/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan man gøre noget?
Fra : PeterTheisen
Vist : 456 gange
10 point
Dato : 03-06-12 10:08

Kan man gøre noget, hvis man har en for stor opsparing til at få kontanthjælp, og dette er den eneste begrundelse for, at man ikke kan få det?

Kan man ikke overføre pengene til nogen, oprette en lukket boligopsparingskonto eller andet?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-12 10:18

Citat
Kan man gøre noget, hvis man har en for stor opsparing til at få kontanthjælp, og dette er den eneste begrundelse for, at man ikke kan få det?

Spørg indvandrerne,de har ekspertisen.....har sat sig ind i reglerne........ så de kan omgås.

Iøvrigt synes jeg det er ligeså umoralsk,hvis en etnisk dansker snyder og bedrager.

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-06-12 10:19

Hvad skal du med kontanthjælp hvis du selv har kontanter?
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-06-12 10:49

Kontanthjælp er beregnet for dem der ingen penge har og er på spanden. Har du formue, er du ikke på spanden. Hvis du ingen indkomst har og ikke har ladet dig forsikre i form af understøttelse, har du båret dig for dumt ad, og derfor bruger du selvfølgelig af din formue. Du havde vel ikke regnet med at alle andre vil betale for dig, fordi du har undladt at forsikre dig??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 03-06-12 10:51

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det ærgelige, at man skal først skal leve af en f.eks en børneopsparing (måske sparet op af forældre, bedsteforældre, til brug for uddannelse eller bolig) for at kunne få kontanthjælp.

Men det er jo på samme vilkår, som når ældre har sparet hele livet, og har lidt på kontoen, og så selv skal betale for medicin, briller, hjemmehjælp, som du vist synes er ok??

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 03-06-12 11:24

Nej, det er bestemt ikke i orden, at ældre skal betale for det.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 03-06-12 11:24

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-12 12:05

Havde Du haft en lukket boligopsparingskontofør Du fik kontanthjælp kunne den muligvis fredes, men nu er det for sent.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 03-06-12 14:58

Nu kommer jeg snart ud af systemet og ind i SU-systemet igen. Kan man så lave en lukket boligopsparingskonto, som man flytter penge ind i, hvis jeg en anden gang skulle få brug for kontanthjælp?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-12 15:16

Citat
Nu kommer jeg snart ud af systemet og ind i SU-systemet igen. Kan man så lave en lukket boligopsparingskonto, som man flytter penge ind i, hvis jeg en anden gang skulle få brug for kontanthjælp?

Kan sku`godt forstå at skatterne,er høje her i landet.

Hele øvelsen går ud på,at få andre (skatteyderne) til at betale,så man kan spare sine egne penge.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-12 15:25

Engang,tilbage i halvtredserne og til dels tredserne,var stolheden i folk,over at klare sig selv.Uanset hvor fattig man var.Man satte tæring efter næring.

Idag er "stoltheden" begrundet i,hvor meget man kan røve fra andre.(Det offentlige).

Kort sagt,hvor meget man kan nasse sig til......ikke sært det hele går den gale vej.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-12 15:28

Jeg håber for din egen skyld, PeterTheisen,at det er et fiktiv spørgsmål.

M.