/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
stud i bad til udtræksbruser
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 23-04-12 21:35

Jeg skal til at lave nyt badeværelse. Der kunne jeg godt tænke mig en ekstra håndbruser (med lille hoved) som skal kunne trækkes ud fra en lodret væk - en udtræksbruser. Ideen er kun at bruge den sjældent til "weekend-vask" - tli at fylde en spand eller lign. og at jeg undgår at tørrer slanger m.v. af. Jeg håber på at man kan købe en studs - så man kan sætte sin lille håndbruser på en slange - som vill kunne løbe ind i væggen efter brug. Jeg tænker at det er en studs på under 5 cm - på en stålplade eller lign - og at den har en hældning svagt nedad - så der ikke løber vand ind - men at slangen kan løber derind i.

Det er desværre ikke sådan lige til at finde en sådan studs - nogen forslag ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-12 23:02

Tror jeg ikke findes.

Men Du kan jo bruge et "frisørarmatur" til håndvasken.
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser--Ideal-Standard-Haandvaskbatteri-m-omskifter-uden-bundventil-176773.html

Dette armatur har en tilslutning til bruseslange der stikker ud nedenunder håndvasken.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-12 23:41

Og iøvrigt ville en indretning med slange der kan trækkes ud være både ulovlig og temmelig upraktisk når/hvis slangen skal skiftes ved utæthed.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-04-12 09:04

Nu ved jeg ikke, hvor stort dit badeværelse er, eller hvor langt du er nået i projektet, men da vi fik lavet badeværelse, fik vi en brusekabine, som er ca. 1,5 gange så stor som et normalt bruseområde. Vi har så i den ene side en bruser med stort brusehoved, som er fast monteret, og i den anden side har vi så en almindelig håndbruser. Det er virkelig en skøn løsning.