/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvejsoversigt
Fra : lham
Vist : 683 gange
250 point
Dato : 25-10-12 12:02

Win XP SP3 home edit.

Min stationære PC er pludselig en dialog box med gul advarselstrekant

" De drev eller den netværksforbindelse som genvejen EasyPhoto sorter.ink refererer tiler ikke tilgængelig. Kontroller at disken er sat rigtigt i eller at netværksresoursn er tilgængelig, og prøv igen " så vises der en OK -knap

når jeg trykker på den giver windows sig til at søge og så kommer ovenstående dialogbox igen med en ny feks Paint net.Ink.

Sådan fortsæter det med 7 forskellige "adresser/genveje"

Alle perifere enheder virker og internet virker.

Er der et sted hvor jeg kan se alle genveje og så slette dem der åbenbart pludselig er begyndt at "genere" -eller er det noget helt andet jeg skal foretage mig ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-10-12 12:16

- trænger vist til lidt oprydning, hent http://www.piriform.com/ccleaner/download
og kør "Registrer" først og derefter "Rens"...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-10-12 13:24

kører Ccleaner +reg opryd hver dag

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-12 08:34

Det er helt sikkert rester fra en gammel installation eller et program der har en forkert adresse at gemme filer på.
Du kan deaktivere selve programmet i start - kør - indtast msconfig og klik ok
der kan du under fanen start fjerne flueben ved programmet
men om du stadig får en besked, ved jeg ikke, men vil tro det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-10-12 09:58

Har lige opdaget at når jeg slår pauseskærm fra ( som var indstillet til at køre et photo show ) så forsvinder problemet.

Vil stadig gerne vide om der er et sted hvor jeg kan få en samlet oversigt over genveje og så der slette dem der giver problemer, så jeg igen kan få en pauseskærm uden de OK -dialogbokse der blokerer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-12 08:48

Det er vel så fordi du har slettet/flyttet nogle billeder, så pauseskærmen ikke kan finde billederne.

Så ret henvisningerne i pauseskærmen, evt fjern dem og læg dem ind igen, og se om det ikke virker!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-10-12 09:46

Klaudi

Hvordan pokker ser jeg - retter jeg /sletter jeg genveje i Pauseskærmen ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-12 09:54

Det er kun et gæt, aner ikke om det er derfor du får fejlen!

Her er et billede af opsætning.
http://peecee.dk/upload/view/389510

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-10-12 11:33

Klaudi

Ok , men så rydder jeg alle billeder i den sti feks E-billeder og så er der ligesom ikke flere billeder at hente til pauseskærmen-derfor IGEN en oversigt over alle genveje og så skal jeg kunne slette de 7/8 stykker der driller, men mange tak for dit forslag og interresse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-12 12:28

Du skal jo genindlæse stien igen for at få en "frisk" indgang!

Når du kører CCleaner har du så markeret "Start menu genveje" og "Skrivbordsgenveje" i afnittet med "System"?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-12 12:33

Her er et gratis program som kan fjerne "døde links"

Remove Invalid Windows Shortcuts
http://www.ghacks.net/2008/10/16/remove-invalid-windows-shortcuts/

Download prg her
http://www.ghacks.net/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=25

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-12 21:53

Citat
Hvordan pokker ser jeg - retter jeg /sletter jeg genveje i Pauseskærmen ?

Du åbner det program, du bruger til at vise dine billeder og så søger du på en GYLDIG mappe
og eller´s smid det skide program ud, det virker åbenbart ikke efter hensigten, eller også
har du virus og andet der ikke burde følge med.
Nå: men du får vel gang i skidtet, når du får en Dansk udgave af XP Home/ pro?
Danske programmer på en UK, så er der lagt op til ballede
Eller var det et andet spørgsmål, fra en anden bruger, med samme problemer.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-11-12 10:57

Klaudi

"Eller var det et andet spørgsmål, fra en anden bruger, med samme problemer. "

ja det tror jeg -for mange bolde i luften ?

Jeg ønsker ikke at smide gPhoto Show ud -vil bare have fjernet de 7-8 problematiske genveje.
På min bærbare virker gPhoto show fint

Har installeret det program till at fjerne " døde links" som du sendte.
Kørt det med
de "flueben" som vises default -det giver så 12 resultater på C drev men ingen af dem er identiske med de der driller .

så jeg er sendt tilbage til start !

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 250 point
Dato : 01-11-12 12:20

Prøv om du kan finde genvejen med dette lille program.

Hent nederst på siden, pak ud og kør, skal ikke installerers, og det er GRATIS,
så får du en oversigt over ALLE din genveje

ShortcutsMan v1.05
http://www.nirsoft.net/utils/shman.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-12 11:58

Nå, det virker heller ikke, eller ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-11-12 14:17

Klaudi
set det på en anden PC ser lovende ud -men får først tid på min stationære medio næste uge-vender tilbage

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 06-11-12 09:53

Tak for svaret Klaudi.
Nu har jeg fået en oversigt over genveje flere hundrede-de hedder godt nok ikke præsis det samme som de vises i de generende dialog boxe, og ingen er markeret røde , så tør ikke lige slette nogle-jeg må have min bror på besøg så kan han "føre kniven "

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-12 18:53

velbekomme, ok, men hvis du klikker på Find og søger efter EasyPhoto kan du måske finde noget!