/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Storebælt betaling?
Fra : o.v.n.
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 27-05-12 23:00

Lige hjemkommen fra en god lang pinseudflugt hvor der var god tid til at sidde og tænke på dit og dat mens bilen susede frem på vejen, blandt andet betalings anlægget på Storebælt broen.
Hvorfor er betalings anlægget placeret på Sjælland siden?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-12 23:04

Det havde været mere nærliggende at placere betalingsanlægget på Sprogø der jo i hundreder af år har været anstalt for vildfarne

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 27-05-12 23:15

Jeg giver LuffeA ret. Sprogø havde været bedst.

Men, mon ikke det er for at Københavnerne skal bedre kunne nå at fortryde at ville til Fyn og Jylland end omvendt. For ikke at sige "Københavneri"

/Frits

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-05-12 23:18

Som jeg husker anlægsarbejdet er der fordi det er mest praktisk af flere årsager.

Motorvejen svinger på fyn lige før dem rammer vestbroen og havde derfor været svært at anlægge eller optage det areal er skulle til at at lave betalingsanlægget her.

Som jeg huske det var det kun praktiske årsager, der var vist ikke noget politisk i placeringen.

Man har også samlet overvågningen (SRO anlæg) og administration af motorvejsdelen ved betalingsanlægget.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-12 23:30

Citat
der var vist ikke noget politisk i placeringen
jo det er der i det svat som jeg efterlyser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-12 23:31

Retter i selv stavefejlen?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-12 23:54

Ingen vil give en sjællænder kredit, og en jyde/fynbo vil ikke betale for noget han ikke har fået.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-05-12 23:54

Hvis man havde lavet betalingsanlægget i Nyborg, havde det været besværligt at lave de østlige til og frakørsler ved Nyborg.

Jeg syntes at kunne huske en skitse til placering af betalingsanlægget umiddelbart før nyborg, der hvor motorvejen ikke svinger. Dette havde givet en besværlig trafikafvikling omkring Nyborg.

Jeg mener dog at motorvejsforløbet op til Korsør også var et kompromis, da motorvejen før betalingsanlæg var sjællandssiden også svinger. Dette forhold er vist nok håndteret ved hastighedsnedsættelse der breder sig længe mod øst, end hvad der havde været nødvendigt ved et ret motorvejsforløb mod betalingsanlægget.

Jeg har prøvet at google på det, men der står ikket noget om dette i de anlægsforslag jeg kan finde om emnet.

MVh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-05-12 23:57

Citat
Ingen vil give en sjællænder kredit, og en jyde/fynbo vil ikke betale for noget han ikke har fået.

Den havde jeg helt glemt

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-12 00:16
Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-05-12 01:34

Tak for svaret katekismus. husk at kategorien er små snak, selvom svaret er korrekt så er det sikkert ikke den officielle forklaring
God rest pinse ferie til alle