/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
zdl åbnes i hvilket program?
Fra : Ammitz
Vist : 871 gange
200 point
Dato : 13-06-12 16:16

Jeg har modtaget en zdl fil.
Hvilket program skal en sådan lukkes op med.
Er det et GRATIS program, - eller?

Ammitz

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-06-12 16:45
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-06-12 17:18

Ved du så også hvordan man, fra dette program omdanner zdl filer så der kan arbejdes videre på dem i et grafisk program?

Ammitz

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-06-12 23:02
Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-06-12 23:03

UPS forkert spørgsmål/svar...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-06-12 07:38

avery designpro er et program til at designe labels med.
Det består bl. af clipart, billeder og skrevet tekst.

Billeder og clipart kan vel kopieres, det samme med teksten, det er værre med tegnede figurer, dem er jeg ikke lige sikker på, det er vel noget vektorgrafik så hvis det du gerne vil redigere i kan håndtere vektorgrafik kan du muligvis kopiere det også.

Der er naturligvis altid metoden med screendump men det gør det jo lidt sværere at redigere det bagefter

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-06-12 11:19

Hej EXTERMINATOR!
Ja, jeg har fundet ud af det er vektorgrafik, - som jeg dog også er vant til at arbejde med i Illustrator.

Jeg har undet ud af, jeg kan kopiere hver enkelt enhed til Illustrator, - men jeg kan ikke kopiere det hele på een gang, - og det gør det jo ikke holbart.

Iøvrigt, - dur det ikke at kopiere, da størrelsesforholdene ikke holder, når hver enhed bliver kopieret for sig.

Er det mon deneneste løsning? Så er det jo næsten som at begynde helt forfra!

Ammitz

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-06-12 15:20

Hvis du starter med at åbne filen du har modtaget, klikker CTRL + a (marker alt) og derefter CTRL + c (kopier) kan det så ikke lade sig gøre at flytte det hele på en gang.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-06-12 15:36

Nej det kan ikke lade sig gøre, - kun een markering ad gangen. Og det er jo temmelig tungt, når der er mange markeringer i documentet. Og mange forskellige documenter.
Jeg har også prøvet efter at have grupperet det. Men det går ikke.

Ammitz

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-12 15:51

Citat
kun een markering ad gangen

CTRL + a laver da også kun en markering der indeholder alle objekter samlet.

Har nu aldrig haft behov for at flytte ting ud af designpro så jeg ved ikke om det kan fungere.
Jeg har dog ofte flyttet ting mellem forskellige designpro filer, der virker det fint med CTRL + a

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 14-06-12 16:35

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Du skal have tak for din interesse for at hjælpe mig.
Jeg tror dog det er hurtigere at begynde fra bunden i Illustrator, og lave helt nye opsætninger, end at flytte og omformatere hver enkelt stump.
Du og jeg har forsøgt at løse problematikken, - men desværre uden held.
Ha det godt.
Ammitz