/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Rettigheder som vikar!
Fra : Siffer111
Vist : 622 gange
20 point
Dato : 24-05-12 05:21

Har man som vikar ansat ret til skurpenge? er ansat som vikar hos et entrepenørnfirma og er ved at anlægge cykelsti og har ikke adgang til toilet/spise sted.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-05-12 07:36

Er du ansat af entrepenørfimaet eller vikar firma ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-12 07:44

Du har krav på at blive behandlet efter regler der gælder det arbejder der skal udføres, det gælder alt far arbejdsmiljø til arbejdssikkerhed.

Med hensyn til betalinger, gælder det der står i din kontrakt og overenskomst.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 24-05-12 09:54

Du hr samme rettigheder som de fastansatte uanset om de er ansat af et virkar firmae og derved "udlejet" eller ansat som vikar af det firma du arbejder for.

Samme arbejde samme overenskomst og husk det er aldrig dumt at være med i en fagforening (det er dem der kæmper for at vi har så gode forhold som overhoved muligt - hvis du ikke vælger en "gul" fagforening)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-12 10:29

Fortæl vikarburauet at pågældende kunde er ligeglad med menneskelige funktióner såsom toiletbesøg.
Du kan også henvende Dig til bygmesteren som jo har det overdnede ansvar, i det her tilfælde er det nok kommunen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-12 10:40

Velfærdsforanstaltninger handler om hvad der skal være adgang til på din arbejdsplads.
http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger-mv/arbejdsstedets-indretning/at-meddelelser-om-arbejdsstedets-indretn/rloia-1031-velfaerdsforanstaltn-skiftend.aspx

Økonomi om du skal have penge for ar mangle - det du har krav på et et andet emne.

Set med mine øjne er det et skråplan, at man man for penge siger nej tak til toilet og velfærdsforanstaltninger. Det bliver ikke værdig at "skide i en grøft", ved at man får 5 kr. mere i timen...

Så som udgangspunkt skal forhold på arbejdspladsen vær i orden. Uanset om du er vikar eller fastansat ved pågældende arbejdsgiver. Det er også de aftaler Vikarbureau har med den arbejdsgiver du udlånes til. Så hvis forhold ikke er i orden, er aftalen mellem Vikarbureau og Virksomhed ikke i orden.

Mvh Benjamin