/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbne et Word doc i Word fra internettet
Fra : Harlekin
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 27-11-01 13:34

Hey, jeg har et problem, der går mig på.

Når jeg åbner et word dokument fra en hjemmeside bliver den åbnet i Internet Explorer og ikke i Word.
Dette irriterer mig, da jeg ofte skal bruge noget af Word's funktionalitet på dokumentet (og det kan IE ikke gøre for mig).

Er der en måde hvorpå jeg kan forhindre IE i at agere Word applikation når et dokument åbnes?
Enten på klienten eller serveren. Helst serveren, da jeg ikke er den eneste med problemet og det ville være lækkert hvis det kunne løses centralt.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-11-01 13:55

Jeg ønsker ikke at gemme dokumentet lokalt, men blot at åbne det i det rigtige program.. og så skal det være nemmere end at først gemme det, og derefter manuelt åbne det igen med word..

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-11-01 14:01

Hej

Højreklik og vælg "Åbn i nyt vindue".

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-11-01 14:13

Hej Parkenss
det hjælper vist ikke meget det du skriver sorry da det jo så bare åbner i et ny vindue og ikke i word som Harlekin efterlyser
Til Harlekin
Jeg tror ikke at det kan lade sig gøre,som du gerne vil have det til
Jeg tror den eneste løsning er som jeg tidligere skrev-højreklikke og gem destination som...og så bagefter gå om i word hvor man har gemt det-og så åbne det derfra
MVH Brian

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-11-01 14:14

Det virker ikke for mig Parkness, den åbner dokumntet i et nyt IE vindue (og ikke i en word applikation). Desværre :-/

Accepteret svar
Fra : fedtmule64

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-01 14:16

Hej Harlekin
Normalt når man klikker på et link og begynder en download har man muligheden for at "downloade" eller "open on this lokation" vælger du det sidste skulle Word gerne åbne.
En anden ting man kan chekke, er under Internetindstillinger i browseren, vælge de programmer der skal bruges.
Håber dette kan hjælpe
Vh.
jørn

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-11-01 14:17

Kan man ikke i IE slå det fra i fil associeringer eller noget i den stil? Dvs. indstille IE til ikke at åbne word docs, men lade Word om det.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-11-01 18:02

Hej fedtmule64.
Hvor i IE kan jeg vælge hvilket program der skal bruges til at åbne en doc fil med?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 01:10

Hej igen
Har tænkt lidt over dit spørgsmål - det må kunne løses ved at lægge de pågældende dokumenter på et ftp-site i stedet for et www-site.
Herved vil dokumenterne jo blive downloadet og det vil være modtagerens associationer der er afgørende for hvilket program der åbner filerne.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 22:48

"Harlekin" <Harlekin.news@kandu.dk> wrote in message
news:CELM7.70$K4.2516@news010.worldonline.dk...
> Hey, jeg har et problem, der går mig på.
>
> Når jeg åbner et word dokument fra en hjemmeside bliver den åbnet i
> Internet Explorer og ikke i Word.
> Dette irriterer mig, da jeg ofte skal bruge noget af Word's
> funktionalitet på dokumentet (og det kan IE ikke gøre for mig).
>
> Er der en måde hvorpå jeg kan forhindre IE i at agere Word applikation
> når et dokument åbnes?
> Enten på klienten eller serveren. Helst serveren, da jeg ikke er den
> eneste med problemet og det ville være lækkert hvis det kunne løses
> centralt.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Løsningen er så nok desværre at zippe din fil.
--
/ Morten Klank - www.fuzion.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 10:24

Harlekin wrote:
>
> Hey, jeg har et problem, der går mig på.
>
> Når jeg åbner et word dokument fra en hjemmeside bliver den åbnet i
> Internet Explorer og ikke i Word.
> Dette irriterer mig, da jeg ofte skal bruge noget af Word's
> funktionalitet på dokumentet (og det kan IE ikke gøre for mig).
>
> Er der en måde hvorpå jeg kan forhindre IE i at agere Word applikation
> når et dokument åbnes?
> Enten på klienten eller serveren. Helst serveren, da jeg ikke er den
> eneste med problemet og det ville være lækkert hvis det kunne løses
> centralt.

Nu sidder jeg ikke lige på en Windows maskine, men jeg mener at hvis man
sletter en indgang i Registryen som hedder application/ms-word eller
noget lignende, så skulle det løse sig selv

Det er man så nødt til at gøre på de enkelte maskiner.

Ellers kan du jo tage et kig på
<URL:http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q178/2/22.ASP?LN=EN-US&SD=gn>
--
MVH

Mikkel Bjerg

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 10:37

PSS:
Min erfaring er, at hvis jeg lægger et word dokument på nettet, og jeg bare laver en smule redigering f.eks. med FrontPage, lægges der koder ind i dokumentet, så det derefter reagerer som et web-dokument. Hvis dokumentet er "rent", skulle dokumentet åbnes med Word. Prøv at se min testside http://hjem.get2net.dk/kulturmani/dok.doc.
Skal være: http://hjem.get2net.dk/kulturmani/dok.doc uden punktum

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 10:40
Godkendelse af svar
Fra : Harlekin

Dato : 28-11-01 10:55

Tak for hjælpen alle sammen.
Den udemærkede reference Mikkel Bjerg har fundet har givet mig svaret, og det ser ikke ud til at man kan løse det server side, men er nødt til at indstille det på klienten. Men hovedsagen er jo at det kan lade sig gøre!
Tak Mikkel

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-11-01 10:58

Nå, det var den forkerte der fik point, men det gør sikkert ikke så meget, da Mikkel ikke er registreret på Kandu.