/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan tjekker SKAT det?
Fra : PeterTheisen
Vist : 425 gange
10 point
Dato : 30-06-12 19:14

Sædbankerne har ikke oplysningspligt over for SKAT, efter at reglerne blev lempet i 2007. Sæddonorerneer er fortsat selv forpligtede til at skrive betalingen for at være sæddonor på selvangivelsen.

Hvordan tjekker SKAT, om der bliver betalt skat af donationerne?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-12 19:19

Det er de særeste ting, du interesserer dig for

Jeg ville bare gokke den af, få penge for det, og glemme skat!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-06-12 19:27

Skat har ansat en del tællere, der tæller antallet af aktive og levende sædceller.

Det er kun de aktive og levedygtige der betales skat af.

Af denne årsag slipper du for restskat både i indeværende og kommende år.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-06-12 19:28
Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 20 point
Dato : 30-06-12 19:35

Men nu skal de indberette til eIndkomst, så derfor ved de det, så hvis du drømmer om en masse penge for at gøre det du bedst kan lide uden at skulle betale skat, må jeg skuffe dig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-12 20:53

Der kommer en medarbejder fra SKAT og hjælper Dig med afleveringen, jo flottere hun er desto mere afleverer Du, og skal så betale mere skat

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-06-12 21:50
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-12 23:07

I januar 2007 skrev jeg flg til direktøren for en af sædbankerne

"Har netop læst i Politiken at regeringen mener, der skal betales skat
af indtægter ved sæddonation. Hvor småligt kan det blive?

Jeg har forstået at der er folk, der sælger deres hår til frisøren til
produktion af parykker, hvilket må være en fuldstændig parallel med
sæddonation. Så det kunne måske være relevant for jer at få en
politiker til at spørge til skat på hårsalg for at sikre en ensartet
beskatning? Bare et forslag."

Hvortil jeg fik et pænt svar om, at de ville undersøge beskatningen af hår nærmere!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-12 00:11

Citat
Hvortil jeg fik et pænt svar om, at de ville undersøge beskatningen af hår nærmere!

Det bliver så en hår beskatning

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-07-12 05:55

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.