/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Billeder eller lign. af vandlås i beton
Fra : smuller54
Vist : 872 gange
200 point
Dato : 19-11-12 19:57

Hej

Min vandlås i gulvafløbet i det gamle badeværelse er måske i stykker og der kommer håndværker imorgen.

Men jeg ville så gerne se hvordan sådan nogle gamle vandlåse i beton er lavet.

Jeg har ledt højt og lavt på google for at finde billeder af sådan en konstruktion- for at danne mig et billede af hvor omfattende det kan blive. Vil helst være på forkant.

Men jeg kan ikke finde noget - er der nogen herinde der kan finde tegninger eller billeder, så jeg kan se hvordan sådan nogle ser ud ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-12 20:02
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-12 20:05

Desværre Eyvind- Det tror jeg ikke.

Kloakmesterens gæt var at det var beton- efter huset (tilbygningens alder).

Og der kommer kold luft op igennem afløbet og vandstanden forsvinder hurtigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-12 20:21

Hvornår er huset fra.............mit er fra 1964 og der var støbejerns vandlåse både under køkkenvasken og i badeværelses gulvet.
Nede under badeværelses gulvet var der et beton Y som også samlede fra toiletttet.
Og så beton videre ud gennem fundament. (ingen kælder i huset)

Alt er nu plast efter ombygning.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-12 20:33

Selve huset er fra 1924, men badeværelset er sat til huset ??? Det er jeg faktisk i tvivl om- har lige kigget papirerne igennem, men de gamle tegninger viser overhovedet ikke tilbygningen. Hvor er det man kan se byggetilladelserne- gennem tiderne- skulle vel stå på skødet eller ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-12 21:05

Måske er dt badeværelse slet ikke registreret.
Du kan se det her:
http://www.bbr.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-12 21:11

Denne adgang er bedre.
https://www.ois.dk//

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-11-12 21:31

Her https://www.weblager.dk/WebLager4/ vælg din kommune samt adresse ps det er dog ikkealle kommuner der er på endnu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-12 21:35

hej igen
Det var en god genvej, men den siger ikke så meget.

Jeg har fundet den gamle BBR da vi overtog huset - og badeværelset er registreret, men der står stadig ikke hvilket årstal det er fra.
Kun husets bygningsår er anført.

Nå, men pyt nu- jeg ville bare gerne se hvordan sådan en betonvandlås er konstrueret.

Men jeg får det jo nok at se imorgen og den er garanteret brudt sammen. Har lige fået strømpeforet hele kloakrøret ud til vejen- der var brud undervejs i de gamle betonrør- så mon ikke det også bare er det.

Tak for hjælpen indtil videre Eyvind.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-12 21:37

@rotw

hvordan skaffer man et login til den side du viser- og hvad er det for noget ?

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-12 23:17

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-12 19:56

Jeg glæder mig til at se et billede af en beton-vandlås til indeørs brug. Jeg kender godt en beton-fedtbrønd som jo også er en vandlås.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-11-12 17:51

Citat
Jeg glæder mig til at se et billede af en beton-vandlås til indeørs brug. Jeg kender godt en beton-fedtbrønd som jo også er en vandlås

jamen den er go´nok- konstruktionen er den samme som dit stålrør, men det er bare lavet i beton. Og- jo det er betonvandlåsen der er smuldret - noget værre smuller

Så nu løber vandet bare ud i jorden og der er fri lugt/luft fra kloak op i badeværelset.
Så der skal bores og graves op osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-12 18:28

ok -