/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lægge back-up tilbage til Outlook Expres~
Fra : Rupta
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 30-05-03 13:17

Jeg har taget en back-up af min korrespondance i Outlook Express ( 3,5" disk i A-drev ).
Efter at have slettet, omformatteret HD og påny installeret Windows XP-Pro (DK) og Outlook Express ønsker jeg nu at tilbageføre, kopiere, back-up´en til mapperne i Outlook Expess.
Men, hvordan dette skal gøres ka´jeg ikke hitte ud af.
Kan-/ vil nogen her hjælpe?

//Rupta.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 30-05-03 13:25

tryk på : start + programmer + tilbehør + systemværktøjer + sikkerhedskopiering........... og vælger derefter at gendanne filer og indstillinger o.s.v....... derudaf ..................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-05-03 13:25

Du kan venstre-trække direkte fra mappen på A til en folder du har oprettet under lokale mapper. Testet i OE 5
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 15:54

Filer>impoter>meddeleser>så vælger du din version>inpoter fra en OE mappe>
gennemse>henvis til der hvor du har din kopi o.s.v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 15:55

Altså i OE

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 16:00

Filerne skal være i dbx format

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 16:23

dbx format og så måske ikke de skal bare være oprettet i OE

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 30-05-03 17:33

Jeg har måske udtrykt mig uklart:

1) Har taget en back-up af korrespondancen i de lokale mapper i Outlook Express 6. Det er sket ved at overføre indholdet af nævnte mapper til en diskette i A- drevet.
2) Har derefter fjernet back-up-disketten fra A-drevet.
3) Derefter er hele harddisken blevet slettet, formatteret, partiotioneret i to drev; drev C, hhv. drev D.
4) Installeret MS Windows XP-Pro (DK) på partition C og opdateret operativsystemet.
5) Sat Outlook Express 6 op, og det virker.

Svar til cad: Dit forslag til at gendanne filer mv., kan jeg ikke umiddelbart se, hvordan det skulle virke, idet harddisken er slettet OG formatteret. Så er alle filer jo væk og der er derfor ikke noget at gendanne.

Til emesen: Dit forslag virker nemt og ligetil og, da du har testet det i OE 5 må det virke. Problemet for mig er så bare, at jeg ikke i stifinderen kan finde de lokale OE-mapper. Hvor mon de ligger på C-drevet?

Og endelig til Manse9933:Fil-typen kender jeg ikke, men de er opretttet i OE 6, så der skulle der så ikke være nogen hindringer.
Når du skriver: " Filer>importer>meddelelser>så vælger du din version>importer fra en OE-mappe>gennemse>henvis til der, hvor du har din kopi o.s.v.", så har jeg desværre svært ved at følge din instruks.
Mener du noget i retning af at jeg skal starte i OE, trykke på "Filer" og i undermenuen vælge "Importer meddelelser" og derefter søge filerne overført fra disken i A-drevet? Beklager, men jeg er altså ikke særlig habil i det her.

//Rupta.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 30-05-03 17:41

Har fået overført back-up-filerne til nogle mapper i "Dokumenter", men det er klodset at have korrespondancen liggende der, når de rettelig hører hjemme i de lokale mapper i OE.
Med venlig hilsen Rupta.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-03 18:01

Når du åbner OE står der til venstre Lokale mapper h-klik>ny mappe>lav et mappenavn>ok
Nu kan du trække dine breve over. Et forsøg er at trække eks. et kandu-brev over på skrivebordet, og så trække det tilbage og lægge det i den nye mappe.
Jeg forudsætter at dine breve ligger i en mappe på A: som små konvolutter.
Emesen.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-05-03 18:03

Hej Rupta

1. start mail program
2. filer - importer
3. meddelelser
4. vælg mic. out. express 6 - næste
5. prik af i importer post fra lagringsmappe - ok
6. gennemse - vælg a drev - så skulle der gerne ske noget

dine "normale" postfiler ligger som skjulte filer under xp. letteste måde er ved at kigge på lagrings mappe under mail programmet der får du hele stien.
Håber dette kan hjælpe dig på rette vej.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-05-03 18:10

Hej rupta

Glemte en ting - lagringsmappe finder du under -funktioner - vedligeholdelse - lagringsmappe.

Her kan du evt. trække filer over hvis du har meddelse regler og ikke fået dem gemt

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 18:36

Ja det er det jeg mener,du skal når du når til gennemse finde frem til den mappe du har lagt dine dokumenter ind i,
Her ligger mapperne som reglen>

Funktioner>indstillinger>veligeholdese>lagringsmappe>højre klik i bjælken>kopier
åben din søge funktion>sæt ind>søg det er den hurtigste måde at finde mappen på.

Ellers plejer de at ligge her>
C:\Documents and Settings\dit navn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{FEB13DB4-14F0-4D34-A310-956A50E403EC}\Microsoft\Outlook Express
Men det hjælper ikke noget at lægge dine filer ind der direkte,de skal inpoteres,det er noget med binaer code at gøre.
selv om du lægger dem ind i denne mappe så vil de ikke dukke op i OE.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 18:41

Nå, frostys har også beskrevet det samme,som jeg mente.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-03 18:54

Det kan være du skal ind i kontrol panel>mappe indstillinger>åben>vis>og så
sætte et mærke i vis skjulte filer og mapper,før du søger eller leder efter
ovenstående mappe.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 30-05-03 20:16

Tak for alle svarene!
Skal lige have efterprøvet dem og vender så tilbage.
God week-end fra Rupta!

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 30-05-03 23:55

Se! (Måske banken man bør undgå).
http://home19.inet.tele.dk/hade-bg-bank/

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 30-05-03 23:58

Sorry kom til at skive en forkert gruppering.

Godkendelse af svar
Fra : Rupta

Dato : 06-06-03 12:12

Tak for svaret emesen.

Alle gode hilsener fra Rupta/Ole.