/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Links til andres hjemmesider - lovligt?
Fra : kurtmoeller
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 18-09-12 15:50

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg sælger nogle specielle varer.
Er det lovligt at lægge links ind på siden, der dirigerer folk hen på en fremmed hjemmeside. Jeg ønsker at samle så meget viden om produkterne, som muligt - og får også jævnligt tips om hjemmesider, der omhandler emnet.
Det kan være nyheder, manualer oversættelser mv.
De pågældende sider er i forvejen frit tilgængelige for alle på nettet, og det fremgår jo tydeligt i adresselinien, hvilken side man er blevet henvist til!
Det man ser, er altså ikke noget jeg på nogen måde har bearbejdet - men blot lavet en henvisning til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-12 16:34

det er lovligt

Kommentar
Fra : KHIT

Dato : 18-09-12 16:37

Så længe du kun linker til deres hjemmeside, så er det lovligt. Det var værre hvis du kopierede deres beskrivelser/tekster direkte ind på din side, uden at have deres tilladelse. Men at linke til andres sider er fuldt lovligt.
For at hjælpe dine kunder til at forstå at når de trykker på linket, så sendes de videre til en anden side, som ikke står i direkte forbindelse med din egen side. Dette gøres f.eks. ved at du har følgende opsætning:
LINK (Åbnes i nyt vindue/fane)
Eller at du under linket skriver at linket fører til en ekstern side og derfor åbnes dette i en ny fane/nyt vindue.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-12 19:39

Kan ikke huske reglerne om det er ved lov, eller?, men deeplinker du til undersider, kan du hurtigt få problemer med sidens ejer.
Det har noget at gøre med, at du stjæler vedkommendes trafik.
I gamle dage kom man tit ud for at en side var lukket resten af måneden, på grund af for
mange besøgende, der blev omstillet til siden, som så ikke havde mere traffik tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv