/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvilket program
Fra : gedestalden
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 22-05-12 09:00

Jeg har skiftet min pc ud med en Imac, og er nu ved at finde et slægtsforskningsprogram, der kan køre på Imac.
Jeg har fundet MacFamilyTree og iFamily for Leopard.

iFamily ser umiddelbart lettest ud; men har det minus, at det er på engelsk.

MacFamilyTree er på dansk og har en flot grafik og er sikkert også ganske nem, når man lærer programmet at kende.
Jeg kan dog ikke finde ud af at få mine notater med i en udskrift.
Mon det er fordi jeg ikke har købt programmet endnu, eller er det et spørgsmål om indstilling.

Nogen der har erfaringer med de to programmer ? og er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg få mine notater med på udskrift ?

mvh

Flemming

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-12 09:34

Jeg bruger Legacy, kender ikke de andre.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-05-12 09:51

Jeg vil anbefale Legacy. Det koster kun et par hundrede og det kan det man normalt har brug for, Kommunikerer med andre programmer, kan lave hjemmeside med slægten, det er brugervenligt og har en glimrende layout. Du kan jo starte med at afprøve prøveprogrammet, som er identisk med købeprogrammet. Prøveversionen går kun 7 generationer tilbage. http://www.legacydansk.com/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-05-12 10:56

Så vil jeg da anbefale Family Tree Maker, men hverken det eller Legacy kører på iMac, som spørgeren efterlyser.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-12 11:31

Citat
(Legacy kan køre på nyere Macs med Parallel, Bootcamp eller Fusion

Annuller spørgsmålet
Fra : gedestalden

Dato : 02-06-12 08:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål