/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
tydning af kirkebog hjælp!!
Fra : ajohansen
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 06-06-12 01:18

Hej derude
I kirkebog for Ødis S, Nørre Tyrstrup H, Vejle amt 1867-1886 opslag 312 nr 8 Nis Mathiesen Mortensen, kan jeg ikke læse hvad der står i felterne "den dødes stand osv, og i feltet anmærkning.

Håber der er en som har mere tjek på tydning end jeg har.
Med venlig hilsen Anne

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-06-12 01:29

Hej Anne

Der står:
Boelsmand paa Drenderup Mark, Søn af Høker Henrik Mortensen, født i Øster Linnet den 19 Maj 1816

Øster Linnet = Øster Lindet sogn

mvh Finn

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-06-12 01:50

I anmærkning står der:

Enkemand efter Christiane ChristiansDatter Himmelgaard der døde den 25 Maj 1875 han efterlader 3 Børn Hans Henrik, Jens Nissen og Oline Margrethe.

Er ikke helt sikker på Oline, men det må kunne tjekkes under fødte i sognet. Det ser ud til at hun er fra Ødis sogn og han er fra Øster Linned sogn.

mvh Finn

Accepteret svar
Fra : Finn_Kyhn

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-12 01:53

Tjek Ødis FT 1870
Nis Mithisen Mortensen   54    Gift   Husfader   Landmand   Østerlinnet Sogn
Krestane Mortensen   42    Gift   Husmoder      Ødis Sogn
Jens Nilsen Mortensen   6    Ugift   Barn      Ødis Sogn
Karen Mortensen   3    Ugift   Barn      Ødis Sogn
Hans Henrik Mortensen   12    Ugift   Barn      Ødis Sogn

mvh Finn

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 20-06-12 15:38

Hej
så kan jeg igen komme på kandu igen - underligt at det kun kan lykkedes en gang imellem jeg får heller ikke besked om at der er kommentarer.

Nå men 1000 tak for svaret Finn det kan jeg godt bruge.

mvh Anne