/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Beslaglagt vare
Fra : CerwinVega
Vist : 579 gange
63 point
Dato : 04-05-12 16:19

Jeg har købt nogle sko hos Keen i england

http://www.keenoutletuk.com

Og har så fået at vide at mine sko er blevet "seized by costums" beslag lagt af deres told ?

Jeg forstår ikke helt hvorfor, når det ikke er alcohol eller tobak og ikke er ulovlolige sko.
Så hvorfor ?

Men sagen er at Keen vil kun give mig 60 % af beløbet tilbage af hvad de sko har kostet.
Da jeg ikke for mine sko alligevel.

Har de ret til at give mig de 60 % ?

Her er svaret fra Keen

Dear friend,
Thank you so much for your strong support.
We sent your order out as soon as got your payment successfully.However,your package has been seized by customs unfortunately after we confirm it with our shipping department.
You know that we have lost so much including the goods’ cost and the prepaid shipping fee,Our lost is much more than yours in this order.

But as a sincere supplier,we can not let our customer down,though it result in so big lost by your order,we should try our best to offer you the best customer service.
Therefore,we decide to refund 60% of total price to you for your lost.Hope you can offer your strong understanding.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-12 16:28

Er du sikker på at de leveres fra england og ikke hong kong.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-12 16:32

Hvis du kigger godt på hjemmesiden, vil du se at varerne kommer fra Hongkong. Det er et kinesisk firma du har handlet med- eller er ved at blive fuppet af.

Hvis du har betalt med kreditkort, hvad jeg håber for dig, så er det bare at henvende dig til din bank og bede dem trække det fulde beløb tilbage . Giv banken den håbløse forklaring som dokumentation.
Normalt vil tilbageføring fra kreditkort først ske , når sælger på opfordring ikke leverer varen, eller ikke svarer på mail.

Det mubehjælpsomme engelsk i deres mail burde have vagt din mistanke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-12 16:46

Min erfaring med en handel leveret fra hong kong. Købt i england troede jeg.
Pakken blev også tilbageholdt af tolden, p.g.a. manglende faktura.
Det lykkedes mig at få tilsendt en faktura som blev sendt videre til tolden.
Efter diverse afgifter fik jeg pakken.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-12 17:09

Citat
Express Shipping All Orders To Worldwide From HongKong

Hvorfor tror du det ligger i England

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 04-05-12 18:09

Det havde jeg ikke lige læst det med hong kong..fandt bare de sko og dem ville jeg have i en fart :s

Nu jeg liuge læser den mail igen så kan jeg godt se det dårlige engelsk.

Jeg har betalt med kreditkort, så jeg burde vel kunne få min bank til at hjælpe med at trække penge tilbage ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-05-12 22:24

Det er ikke sikkert at banken kan hjælpe dig, de kan kun gøre noget i det tilfælde at du er blevet udsat for noget ulovligt, og så vidt jeg kan se, så har du handlet kopivarer som bliver tilbageholdt i tolden, hvilket de er i deres gode ret til. Du har spillet og tabt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-05-12 00:15

det skal du ikke være så ked af,..
hvis det 'kun' er et par sko,.. har det været en billig lærestreg,

nu tænker du dig vel bedre om næste gang du handler på nettet,

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-05-12 06:28

Enten skal du vælge at betale momsen og afgiften eller sige ja til de 60 % jeg tror du får svært ved at få banken til at hente alle dine penge for du har betalt for en ydelse uden for eu og så er det jo dig der skal kende lovgivning for import http://www.toldpriser.dk/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-05-12 06:35

Citat
Enten skal du vælge at betale momsen og afgiften eller sige ja til de 60 %

Enig, samt du kan ikke få banken til at ophæve en godkendt handel (godkendt af¨dig)
Tag imod de 60% det bliver helt sikkert dyrere hvis du skal betale de afgifter/ bøde

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 05-05-12 12:05

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   84
- Annullerede   37
- Slettede   0
Ialt   122

Du kan jo bare annullerer dit spørgsmål, selv om du har fået svar.

vic200

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 05-05-12 14:27

Tror også bare jeg skal se at få fat i de 60 %

Vic200..jeg elsker når mennesker som sig skal blande sig