/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Søge efter netværksdisk og andre netværk
Fra : troldenesdhb
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 25-10-12 12:55

Jeg har stoppet forskellige opgaver i at starte, ved hjælp af et oprydningsprogram. Mener at det var AVG tune up.

Nu finder min pcer ikke min netværksdisk eller andre pcer som er koplet op på netværket. Hvordan slår jeg det til igen?

Jeg vil ikke vælge systemgendannelse, da det jeg jo ville ændre så kommer tilbage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 12:59

Det er ALTID klogt at tage en backup INDEN man starter diverse renselsesprocesser.....
Ordentlige programmer gør det iøvrigt automatisk.....

Du har jo åbenbart slettet noget der IKKE skulle slettes....

Uden backup må "tårene" trille...

Du ved - rigtige mænd tager ikke backup - de græder i smug...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 13:02

Citat
Jeg vil ikke vælge systemgendannelse, da det jeg jo ville ændre så kommer tilbage

Det er vel også det der er meningen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-12 13:10

Refi, jeg har måske formuleret mig forkert.
Det er jo ikke noget med backup at gøre. Det er funktionen at den søger efter netværksenheder under opstart af win7 jeg har slået fra, og vil have slået til igen

Jeg har ALTID backup af dokumenter osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-12 13:14

Så stiller du da bare maskinen tilbage....

Og passer på hvad du "sletter" næste gang.....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-12 13:29

Tak for en sludder for en sladder refi. Det var dette svar jeg søgte

Gælder for Windows 7
Aktivere eller deaktivere netværksregistrering
Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at disse trin kan udføres.

Netværksregistrering er en netværksindstilling, som påvirker, om din computer kan se (finde) andre computere og enheder på netværket, og om andre computere på netværket kan se din computer. Som standard blokeres netværksregistrering i Windows Firewall, men du kan aktivere den.

Åbn Avancerede indstillinger for deling ved at klikke på knappen Start og derefter klikke på Kontrolpanel. Skriv netværk i søgefeltet, klik på Netværks- og delingscenter, og klik derefter på Ændre avancerede indstillinger for deling i den venstre rude.

Klik på vinkeltegnet for at udvide den aktuelle netværksprofil.
Klik på Slå netværksregistrering til, og klik derefter på Gem ændringer. Hvis du bliver bedt om en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskoden eller bekræfte.

Indstillinger for netværksregistrering
Der er flere oplysninger om at konfigurere et trådløst netværk under Konfigurere et trådløst netværk i Windows 7.

Annuller spørgsmålet
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-12 13:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål