/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikonerne på skrivebordet er væk
Fra : majbritt05
Vist : 1241 gange
100 point
Dato : 03-06-03 10:55

Hejsa.
Jeg har fået et stort problem med min computer. Når jeg starter windows op, mangler ikonerne på skrivebordet og også proceslinien forneden er væk. Hvad kan der være galt? Kan det være virus? Jeg kan slet ikke bruge windows længere og har derfor lånt en anden computer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-06-03 11:30

Jeg tror det er virus. Scan lige med en af disse on-line scannere:
http://www.pandasoftware.com/activescan/ eller http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

mvh
summer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-03 11:30

Hvilken version af Windows snakker vi om (95, 98, 2000, ME eller XP)??

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-06-03 12:56

Nu kan du jo ikke komme ind på PCen og scanne, så jeg foreslår du henter og opretter disse 2 stk "F-prot" disketter, som bare er gode. Du stopper så først disk 1 i din PC og resten er selvforklarende når den booter op og beder om disk 2 osv. !!!
Mvh. zhark

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-06-03 12:57

Pardon - glemte linket: http://www.avirus.dk/

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 03-06-03 14:14

HEJ

Det kan være en virus, som de andre også påpeger... der kan være tale om et lille program der går ind i din registreringsdatabase og ændre på nogle nøgler så dine ikoner bliver fjernet og ligeså din taskbar.....

Men prøv lige dette først: Højre klik på desktop --> Properties/egenskaber --> Klik på fanebladet Desktop/Skriveborf --> forneden er der en knap "Customize Desktop" klik på den --> Så koimmer der en dialog box frem, hvor du kan vælge hvilke ikoner du vil havde på din desktop .....

Venlig hilsen
Caine

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-06-03 15:20

Jeg har læst det sådan at du slet ikke kan bruge din PC, så det forekommer mig svært at laved hvad der foreslåes fra nogle? Men det skulle vist være muligt fra en start disk at køre scandisk uden at komme i Windows men bar scanne C

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-06-03 15:20

Jeg har læst det sådan at du slet ikke kan bruge din PC, så det forekommer mig svært at lave hvad der foreslåes fra nogle? Men det skulle vist være muligt fra en start disk at køre scandisk uden at komme i Windows men bar scanne C

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-06-03 17:22

Du kan selvfølgelig hente F-PROT som lillemig foreslår http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Hvis det er scan disk du vil, kan dette gøres fra dosprompt C:\>scandisk/all

majbritt05 vi vil gerne lige vide windows version.

mvh
summer

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 03-06-03 20:51

Hej.

Det er windows 98. Jeg har prøvet at køre scandisk fra dos, men den viste ikke noget. Og Lillemig har ret, jeg kunne overhovedet ikke komme ind på computeren. Vi fik en bekendt til at hjælpe os lidt. Men nu er computeren bare EKSTREMT langsom. Jeg vil lige tjekke for virus. Sådan en kan vel også gøre computeren langsommere???!!???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 09:22

Gå ind på http://spywarefri.dk og foretag en onlinescan for Spyware/Adware. Det lyder som om du har fået det skidt og det stjæler resourcer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:32

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 21:39

Kunne du bruge kommentarerne til noget?

Jeg hopper nemlig af her ,-)

</MOLOKYLE>