ind ellers kommer vil til at trække os ud som russerne, og hvis det sker så skal vi nedlægge det danske militær.
alan57.
PS: Man kan ikke sammenligne nazi tyskland og Afghanistan.
( jeg har det faktisk dårligt med at bruge tid på den hat til Klamme Larsen) jamen hvorfor gør du det så Kortoververden?
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 15:13

For engangs skyld,er jeg næsten enig med alan57.....nok ikke i dette:

Kim Larsen er een af disse hersens hovedrige røde socialister/pengepugere.Som jeg sammenligner med diverse bolighajer m.fl. De vil bare ikke indrømme,at de har samme hang til ussel mammon,som de fæle kapitalister,de altid tordner mod.

Hans sammenligninger med nazisterne,er så langt ude,at han højst må være middelmådig begavet.
Troede egentlig,han trods alt var klogere.Her skyder han sig selv i foden.

........men i dette: Det er jo en fuldstændig sindsyg engagement,vi er involveret i.Selvfølgeligt begrundet i et NATO medlemsskab.Men hvad skal NATO der??? Oprindeligt er NATO en forsvarsalliance. Og med hensyn til bekymringer om Taliban,kan jeg "berolige" med,at vi i forvejen har hundreder,måske tusinder,her i landet af slagsen,allerede.

M.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 23-11-12 15:24

Samarbejdet den danske regering ikke med Tyskland? uanset om vi kan lide det eller ej har vi rent fakstik erklæret krig mod Teleban og invadret Afganistand og forsøgt at overtage så meget magt som muligt over landet - Jeps deres regering samarbejder med os - hvad har de af alternativer?

Så I Talibans øjene er vi vel præcis lige så onde som Hitler - I mine øjne prøver vi at bekæmpe noget ondt - ikke dermed sagt at jeg støtter denne krig.

Der er så mange ting at tage højde for at jeg ikke synes det er et ja/nej spørgamål. Vi laver ikke etisk udresning vi dræber bare alle ekstramister som kan være teorister stillet MEGET skarpt op, for vi dræber jo ikke bare for at dræbe og i alle krige ender det med at få skal opfores for de mange, hvilket jo sker når der ved uheld slås cervile ihjel.

Det er en krig som er kørt afsporet for alle parter der har været indvoldveret - men jeg kender ikke den gyldne løsning - er modstander af vi gik ind i Afganistan, men går vi nu, er det i mine øjen det samme som at sige er dem jeg mener er onde vandt og det ønsker jeg bestemt heller ikke. Men der er jo sjællent en vinder i krig bare en masse døde og heller en død terorist der vil bombe Danmark eller andrer end død dansk soldat - der er meget dobbel moral i den krig og ja jeg erkender jeg af en af dem der nu er blevet dobbelt moralske - ser gerne det hele ender godt - det er mit ønske.

Vi har fanget fanget Bin Laden - som var målet men vi er der stadigvæk.... hvorfor?

Og den kære Kim Larsen har en evne til at stille tingene en smule mere skarpt op en de er, bare for at starte en debat? Det er vist set før

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 15:51

En meget sympatisk indlæg fra dig,Tak_for_hjælpen. Som jeg er enig i,langt hen ad vejen.

Men,selv som "blå" og "forsvarsvenlig",mener jeg det er på forhånd en tabt krig.
Har kostet os over 40 danske soldaters liv. Plus milliarder,af go`e danske kroner.Og hvad bliver løsningen??
Nøjagtig det samme som da Sovjetunionen/Rusland trak sig ud. Og USA trak sig ud af Vietnam.

Selv verdens stærkeste militærmagter (med supermoderne udstyr),kan ikke klare den slags modstandere.

Og hvor har vi den såkaldte "Afghanske regering"???. Nok en tvivlsom partner.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-11-12 16:00

Mosebaek, vi er medlem af NATO og der er noget der hedder musketerer eden Dvs: hvis et land angriber et andet så kommer vi alle til hjælp, denne ed er nu blevet brudt af Afghanistan derfor må vi som verdensamfund gribe ind.
Da de 2 højhuse og pentagon plus det 4 fly der var på vej mod en anden bygning, men om bord var der nogle der havde fået nok og de prøvede at gribe flykapernierne og få kontrol over flyet.
Det gik som bekendt ikke underne.
alan57

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 23-11-12 18:19

Mosebaek dem krig er tabt - det kan jeg godt se og det må de fleste kunne uanset om de er røde eller blå. Jeg har bare meget svært ved at forelige mig med alle de soldater er døde uden at det har battet noget - derfor håber jeg meget naivt at det ender godt, det skal jeg tro på, da jeg mener at uanset hvad man mener om det der nede, er forpligtet til at holde med de drenge og piger som kæmper der og ofte ikke er de ikke særlig gamle - der lød jeg så lige gamel

De stiller op der - de ville stille op i Danmark hvis vi blev angrebet, så det mindste jeg skylder er vel at heppe på dem og vise opbakning - at jeg så slet ikke fatter at nogen fysisk vil støtte den krig eller være soldat er så en anden ting - eller hvorfor vi overhovedet er der - men nu er vi der og så må man agrer på det og få det bedste ud af det.

Tror de penge som er brugt på krig der - ville have haft meget mere gavn som ulandsbistand - en af grunde til folk bliver så fundamentalistisk er ringe livs vilkår - de må tro på der er en grund til at gå sulten i seng og så den mangel der er på uddannelse i landet - og nej jeg tror ikke det ville have grivet et rigt land, men nok bedre og med mindre døde både af gode og onde og de uskyldige der bare kom midt i det hele.

I det hele taget når man nævner alle de penge som er brugt der - kunne jeg finde rigtig mange steder de vil være bedre brugt i Danmark - vi skal hjælpe andre ja, men er vi ikke også forpligtet til at hjælpe os selv - her tænker jeg slet ikke på alle de fattige der er i Danmark selvom jeg godt vil have en ny difiation på fattig - men vores sygehus funger ikke særligt godt på nogen områder og der er mange offenlige såvel statlge som kommunel ting som er temlige slidte.

Men jeg er godt nok spøndt på med hva det skal ende med det - for var en af grunde til at vi "tog" Afganistand ikke at dræbe Bin Laden og er det ikke gjort? (Og hvis vi som ren hævn bare skyder dem ned vi ikke kan lide - hvordan er vi så bedre end dem?)

Kim Larsen lægger ikke skjul på at han har tjent masser af penge på sin musik.

Når jeg sidder her og tænker på alt den dårlig dom osv der er i veden ønsker jeg af hele mit hjerte af verden er komunistisk i den rene form hvor alle er lige uanset hvad og alle skal bidrage med det de kan af gode ting til verden - og i virkeligen er jeg ofte temlig naiv men det har jeg valgt at være, så er man lidt mere positv og glad og jeg ser ikke, at det er en af de smukkeste drømme, som er så langt ude i skoven at den kan lege med de små nisser og alfer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-12 19:10

Igen står dit indlæg til ***** Tak_for_hjælpen.

Citat
Når jeg sidder her og tænker på alt den dårlig dom osv der er i veden ønsker jeg af hele mit hjerte af verden er komunistisk i den rene form hvor alle er lige uanset hvad og alle skal bidrage med det de kan af gode ting til verden -

Jamen tanken kan jeg sådan set,godt forlige mig med.At det så blev afsporet,og de fleste "ledere" greb chansen til at berige sig selv,og likvidere dem der var utilfreds,er en anden sag.

Men selve tanken,med kommunismen er slet ikke så fejl.Det kan bare ikke praktiseres,på grund af menneskets egoisme......

..........har vi hørt om at socialisten (måske endda kommunisten) Kim Larsen,forærer nogle af sine mill. væk til f.eks. arbejdsløse eller kontanthjælpsmodtagere......nej vel.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-11-12 08:34

Jeg gider ikke og hjælpe de fattige lande, den sang har jeg hørt siden jeg blev født og der bliver ved med at komme flere og flere mennesker på jorden, de sidder sku og skide ned i deres egne floder og de fatter sku ikke engang at det er noget svineri, nej lad dem gå under i deres egen affald.
alan57

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 25-11-12 11:47

Citat
..........har vi hørt om at socialisten (måske endda kommunisten) Kim Larsen,forærer nogle af sine mill. væk til f.eks. arbejdsløse eller kontanthjælpsmodtagere......nej vel.

Jo det har man så hørt om - også at han har gjort det sammen med Erik Clausen - ham der med store badedag - tror jeg husker efternavn forkert

Jeps jeg er vild med komunisme som idealogi - den er så smuk og fuldte alle den til punkt og prikke villle verden være så dejlig - men jeg kan godt lide at købe smukke ting - jeg vil godt selv bestemme ret meget over mit liv - jeg kan godt lide at purepenge sammen og spare meget i hverdagen så jeg kan rejse med min familie eller købe store ting og så røg jeg vist selv af sporet - og nej jeg stemmer ikke på enhedslisten men super glad for at de findes - og få råbt højt om nogen ting engang imellem og så lukker jeg bare ørene når de efter min mening er forlangt ude.

Og tror jeg har smittet min datter, som meget stædigt hævder at julemanden, tandfeen og andet godtfolk findes - selvom at hun er 9 år, jeg kan godt høre når hun siger det at hun ikke tror, men er det ikke langt feder at det ER julemanden som kommer juleaften i stedet for en som har klædt sig ud, så hun lukker øjne og husker da hun virkelig troedet og finder den følse og leger med

Det jeg rigtig godt kunne tænke mig er en offenlig saglig debat om hvad vi laver i Afganistan og om vi skal blive der - løbe skrigene hjem eller noget helt andet - ikke mudderkast mellem partier og da de sad på magten gjorder i sådan og sådan og nu mener I at..... men sagligt hvor vi kan få en løsning - måske en 100 trins løsning som tager det meste af et menneskeliv men en fornuftig løsning - men som skrevet er jeg ret naiv og det er bare et ønske som aldrig vil blive opfyldt.... måske af julemaden