/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Klik på vandhane til bordopvaskemaskine
Fra : Bordopvaskeren
Vist : 2668 gange
29 point
Dato : 20-09-12 23:22

Hej
Jeg har en bordopvaskemaskine, og det er jo vældig besværligt at man skal skrue af og på, findes der ikke en man kan købe og sætte på vandhanen så man bare kan klikke den af og på?

Mvh
Bordopvaskeren

Kommentar
Fra : Bordopvaskeren

Dato : 20-09-12 23:23

altså et vandhanehovede, hvor man bare kan klikke opvaskemaskinens vandforsyning på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-12 08:23

Det kunne være så'n en her!

Luftblander erstattes med medfølgende nippel og slangen kan derefter hurtigt kobles af og på.
Anvendes til montering af transportable vaskemaskiner på vandhaner.
NB! Vandhanen skal være tryksikker.

http://www.happii.dk/product.aspx?uid=262291&prodid=157262&gclid=CPOUxdCBlpgCFUwb3god5kQomQ

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-09-12 10:08

Klaudis løsning er god nok, denne burde dog have fulgt maskinen.

Men der er en anden løsning:
http://www.gardena.com/dk/water-management/hose-connectors/adapter-til-indendors-vandhaner/

Forklar i butikken hvad det er for en slange der skal tilsluttes.

Denne købte min veninde i Bauhaus til en ny bordopvaskemaskine, og på denne kan afløbet ikke tilsluttes hvad der giver mindre belastning på hanetuden.........og apropos denne belasting bør Du kontollere at tuden sidder virkelig godt fast i armaturet, billige armaturer kan også have en tud der er tynd i godset hvilket bevirker at den kan knække.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 21-09-12 12:16

Hej Bordopvaskeren

Direkte link: http://www.hvidevaredele.dk/shop/vandkobling-til-vaske--2887p.html

OBS: Kontroller at vandhanen er godkendt til at stå med tryk konstant !
( Hvis IKKE må maskinen ikke anvendes uden overvågning ! )

Mvh. Ole F. Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-12 12:31
Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 21-09-12 12:42

att: Klaudi

Den er IKKE 22,- billigere hos Happii.dk - da du ikke har div. tilbehør med fra dem !

Husk ikke altid at focusere på prisen, men også på hvad du får for dine penge !
Et produkt som dette har rigtig mange forskellige producenter - lige fra billige og til tider uanvendelige kinesere til kvalitetsprodukter fra EU-fabrikanter.. - man får ikke altid hvad øjnene ser !( Eller IKKE ser ! )

Mvh. Ole F. Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-12 12:44

oki, tak for det

Kommentar
Fra : Bordopvaskeren

Dato : 21-09-12 15:11

er der kontraventil i?? Er det godt nok hvis kontraventilen sidder i vandhanehovedet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-12 21:13

Mellem din vandforsyningsledning og din opvaskemaskien skal der sidde en kontraventil.
Den kan sidde lige før tilgangsslangen eller i forsyningsvandhanen.
En ½" lynkobling bør også kunne bruges med en overgang til din vandhane, og det har været brugt i mange år rundt omkring.

Kommentar
Fra : Bordopvaskeren

Dato : 21-09-12 21:56

Hej Eyvind tak for dit svar. Det er et sprog jeg næsten ikke forstår. Er det et ja eller et nej? Findes der en tegning så de tungnemme også kan være med?

Er det du siger at jeg kan bruge 1/2 lynkobling mellem vandhane og opvaskemaskine og så er alt A-OK med kontraventil og alt det der, som denne her:

http://www.b2b-shop.dk/shop/lynkobling-1-2-3862p.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-12 10:50

Du kan godt bruge den lynkobling + en overgang til din vandhane.
(det gevind som sidder på vandhanen passer måske ikke til lynkoblingens gevind)

Der findes en selvstændig kontraventil.
http://www.b2b-shop.dk/shop/kontraventiler-messing-492c1.html
Der findes en en stilbar kontraventil. (vandhane med indbygget kontraventil - jeg kan dog ikke finde sådan en................men den kan ligne en alm. aftapningshane)
Der findes en Ballofix med kontraventil.

En alm. lynkobling har ikke kontraventil.

Du må godt montere en kontraventil mellem tilgangsslangen og den lynkobling som du viser.