/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertering
Fra : sdam
Vist : 396 gange
200 point
Dato : 30-04-12 18:26

Ja - nu prøver jeg igen
Hvordan konverteres filer som "docx" til ".doc" og på samme måde med ".xlsx" til ".xsl"
Hvad er det der gør, at nogle filer har et ekstra "x" til slut?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-04-12 19:34

Doc og xsl er formater fra tidligere Office programmer word og excel. Dotx og xslx er filer fra nyere udgaver af word og excel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-04-12 19:36

Glemte at skrive at du altid i nyere udgaver af word og excel kan åbne .dot og .xsl.

Hvis du står i en nyere word udgave så kan du gemme i et gammelt format.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-12 22:23

Du kan gratis fra microsoft downloade en programudvidelse til gammel word og exel versioner.

Udvidelsen gør at du kan læse og skrive de nye x filer. Hvis de er skrevet med udnyttlsen af nogle af de nyeste faciliteter, kommer den del ikke korrekt med. 9 ud af 10 bruger alligevel ikke de nye fancy faciliteter.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-12 00:48

Hvis du vil omdanne til .doc og det kun er få dokumenter, så er online tjenesten Zamzar en mulighed, det er gratis at bruge Zamzar, trin 1 - find dit dokument, trin 2 - vælg hvilken format dokumentet skal være i efter omdannelse, trin 3 - skriv din e-mail adresse Du får en mail med link til at hente det omdannede dokument) trin 4 - upload og vent på at der kommer en mail som siger at dokumentet er klar, trin 5 - hent dokumentet:
http://www.zamzar.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-12 00:51

Citat
Hvad er det der gør, at nogle filer har et ekstra "x" til slut?
det er en nyere format som Microsoft har udviklet for at drille os som bruger Libre Office, der går lidt tid inden udviklerne får opdateret programmet så det kan læse filer med x og i den tid kan Microsoft påstå at deres program er bedre

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 13-05-12 11:12

Tak for svaret o.v.n..