/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bedste profi reol
Fra : svendgiversen
Vist : 1454 gange
100 point
Dato : 18-05-12 17:35

For at få plads til alt mit værktøj må jeg investere i reoler...

Jeg har fundet denne profi reol til kun 300 kr:
http://www.swiflet.com/davidt/davi/20_2012/1/

Det lyder lidt billigt og den er i jernplade, jeg vil hellere have én i træ,
hvor køber jeg en tilsvarende værktøjs reol i solidt træ?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-12 17:38

GORM fra IKEA

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-12 17:54

Tak, pbp_et
den med hylder et tæt på hvad jeg søger, men der er lige et transport problem,
jeg bor (snart) i Egernsund, og der er langt til nærmeste Ikea.

Faktisk er der langt kortere til Bahr eller Praktikeren i Flensborg,
jeg vil sammenligne deres tilbud med dit fra Ikea...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-12 18:06

Bæreevne 275 kg pr hylde må da være rigeligt til værktøj... den ville jeg godt turde satse på

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-12 18:10

Ja, jeg ved ikke hvorfor du gerne vil have træ. Men i hvert fald er det for dyrt, det du har fundet.

Jeg har investeret i disse- hvor pladen er en MDF plade og stålet er malet i en flot grøn farve.

De er bare så go'e.

http://www.harald-nyborg.dk/p9976/staalreol-180x90x45cm-5-hylder

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-12 18:12

de ligner til forveksling- bortset fra farven

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-12 18:28

Jamen, smuller,
vi har skam en Harald Nyborg her i Sønderborg, og en Davisen/Villadsen i Hørøphav,

så godt jeg spurgte, nu må jeg sammenligne både Harald Nyborg og Davidsen, her lokalt
og Bahr og Praktikeren i Flensborg, det tyske alternativ, og så den endelige sammenligning...

Jeg fandt ellers en masse skinner og vinkelbeslag i min kælder og overvejede en lappe løsning,
men bare et par brædder til disse påskruede hylder er jo dyrere end det I har foreslået.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-12 18:32

Den i Harald Nyborg kan faktisk samles i 2 dele, hvis man hellere vil have 2 x½ reol istedet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-12 19:03

Citat
Jeg har fundet denne profi reol til kun 300 kr:
http://www.swiflet.com/davidt/davi/20_2012/1/

Hylderne er MDF, så det får Du ikke meget bedre til den pris !!!
Muligvis sejler den lidt, men så skal den bare have et X på bagsiden eller en enkelt skrue i væggen.

De eneste steder Du kan finde en reol i ren træ er en møbelforretning

Jeg købte en tilsvarende størrelse i Bauhaus for 249, hylderne er stål, dvs. at stålet er alt for tyndt og dårligt understøttet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-12 20:21

@LuffeA

Jo- de er billigere i Harald Nyborg- og det er nøjagtig den samme solide reol

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-12 20:21

Og den sejler altså ikke spor

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-12 20:34

Citat
Jo- de er billigere i Harald Nyborg- og det er nøjagtig den samme solide reol

Jeg tænkte mere på pris-klassen.

20 kr +/-, det æder sig lynhurtigt op i benzin

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-12 21:17

Tak for mange gode henvisninger, jeg vil tilføje Bauhaus til mine købsmuligheder,
men igen, det er nok Bauhaus i Flensborg der er nærmest og billiigs med tysk moms?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-12 21:35

Citat
Tak for mange gode henvisninger, jeg vil tilføje Bauhaus til mine købsmuligheder,
men igen, det er nok Bauhaus i Flensborg der er nærmest og billiigs med tysk moms?

Jeg ved ikke hvad Bauhaus pt har idet jeg købte min reol for et år siden.

Men jeg vil fraråde at købe en magen til min, hylder og vanger er for tynde, den er simpelthen det man kalder for "billigt lort".

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-12 21:51

Altså ikke billigt blik, men gedigent træ, det lyder rigtigt...

Jeg ved endnu ikke hvad MDF står for, men vil se på de nu 5 muligheder?

Tak for de gode råd.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-05-12 22:22

MDF er Medium Density Fibreboard, lige så tungt som spånplade men meget stærkere i alle retninger, er endda skruefast ind i kanten. Gode elementkøkkener laves i materialet. Tænk på "hård masonit", bare stærkere og formstabilt. Og så i brugbar tykkelse.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-12 02:39

MDF er som spånplade, blot mere stabilt og er lettere at male m.m.
Mange køkkener har elementer af spånplade, men lågerne er MDF.

I "gamle dage" ville man lave en sådan reol af høvlede brædder, men det er for dyrt i dag, desuden slår de sig hvis man ikke ofrer den luksus der hedder stavlimede plader

Og så er der det plus med MDF at det ikke larmer når Du smider med værktøjet.......og det ruster heller ikke

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-12 07:53

Tak for svaret pbp_et.

Du var først men også tak til I andre for mange gode svar,
Svend

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-05-12 10:41

Egernsund - held og lykke med det. Er der ikke kommet bro siden jeg var der sidst? Og så var der øst for en yderst imponerende egeskov plantet omkring 1800. Jeg var på svagbørnskoloni på Rendbjerg.
tak for pointene selv om jeg ikke rigtig bruger dem til noget. Her er jo også gået pensionist i foretagendet, har brugt den første del af ugen til at pusle om grønsagsbedet.
Selv indrettede jeg værksted efter sidste sommers skybrud i København og har selv brugt GORM-reoler til det grove, gamle køkkenelementer under arbejdsbordet og så en dobbelt køkkenbordsplade fra Bauhaus som filebænk. Det var billigere end stavlimet bøg i 48 mm.
vh
pbp
Har de forresten ikke en fragtmandsaftale i IKEA?? Selv er min nærmeste 6 minutter væk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-12 12:09

Selv tak, min nye kones afdøde mand var lærer i Rendbjerg, men sikkert efter din tid..

Hilsen igen,
Svend