/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail kan ikke leveres
Fra : Klaus123A
Vist : 764 gange
300 point
Dato : 30-04-12 17:58

Hej
Er der nogle der kan hjælpe:
Jeg deltager i et kursus, hvor vi får tilsendt noget materiale pr e-mail. jeg har før kunne modtage materialet, men nu kan jeg pludselig ikke modtage noget materiale mere.
Kursus lederen har sendt mig den fejlmeddelelse han får, når han prøver at sende materialet til mig:
"
Meddelelsen blev ikke leveret pga. sikkerhedspolitikker. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere meddelelsen igen. Oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

Følgende organisation afviste meddelelsen: mx1.emailsrvr.com.
"
- Det er muligt for ham at udsende materialet til andre
- Jeg kan modtaget materialet fra andre (som bruger hotmail)
- Jeg bruger også selv hotmail
- jeg kører Windows 7 (SP1)
- mx1.emailsrvr.com er en internetadresse (98.129.184.131)

Ligger fejlen i min PC, i afsenderens PC eller i cyberspace?

mvh
Klaus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-04-12 19:31

Hvad format er den mail din lærer forsøger at sende. Hvad hedder filen efter .

Og kig så på maskinens sikkerhed, den er måske sat for højt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-04-12 22:31

Umiddelbart vil jeg sige at fejlen ligger hos ham, da fejlen henviser til exchange server og da du bruger hotmail kan det ikke være hos dig.
Det er mit bud når jeg ikke selv kan efterforske det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-12 22:34

Kan du ikke springe over hvor gærdet er lavest, og bruge Dropbox??

http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=22000

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-04-12 23:48

Citat
Jeg deltager i et kursus,

Hvis DE skal gennem en MØJ-SERVER der ikke kan aflevere/ sende mail
så FIND et andet KURSUS
eller bed dem sende MAIL SOM andre / normale mennesker i DK
Google eller MSN...........plus alle andre.
(Og så kan man tænke på - HVAD det er - du så lærer der)
Penge ud af vinduet______eller får du dine kursu´S

Kommentar
Fra : Klaus123A

Dato : 02-05-12 11:09

Ganner01:
Det er en sekretær ved Folkeuniversitetet, der udsender kursus materiale og hun kender ikke noget til formater. Så derfor er jeg lidt på herrens mark mht til efterforskningen

Webnoob:
Jeg er bange for du har ret, men det er lidt svært at komme igennem med noget, jvn ovenstående.

Nordsted1:
Det lyder som et godt program, men normalt har jeg ingen problemer med min hotmail
Og jeg tror ikke at jeg kan få Folkeuniversitetet til at ændre deres procedure.

Nomore.
Nu vælger jeg altså ikke kursus ud fra hvilken mailprogram de forskellige udbydere anvender.

Men generelt har jeres kommentarer fået min til at undersøge sagen lidt nærmere, og jeg er kommet til den konklusion, at det ikke er arbejdet værd at efterforske problemet nærmere, da kurset snart slutter. Jeg vælger en mere pragmatisk løsning, med at lade en af de andre på holdet videresende noterne til mig.
Så derfor lukker jeg sagen.

Mvh
Klaus

Annuller spørgsmålet
Fra : Klaus123A

Dato : 02-05-12 11:41

Fremfor at bruge mere tid på problemet vælger jeg en mere pragmatisk løsning med at lade en af de andre på holdet videresende noterne til mig.
mvh
Klaus