/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kvindelige formænd
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 876 gange
200 point
Dato : 21-07-12 16:38

Årets jagtforening er fundet igen og det blev en forening fra det midtjyske, inden for de sidste fire år har det været fra det samme område. Hver af de to foreninger, er ledet af en kvindelig formand og så kommer spørgsmålet. Er vinderen fundet, fordi kvindlige ledere, lettere har ved at tænke ud af boxen, end de traditionelt tænkende mænd

SHV, sidder og tøre sig efter endnu en regnskylle

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-12 16:47

Mange kvinder har da også "skud i bøssen"

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-07-12 19:20

Det er nok en masse tidenes trend i den slags også, DJ har over en længere periode gjort meget for kvinde sagen, så der kan nemt værre en gang symbolpolitik i valget, men jeg skal da ikke sige at de ikke har fortjent det.
Vi er mere eller mindre, udsat for et "østrogen" hysteri/invasion i den vestlige verden, og trenden forsætter uhindret, ser det ud til.
Det startede så småt med fløjes- bukser og fodformede ande-sko, og et meget arrogant forhold, eller så sige intet, til Gilette og barberskum, samt voldsomme biler og andet mandegodt.
Ligeberettigelse er så og sige en by i Rusland, over for det mandelige køn efterhånden, man fatter ikke at "Big Brother EU" har grebet ind, som så mange gange før.

Vi er ledet af føelser og hormon svingninger i DK, se dog på vores samling i kvajetinget, og deres attibutter/attituder. Der blev lavet en film om Amazoner, det nærmer sig med hastige skridt til at blive, en dokumentarfilm efterhånden. Så mandlige jægere sørg for, at vores kvindelige med jægere også stifter bekendtskab med, aflivning af anskudt vildt, brombærkrat, snyde næsen med fingerene og fri fjertning efter maden, dog udendørs. Når jagtfissekalen siger at tonen kan modereres, da der er kvindeligt selskab til stede idag, så fyr ham eller bank en fuldfed vittighed af.

Det aller aller værste jeg har været i jagt selskab med, var en lebber på en fællesjagt, som helt åbenlyst var hr. Himmler i forholdet. Hendes vittigheder gav de fleste kvalme, indtil jeg fik hende fortalt, at hun og hendes kones intime forhold, ragede os en død hanræv.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-12 20:43

Ethvert politisk parti har brug for en "neger". Så hvorfor ikke en eller flere lokale foreninger. Den slags demonstrerer frisind og nytænkning - siger man da.
Nu kunne det være, at de omtalte kvindelige formænd har jævnet jorden for valgene - måske med ryggen, og så er der squda ikke noget at sige til, at de bliver valgt.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-12 07:56

Sandhedsvidne.

Man må sgu' da gå ud fra, at den bedst egnede til jobbet bliver valgt !!! At det så er en kvinde, er for mig ligegyldigt, blot vedkommende har nogle synspunkter som tilfredsstiller de flestest ønsker - men nu kommer jeg i tanker om et skrækscenarie, hvor en lokal sprællemand ved navn Bendt Ballegård Knudsen blev indvalgt i en lokal jagtforening i det jyske, så ...............! Det var bestemt ikke heldigt - så hellere en kvinde, næsten uanset hendes synspunkter !!!

Bendt Ballegård KRYSTER Knudsen, var desværre ikke hjemme i torsdags, da jeg bankede på døren, så det er anden gang at tumlingen ikke var til stede da jeg gerne ville hilse på ! Jeg tror nu der var nogen hjemme, men blot ikke ønskede besøg. Huset er næsten fuldstændigt lukket med gardiner og persienner - men jeg mener bestemt at kunne høre stemmer i huset ?? Underligt, ikk' ?? Garagen var låset på sine to porte, men så vidt jeg kunne se gennem de snavsede ruder, stod der en sølvgrå Volvo bag et forhæng, som om noget skulle skjules ?
Nå, der kommer jo nok en forklaring fra skvadderhovedet på et eller andet tidspunkt, når han nu ikke kan skrive på DJ længere, p.g.a. karantæne

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-12 11:40

Lige netop min pointe - kære ØV4. Formelt har begge køn adgang til bestyrelsesposter etc. . men når et kvaj som Ballehoff bliver hentet ind til en bestyrelsespost i Kreds 3 (på forfald), så rokker det ganske alvorligt ved vores almindelige demokratiske regler, frisind og fornuft.

Når det kommer til stykket, er demokratiet non-eksisterende i de fleste forhold. Næh! Det er bestikkelsen som er den drivende faktor. Hvor mange brave danske mænd og quinder har ikke købt sig til en plads i menihedsrådet, husmoderforeningen eller sognerådet, ved at lange "sorte" æg ud gennem stalddøren, og hvor mange gange er jægere ikke blevet bestukket med jagter og iskolde fasaner for at lægge deres stemme på en af foreningernes tillidsmænd.

Quinderne har også noget at bestikke med - endda noget mange mænd sætter stor pris på, og hvis de tilbyder sig, så må vi jo se på sagen. Men det skal på forhånd være sagt, at i hvert fald undertegnede ikke stille sig tilfreds med en kindkys. Der skal boller i suppen - skal der.

Men kære ØV4. Hvordan kunne du forestille dig, at Ballehoff tør møde dig?. Mens du inspicerede matriklen, lå Ballehoff garanteret under sig skrivebord i garagen, rystende af angst for at skulle stilles til regnskab for års løgne og fordrejelser?

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 200 point
Dato : 22-07-12 13:10

Hyggelig tråd.....

Generelt set, hører kvinder og jagt overhovedet ikke sammen - det er blasfemi. Man drikker heller ikke jordbærsaftevand til kogt saltet sild. Desværre er trenden blevet sådan, at kvindfolkene møver sig ind på mændenes gebeter, og det gør de kun fordi, at nutidens mænd er blevet nogle skvatterøve af rang, som ikke tør andet end at please kællingen i hoved og røv.

For satan da...Hvis I vidste, hvor mange gange jeg har inviteret en eller anden tøffelhelt med på jagt, og fået det standard svar, "Jeg skal liiige høre Grethe af"
For helvede da, det er sku da ikke madammen jeg har inviteret, mand!! Det er dig!

Ballegaard er blevet helt og aldeles mundlam. Ikke én gider ham mere - det ses tydeligt på DJ debatten

Mvh.
Tommy.
Madammerne tilbage til komfuret....NU!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-12 13:48

Tommy, for helvede menneske !!!!
Er du ikke ved dit fulde fem, siden du siger, at madammerne skal tilbage til komfurerne - sig mig engang: Er du ude på at tage livet af os mennesker (læs mænd) med sådan en udtalelse eller er det blot ferie-kuller ?
Men hvis du mener at de blot skal nøjes med at gøre rent efter os der forstår hvorledes en sauce skal laves, så er det ok - med fri mig for at kvinderne blander sig i madlavningen !! Det har de sgu' ikke en skid forstand på !!!
Findes der så mange "Grether" som du nævner ? Så er det måske derfor man har hørt udsagnet "det går sgu' som ... i Grethe" ????

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-12 14:15

Jeg mener nu engang, at en quinde præsenterer sig bedst bagfra

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-12 14:20

Hold da helt kæft - hvis min kone så, hvad jeg skriver.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-12 16:19

Citat
Er du ikke ved dit fulde fem, siden du siger, at madammerne skal tilbage til komfurerne - sig mig engang: Er du ude på at tage livet af os mennesker (læs mænd) med sådan en udtalelse eller er det blot ferie-kuller ?
Nå for søren, den vinkel havde jeg ikke lige drejet, ØV4.
Nå, så må jeg bruge et nyt slangord...Kvinderne tilbage til motorsaven, NU!!

Kvinden skal behandles som et jagtgevær - knækkes på midten og lades bagfra.

Mvh.
Tommy.
Kun jagttegn til mænd.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-12 17:17

Kommentar
Fra : Tonganeseren
Dato : 22-07-12 14:15

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg mener nu engang, at en quinde præsenterer sig bedst bagfra

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Ja, ja kære Tonganeser - von hinten ist ja auch gut !!!

Jeg er sgu' heller ikke så sikker på, at min kone ville billige mine eskapader som skribent på kandu; i hvert tilfælde ikke altid !! Derfor er det godt hun ikke læser så godt

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-12 18:13

Rigtige kvinder elsker rigtige mænd, og ikke bukke- og nejedrenge

MULTI-X drenge er rigtige mænd, som ikke skuler og skejer ud med Bajutter. Derfor har vi næsten altid glade koner, og ej behøver garager og andre udhuse, at udfører vores hverv fra og måske også bliver tvunget til at i ske med hunden i samme udhuse

Enhver mand sørger for, at få en kone med små fødder, så de ikke rager for langt ud i køkkenet, når de vasker op, fylder vaskemaskinen, eller skræller kartoflerne, og manden samtidig tumler lidt rundt i en minimal rødvins kæfert, når han tillaver saucen,( mænd laver sauce, alle andre laver sovs) det kan kræve plads med sleven, så de grove fodede modeller bør undgås, de såkaldte Olga´r.
Dem turde BimleBent heller ikke binde an med, de slår i området af en russisk bjørn efter 2,5 månders bekendtskab og sammen med ham går der vel kun ca 14 timer inden det første drøn fra labben.
Det kunne måske havde rettet lidt på på " væltekoppen", med et godt nyre hug engang imellem.?- nu må han nøjes med de verbale, fra et bredt forum, men det virker skam også.

Mvh
BW
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-07-12 18:38

Hej SHV

Du er galt på den med overskriften "" Kvindelige formænd ""

Det må sgu da hedde " Forkvinde" alias forkone, frontmø, osv. i disse tider, ellers smager det da lidt af SM, Bajuttisme og slige sager, og lidt derhen af,- at formanden måske også er en lidt " løs i håndleddet". En formand er en han, og af hankøn uden slinger i valsen.

Kvindelige formænd,- nu må du lige samle lidt sammen på herlighederne SHV!.
Det må og skal benævne, en forkvinde,- ligesom det påståes, at der står en bagkvinde bag alt, og de tyske Heidier beder om en hinter Hyller Haben, så de kan smørre haser i utide, hvis de keder sig, over deres bagmand

Mvh
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-07-12 06:56

Åkaj Åkaj, BW så siger vi forkvinde vi kan også kalde hende en kvindelig leder af en jagtforening, med ret til at bestemme over andre kvinders mænd , men der hvor jeg vil hen, er vel at kvinder har en anden indgang til tingene, end mænd har, eller tager jeg fejl? ville en bajut være et bedre valg?

SHV, glæder sig til en uge med solskin.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-12 08:05

Sandhed.

Lad os håbe at bb1 ser dette - han må være den oplagte kandidat til at svare på, om en bajut ville være et bedre valg !!
Ser du, det var en helt ny vinkel på sagerne og dermed måske også en forklaring på Ballefræs's store drøm om at blive én af dem "der bestemmer" - jeg hørte iøvrigt i aftes, at én af de væsentligste grunde til Ballens problemer med at skyde, er de "løse håndled" !!!
Så nu begynder tingene at hænge sammen !!!

ØV4
Multi-X

Har iøvrigt været i kontakt med bb1's hjemkommune om en besøgsven-ordning til ham - men har afslået tilbudet, da Balledoof ikke ønsker/tør mit besøg - det er jo blevet afprøvet 2 gange med samme resultat

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-12 15:14

Kære Sandhedsvidnet.
Helt klart at kvinder har en anden indgang - end mænd har det; og tak for det, men vil man have ballade, så indvælger man en kvinde til formandsposten. Det er nok noget genetisk betinget. Jeg sætter stor pris på kvinder - så længe de opfører sig sådanne væsner, men når de begynder at blande sig på maskuline præmissser, så står jeg fanden rasme mig af. I årenes løb har jeg virket på kvindedominerede arbejdsplader, og det er gået ad Helvede til hver gang. Jeg arbejder stadig i et kvindedomineret miljø, men nu er der tale om robuste kvinder, som agerer som det de er - altså kvinder. Så kan jeg være med.
Kvindelige jægere - godaw man økseskaft. Jeg vil squ gerne se sådan en slæbe afsted med en stor seksender - gennem skov og krat. Det kan de ikke klare rent fysisk, og skal have hjælp. Men for rigtig mange er jagten kun forbundet med en kæk mundering og en løs aftrækkerfinger - for at brande sig i offentligheden - akkurat som vores kære savnede Ballehoff. OK! Der er squ ikke noget kækt ved Ballehoff`s beklædning. Tsk tsk!! Han ligner squda noget, som lige er blevet gravet op i en mose.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-12 17:33

Kan nogen gætte, hvem der skriver således om sig selv ??

Mine fritids interesser er: Jagt og gamle motorer.
Har masser af begge dele, som efterlønsmodtager.
Har jeg også tiden. Har skrevet en bog om jagt,fiskeri og naturen. Den hedder:
KRATLUSKEREN og andre fortællinger. Du kan købe den ved at besøge min hjemmeside:www.bb-jagt.dk
Jeg afholder også forskellige kurser i praktisk jagt.
Ligesom jeg træner jagthunde og er riffelinstruktør

Gud ved hvor mange kvinder der kan matche denne ekvilibrist udi ovenstående discipliner ?

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-12 18:17

Bemeldte herremand skriver blandt andet i velkomsten til sin hjemmeside at jagt ikke skal forsvares, men opleves.
Han skriver også, at læseren må få glæde og inspiration af at bevæge sig en smule i det jagtlige univers, som Ballehoff befinder sig i.
Efter sigende skulle han være kursus-og jagtleder, riffel-og hundeinstruktør, foredragsholder, forfatter samt have flere tillidshverv i forskellige jagt lige organisationer, hvilket har medført at han har mødt rigtigt mange mange jægere, hvoraf nogle er blevet hans venner, som han med glæde inviterer til en jagt dag på sit vidunderlige og misundelsesværdige jagt syd for Silkeborg. Andre er faldet af i svinget af både naturlige og unaturlige årsager.
Endelig afslutter Ballehoff med:
Citat: "For tiden er jeg indvalgt i Danmarks Jægerforbunds Kredsbestyrelse i Kreds 3".

Jada og jadak! Fandeme en mand med mange jern i ilden. Jeg har meset hæftet mig ved den passus, at nogle er blevet hans venner, og det må så betyde, at andre har haft mindre gode oplevelse sammen med Ballehoff - og det tror jeg gerne.
Det er direkte urovækkende, at der tilsyneladende også er nogle, som er faldet fra af unaturlige årsager.

Jeg kunne edermageme godt tænke mig, at få at vide, hvilke unaturlige årsager der har været tale om. Er de blevet skudt under jagten - eller hvad? Jeg mener bare, at hvis en eller anden stiller træskonene pga. sygdom, så er det squda naturligt at mennesker dør, eller tror Ballehoof, at han er guddommelig og ikke underkaster sig almindelige menneskelige betingelser.

Edermageme uhyggeligt!!!

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-12 18:21

Nemlig, kære ØV4. Det der med de løse håndled kan måske hænge sammen med at nogle af vennerne er faldet fra af unaturlige årsager. En rigtig jæger skal pinedød have håndled af stål - ellers fyger kuglerne om ørerne på sagesløse medjægere. Når man oveni bevæger sig så usikkert som en vis herre, så kan det kun gå galt.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-07-12 18:37

Der er snart mere mode fænomen over østrogen korsfarene, Hillary Clinton, som skal have oprejsning, undskyld udtrykket, for Bill`s virile vigør, med for lav cigarføring.
Angela Merkel som tysk finansdomenator. Ikke at forglemme vores egen kejtede " Vi gjorde det Helle torn i øjet på os fleste", med et kraftigt personligt vælgernedgang, og et støtte parti, som næsten lader Bader Meinhoff, genopstå af asken og får Stalin til at rotere som lystig 6 cyl. BMW motor i sin grav, over deres livssyn og fremtiddige ønsker.
Rendyrket ligeberretigelse er.- samme løn for samme udført arbejde, og samme ydelser og kundskaber når vi går på jagt sammen, og hvor kvinder påberåber sig, eller søger indflydelse på job og andre situationer, som hidtil er udfyldt af testron-bomberne, det mandlige køn.
Det er er kun encellede dyr, som f.eks vandmænd, som har kunnet honoerere den slags krav indtil nu, så kravende for quinder er absolut højravende, de kan jo ikke levere varen ., men ingen er nået længere, med et vrik med røven og et skævt smil.
Hver gang, og det er hver gang at det kniber bliver " østrogen-kortet" trukket, og næsten hvergang er det et trumf kort, for hvilket hoved tænker manden med.

BimleBent er nu at benævne, som den eneste småtalendeog ikke mindst skrivende Bottrup Gravballemand som er i besiddelse af puls, alt andet vil nok være en vildfarelse

Mvh
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-07-12 14:58

Jeg har hørt der er et gammelt ordsprog i bajutland der siger engang bajut altid bajut nu også med hvide tænder

SHV, trænger sku` til en kold bajer

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-07-12 10:47

Gud ved, om Ballen er taget til Bajut-land for at få en tandrensning ??? Og samtidig leve på nas hos konens familie ???

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-07-12 17:34

Fra sædvanligvis velunderrettet kilde, er jeg blevet hvisket i øret, at Bendt Ballegård Knudsen befinder sig i Philipinien, ikke med sin hustru, men med sin tro væbner Hae (bemærk venligst stavemåden), som både skulle have nye dænder (hvad pynter ikke en rose) samt skulle have ytret ønske om at se en rigtig bajut !!
Så d'herrer har indlogeret sig hos en søster til bb1's kone, som nu må tåle deres selskab - Ballegård er citeret for at have udtalt: Hvad fanden har man familie til ? Det er skamfuldt og pinligt med sådan en opførsel, men intet kan efterhånden undre, når talen falder på begge hertuger
Kanonfotografen har ændret stavemåden i sit navn, da æ som bekendt ikke eksisterer i andre sprog end de skandinaviske - og international vil han være - tænk hvis man blev budt på jawt syd for grænsen og ens medjægere ikke kunne udtale hans navn rigtigt ?
Der skal drikkes igennem i aften i iskolde pilsnere - vi skal benytte det gode vejr; i morgen skulle det være slut for denne omgang. God aften til alle og skål !!!

ØV4
Multi-X

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-07-12 21:27

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-12 21:43

Hej Sandheden.
Mange tak for pointene.

Nå, så kanonfotografen er begyndt at stave sit navn med ae istedet for et æ Føj for en bae, siger jeg bare.

Man kan tydeligt se på Balleklaskerens tandsæt, at man får meget for pengene hos de "filipensiske" tandlæger. Balleklaskerens mund, minder om det stakit mine forældre havde omkring urtehaven.

Mvh.
Tommy.