/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bærbar oplader ikke
Fra : snaptil
Vist : 1497 gange
100 point
Dato : 23-08-12 14:35

Jeg har en lenovo som jeg lige har skiftet harddisk på.
Efter at have installeret windows på ny, virker batteriet ikke, det lader ihvertfald ikke.
jeg har hentet en enkelt driver, idet jeg håbede det var sådan en fejl.

Power Manager
g6u426ww.exe

hentet fra:
http://support.lenovo.com/en_DK/downloads/default.page?
Model:
lenovo 6466-55g

måske en anden driver ville hjælpe ? eller er batteriet pludseligt færdigt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-08-12 17:21

Der er flere muligheder for fejl.

En forkert driver. Brug helst den der fulgte med computeren originalt.
Jeg har før oplevet besvær med modelvariationer, som gjorde at manikke kunne downloade præcis den rigtige driver.
Den rigtige er måske at finde på den gamle disk.

En anden mulighed er at kontrollen lige skal syncroniseres med batteriets reelle status. Læs i hjælpeteksten hvordan. Det kan være noget med at lade den køre helt ud på batteridrift. Derefter genoplades helt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-12 20:28

Tjek lige dit batteri een gang til: Ind og Ud med det
...og rens lige kontakterne medens du er igang!
Det samme gælder iøvrigt; lader/netstik
Altså kun for, at eliminere evt. 'fejlkilder'.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-08-12 07:52

Du kan også under skift af harddisken være kommet til at lave en fejl, så batteriet ikke er tilsluttet.

Kan den køre på batteriet, eller er det kun opladning du ikke kan erkende.
?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-08-12 11:15

Jeg købte en nyt batteri, slap med 300 kr(meget heldigt billigt), og den virker nu.
Nå hvem skal have point for jeres deltagelse ??

Mht. den gamle harddisk, så var den desværre kaput.. ..

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-12 21:52

snaptil ->
Citat
Nå hvem skal have point for jeres deltagelse ??

Dem ska' MOLOKYLE da ha' ...selvfølgelig !
Hvem ellers ...?
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 16-10-12 12:39

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-12 19:21

Danke Well
</MOLOKYLE>