/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2010 - Opstart regneark
Fra : CLAN
Vist : 776 gange
200 point
Dato : 31-05-12 11:37

Hejsa
Nogen som ligger inde med viden om, hvordan man får Excel 2010 til at åbne med et specifik ark hver gang??
Forstået således at jeg har et regneark (Excel projektmappe) med 10 ark (faner): Ark1, Ark2, Ark3... osv. Man redigere og gemmer f.eks i Ark10 og lukker herefter projektmappen. Ved opstart igen, åbner Excel i sidste ark... Ark10 - ønsket er at man åbner i Ark1 hver gang - og ja, jeg ved godt man bare kan stille sig i Ark1 og lukke, men er der en kommando (eller andet) som gør at det sker altid??
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-05-12 11:51

NB: Makroløsningen med autogem kender jeg... men er der andre muligheder?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 31-05-12 21:27

Vil du ikke bruge makroer, eller hvad mener du med dit sidste indlæg?

Jeg kender ikke til, at man kan gøre, som du ønsker. Men det kan givetvis klares med en makro.

Simon

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-05-12 22:22

Nej... jeg ønsker ikke makro-løsningen, men derimod en anden løsning
Makroer giver bøvl på maskiner, som ikke er opsat til at acceptere dem. Denne funktion er default i MS-Office (Excel), og ikke alle "modtagere" kan, eller ønsker denne funktion aktiveret... derfor søger jeg en anden løsning end makroer - hvis den findes?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 31-05-12 22:47

hvis det er sådan at det er når du redigerer at den skal skifte til ark1 så kan du benytte before_save til at klare det.
Hvis det du ønsker er at det skal være når andre redigerer det på "fremmede" computere så er du afhængig af at de tillader makroer.

Med before_save kan du automatisk aktivere ark1 inden den gemmer.
når andre så åbner det gemte vil den åbne ark1.
Når de så redigerer vil den kun skifte til ark1 hvis de tillader makroer. sorry

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-12 12:56

Hmmm! Ser ikke ud til der findes det jeg søger - så må de sgu' leve med makroer (Pardon my French), eller selv lave det :D
Go' weekend

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-12 12:58

Tak for svaret EXTERMINATOR... prøver at lege lidt med before_save og så håbe på, at de går i coma i den anden ende