/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
OPLYSNINGER OM NIELS JENSEN
Fra : AG112
Vist : 953 gange
500 point
Dato : 28-05-12 11:22

HEJ
JEG PRØVER VIA KIRKEBØGERNE AT FINDE OPLYSNINGER OM: NIELS JENSEN
FRA STORELINDE MOSE FAXE HERRED-KARISE SOGN.

JEG HAR FUNDET HANS KONE:
STINE MARIE PEDERSEN *6,7,1838 OG +26,2,1898

JEG VIL GERNE FINDE TIDSPUNKTER FOR HANS FØDSEL / KONFIRMATION / GIFTEMÅL / DØD
ELLER HVAD DER KAN LYKKES, SÅ JEG EVNT KAN KOMME VIDERE,
OG HVAD DE HAVDE AF BØRN.

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MED NOGLE LINK, HVOR JEG KAN LEDE ?

PÅ FORHÅND TAK
MVH AG112

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-12 16:30

Det må være dem:

Præstø, Fakse, Karise, Storelinde By, et Huus, 60, FT-1880
Niels Jensen 39 Gift Huusfader og Huusmand, Arbeider i Agerbruget Haarløv Sogn Præstø Amt
Stine Marie Pedersen 41 Gift Huusmoder, hans Hustru Herfølge Sogn Præstø Amt
Anne Kirstine Jensen 11 Ugift Deres Barn Haarløv Sogn Præstø Amt
Kristian Jensen 7 Ugift Deres Barn Haarløv Sogn Præstø Amt
Hendrikjette [Henriette] Anne Sophie Jensen 5 Ugift Deres Barn Haarløv Sogn Præstø Amt
Jens Peder Jensen 2 Ugift Deres Barn Karise Sogn Præstø Amt

Han er så født i Haarlev ca 2 efter Stine, 1839, 1840 eller senest 1841...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-05-12 18:32

HEJ SVENDGIVERSEN

DET SER FLOT UD, KAN DU SENDE ET LINK TIL OPLYSNINGERNE.

JEG HAR FUNDET EN DATTER CHARLOTTE FØDT 21,5,1880, SÅ HUN VAR MÅSKE IKKE FØDT DENGANG.

ER DER EN SENERE FT ? ER DET IKKE EN FOLKETÆLLING ?

VIL DU FORTÆLLE, HVOR DU HAR FUNDET DET, VILLE DET VÆRE RIGTIG FINT,
PÅ FORHÅND TAK.

MVH AG112

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-12 20:50

Ja folketællinger, du søger bare her:

http://ddd.dda.dk/soeg_person.asp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-05-12 20:52

Når jeg kommer hjem skal jeg se om der er andre årstal med Niels og Stine

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-05-12 23:09

TAK FOR DET SVENDGIVERSEN

MVH AG112

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-12 09:46

Den senere folketælling 1885 findes ikke på nettet i dit område
og 1890 finders kun delvis, ingen Niels Jensen og heller ingen
Stine Marie Pedersen, der nok hedder Kirstine eller Kristine.

Prøver at finde Charlotte...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-12 09:51

Jeg finder dem heller ikke her hos mormonerne:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 29-05-12 09:56

Så må vi ind i kirkebøgerne her:

http://www.sa.dk/ao/

det kræver lidt øvelse og at du kan læse håndskrift,
men nu har du også fået de 3 vigtigste kilder til slægtsforskning...

jeg har solgt og er ved at rydde mit hus, så begrænset tid lige nu,
prøv selv ellers er vi flere der kan hjælpe...

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 29-05-12 11:31

Tak for svaret svendgiversen.

TUSINDE-TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN, DET VAR RIGTIG FLOT, JEG VAR IKKE KOMMMET SÅ LANGT UDEN DIN HJÆLP.
JEG HAR FUNDET CHARLOTTE VED FOLKETÆLLING I 1890, SÅ NU MANGLER JEG AT FINDE SØSTEREN SOM HAVDE EN DATTER DER HED AGNES FRA HOLTE.

ENDNU ENGANG TAK.

DE BEDSTE HILSENER AG112

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-12 11:44

Selv tak,
bare sig tiol hvis du har brug for vide støtte...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 29-05-12 17:14

TAK.
DEN STØTTE JEG FIK HER KAN JEG KOMME RIGTIG LANGT PÅ,TAK FOR DET.

MVH AG112