/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
marmaris tyrkiet
Fra : heidi
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 02-06-03 07:02

Hej alle
til september skal min familie og jeg til marmaris i tyrkiet ( i forbindelse med mit kobberbryllup) og derfor vil jeg hører om der er nogen der kan anbefale nogle gode spisesteder og nogle steder der er værd at besøge.
vi skal bo i lejlighed på portobello - er der nogen der kender dette sted ???
tak
Heidi

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-03 10:10

Hej Heidi
Hmmm! Ka' ikke lige huske navnet, men du kan slet ikke undgå det - DET er bare godt, her kommer ruten.
Langs strandprommenaden og lige efter hotel Lidya, her ligger et rigtigt godt spisested. Det ligger på h.h. lige ud til vandet, du/I kan ikke undgå at få øje på det.
Ditto skylder i jer selv at gå den 5 km. gåtur langs strandprommenaden til den næste lille by. Meget smuk tur!
Go' ferie... og kobberbryllup
Søren

NB: Side med en masse info om Marmaris http://www.marmarisinfo.com/

Kommentar
Fra : davo

Dato : 02-06-03 14:49

Hej heidi
Jeg var der i '96. Vi spiste flere forskellige steder og fik utrolig god mad hver gang . noget af det bedst smagende var fra en italienske restaurant ca 2 km udenfor marmaris centrum mod icmeler. god ferie !!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-06-03 15:58

Hej heidi..

jeg var også som davo i tyrkiet i '96 og også i år '00 dog boede vi ingen af gangene i mamaris men første gang i kusadasi og anden gang i alanya.

hvis i har tid til det er efesus helt sikkert et besøg værd..! det er en ´stor gammel romers by som er udgravet og den er sikkert vokset siden da det var i '96 jeg så det... pamukale er også et rigtig godt sted at besøge hvis i har tid..! er det vidst blev en del dårligere siden jeg var der i '96 da turisterne har ødelagt en del af det..! (desværre) men på den anden side af vejen ved pamukale ligger vleopatra søen (mener det hedder det) og det er virkelig en oplevelse at bade der.:! man bader oven på gamle ruiner i noget vand som bobler og er dejlig varmt..!

det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om desværre kan jeg ikke give dig nogle tip omkring mad da jeg jo som nævt ikke har været i mamaris. men en ting er sikkert og det er at deres ris smager fantastisk og jeg er sikker på at alle steder får du serveret et godt måltid mad jeg har i hvert fald været ganske tilfreds alle de steder vi spiste

God tur

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-06-03 16:00

tilføjelse til ovenstående:

Husk at hvis i døjer med dårlig mave eller andet så pas på med at spise for meget af deres salat da de skylder det i deres eget vand.
min gamle folkeskolelærer har fået en livsvarig sygdom af at spise deres salat.. (men lad jer nu ike skræmme for meget )

god tur

Godkendelse af svar
Fra : heidi

Dato : 02-06-03 17:01

Tak for svaret CLAN.
Det lyder jo alt ( næsten ) sammen godt - jeg glæder mig enormt meget.
Vi skal være der i 14 dage så mon ikke vi får tid til at gå en tur på standpromonaden.
M.V.H
Heidi

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 02-06-03 17:02

Ups tusinde tak for svaret til alle jer andre også
Heidi

Kommentar
Fra : dorff

Dato : 09-08-03 21:53

Hej Heidi! jeg ved det er længe siden du har lagt dine spørgsmål ind på denne side, men håber stadig du tjekker svarene for jeg tror selv jeg kan hjælpe lidt. jeg selv er lige vendt hjem fra Marmaris for en god uge siden, det var 10 gang jeg besøgte byen, så dermed har jeg jo fortalt hvad jeg synes om Marmaris. når det gælder resturanter ja så er der jo en pæn del af dem dernede, mit ynglingssted er FELLINI, den ligger nede på havnen, det er en italiensk resturant, men udover masser af pizza og pasta retter, ja så er menukortet også fyldt med tyrkiske specialliteter. Endnu en god resturant der er god er SEPTEMBER den ligger lidt inde i byen, faktisk ikke så langt fra jeres hotel, i hvert fald hvad jeg kan se ud fra Falk Lauritsens katalog. Hvis det er i skal finde vej derud så er det letteste vist at gå hen til Anfi Teateret og derfra gå lige ud, modsatte vej end havet. MR. ZEK, er endnu en kanon resturante der ligger på havnepomenaden, den er lidt dyr men du spiser til gengæld også efter det. Et sted i ikke skal besøge er resturanten EFESUS, den ligger også nede på havnen, det ville sikkert blive en dårlig oplevelse hvis i besøgte denne resturante. men noget helt andet er at det kan godt være jeg synes det er godt og ikke synes det samme, så når i skal ud og spise så følg jeres egen intuitioner og maver.
Jeg vil lige kommentere det en har sagt angående det at spise deres salat, jeg har aldrig oplevet at blive syg af det, jeg plejer ofte at bestille deres salater, da de ofte ikke servere det til hovedretterne. selvfølgelig kan man være uheldig men det kan man jo også være når man besøger en resturante herhjemme. for at forebygge det med de dårlige maver så tag muligvis og spis PARAGURTH PILLER de indeholder vist youghurt og hjælper med at man ikke får feriemave, men lidt får man vel altid!
nogle ting i kunne prøve:
*tage en tur på markede i Icmeler (byen lige ved siden af, dolmusen køre der ud) om onsdagen, det er meget billiger at købe ting her ude end det er i bazaren, om så det er fodboldtrøjer eller grønsager. Men tag tidligt afsted, ved halv ni tiden er der ikke så mange turister og så er detlidt mere afslappende. Og giv sjældent den pris de ønsker, prut med prisen og er de hverken til at hugge og stike i ja så gå igen, de skal nok komme løbene efter jer hvis de vil handle. Der er også marked i selve Marmaris om fredagen, dog er det præget lidt mere af kaos, men det er jo smag og behag.
* En bådtur enten i Gökova bugten, hvor man først skal ud på en lille bustur ( ca. en halv time, måske 3 kvarter ) eller bare i Marmaris bugten. Gökova turen får fem *****, da der er lidt mere historie og flere stop ved strande på denne tur end på Marmaris turen der får 3***!
* En gåtur ude i Icmeler by, den er utrolig smuk og den virker så fredfyldt, så når man trænger til en lille pause fra turisterne, så er det dejligt at tage en tur til Icmeler.
Er der andet du gerne vil vide ja så bare skriv. Jeg håber at i får en kanon tur og mange gange tillykke med kobberbryllupet. Mange varme sommerhilsner fra Katrine

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 11-08-03 14:43

Hej Katrine
Tusinde tak for svaret, jeg har skrevet alt ned, så må vi jo se hvad vi når. Det lyder som nogle dejlige ture / resturanter
jeg / vi glæder os afsindigt til turen.
Heidi

Kommentar
Fra : tommyulla

Dato : 12-08-03 14:52

Hej Heidi
Ja vi tager afsted til Tyrkiet for 6 gang og det er 4 gang til Marmaris,vi tager afsted i slutningen af August til Hotel Portobello hvor vi skal være en uge med vores barnebarn på 6 år som vi tager med.
Glæd jer der er så skønt i Marmaris.
p,s. vi skriver når vi kommer tilbage hvad vi synes,men byen er helt fin og har hørt fra andre at hotellet også er det.
Tommy

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 12-08-03 15:25

Tak tommy
Jeg har også kun hørt godt om hotellet, men det ville da være skønt hvis du gad at skrive lidt om hotellet når du kommer hjem. Vi skal rejse den 6 Sep ( jeg ved ikke om i er nået hjem inden ).
Rigtig god tur til jer alle.
Heidi

Kommentar
Fra : tommyulla

Dato : 12-08-03 15:48

Hej Heidi
tak skal du have.
Vi rejser den 23 Aug og hjem den 30 aug.
Så vi er kommet hjem inden.
Tommy