/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ændre størrelse i publisher - ???
Fra : webm
Vist : 746 gange
200 point
Dato : 11-07-12 17:02

Der kom et spørgsmål fra Kim:

Citat
Jeg har lavet et brev hoved med div. teksboxe og billeder i a4. Jeg ville nu gerne også have det brevhoved på en liggende a6.

Kan jeg på en eller anden måde kopiere det hele samlet og indsætte i a6 og resize så størrelsesforholdet forbliver det samme eller hvordan gøres det?

som blev besvaret af Eyvind:

Citat
Fra A4 til A5 halveres papiret og vil normalt ligge ned.

Fra A4 til A6 skæres der to gange og A6 vil stå op. Ellers rettes det i Filer sideopsætning.

Filer sideopsætning > speciel størrelse > her kan du vælge størrelse A6 = ca. 10 X 15 (alm. foto)
Samtidig kan du vælge stående eller liggende.

Du kan også bruge arranger > layout hjælpelinier

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorledes dette skulle kunne lade sig gøre?

Måske Eyvind kan forklare det nærmere?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-07-12 17:13

Højdeformater på standard:

A3 format:
h. 420 x br. 297 mm
A4 format:
h. 297 x br. 210 mm
A5 format:
h. 210 x br. 148,5 mm
A6 format:
h. 148,5 x br. 105 mm

Alle formater kan der naturligvis arbejdes med i tværformat.
I printerdriveren skal der altid indstilles til højdeformat eller tværformat.

Ammitz

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-07-12 17:24

Gode mester Ammitz

Du har åbenbart heller ikke fattet spørgsmålet!

Det drejer sig jo ikke om PAPIRFORMATER men derimod et spørgsmål
om funktionerne i Publisher...

Kan man gøre en A4 side oprettet i Publisher mindre FORHOLDSMÆSSIGT?
(som man f.eks. skalerer et billede?)

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-07-12 17:27

NETOP sådan skal det forstås netop!
Det er lige med at formulere spørgsmålet så alle forstår det.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-07-12 17:30

Jow - jeg har selv kæmpet med det problem og ikke fundet en løsning endnu, derfor kunne jeg jo se der var noget der var forstået mis der...

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-12 18:03

Når du har dit design f.eks. på en a4 åben siger du "rediger sidestørrelse" og du får en oversigt over alle side størrelser.

De størrelser hvor dit design kan være i breden og højden vil dit design være svagt synligt.

Og du kan så vælge den nye størrelse.

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 11-07-12 18:11

Du kan faktisk også sige marker alt og så ændre størrelse på dit design. Jeg har endnu ikke kunne bevare størrelsesforholdet, så det er på øjemål

Kim

Godkendelse af svar
Fra : webm

Dato : 11-07-12 18:24

Tak for svaret k_m_s.

Super, så fik jeg også fat det!

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 11-07-12 18:32

Super, så er vi to

Kim