/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Udgive bog (indenholdende links)
Fra : Itphonehome
Vist : 398 gange
13 point
Dato : 18-04-12 19:44

Hejsa,

Jeg er ved at skrive en "flytte-hjemmefra bog". I min bog har jeg også links til andre sider fx. henviser jeg til dr.dk, hvis man vil vide mere om licens.

Kan man godt få udgivet en bog med links i ?

Finn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-12 20:13

Ja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 20:28

OG så nej: hvis du deeplinker til noget specielt, kan du komme i knibe?
((hvis der er tale om en NET/ PC-BOG ))
men det er kun til private sider/ tvivler på at DR orker at brokke sig

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-04-12 21:33

Citat
Kan man godt få udgivet en bog med links i ?

Det kommer jo helt og aldeles an på om det er en interessant bog som et forlag vil udgive...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-12 21:38

Det store problem med den slags bøger er, at lige pludselig eksisterer linket ikke mere.

Du bør måske overveje at udgive den som E-bog med mulighed for løbende opdateringer

Kommentar
Fra : Itphonehome

Dato : 18-04-12 23:04

nomore - deeplinker ikke.

Kortoververden - ved du om man kan udgive en e-bog hos f.eks. borgen.dk eller andre mindre forlag ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 23:18

Du kan udgive hvad du vil!!!!!!
Bare sørg for at Du får rettighederne til indholdet
og de tager med KYSHÅND imod nye / især noget de ikke selv skal til at konvertere
------
Men er det en bog om noget du ikke selv kender til......
http://www.kandu.dk/spg161579.aspx
Så er det en ommer...det er set SÅ TIT?
Bare se på Thiesen´s spørgsmål _ og så holder jeg Politik udenfor.
-------
Personlig erfaring INTET ANDET.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 23:22

NB: der findes programmer, der beskytter dig mod MIS_BRUG
af dit eget materiale...
Du kan F.ks sætte adgangs kode/ begrænset antal åbninger af dine filer
samt KØB nu - ved direkte henvendelse til dig og ingen anden.
------
Om den så kan beskyttes mod 'pirater' som mig = det er en anden sag.

Kommentar
Fra : Itphonehome

Dato : 18-04-12 23:31

nomore - Præcis. Jeg kender meget til det overordnet emne jeg skriver om. I mit andet indlæg, var det dog et del-emne hvor jeg var ret grøn. Men det afsnit har jeg overladt til en med mere viden.
Hm... Lad mig forstå det ret. Tager de imod en e-bog, fordi de ikke skal konvertere det til et trykbart format ?

De programmer du taler om. Mon ikke forlaget har et program til at lave et digital vandmærke?...
Det burde kunne sikre bogen ret godt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-04-12 08:14

Der er mange måder at udgive bøger på, om du kan få dem udgivet på et specifikt forlag er jo en vurdering som forlaget skal foretage, men fordelen ved en E-bog er, at den er ret billig at producere og distribuere, og du kan faktisk gøre det hele selv.

Flere og flere forlag har deciderede E-bogs redaktioner, men du skal jo stadig sælge dem ideen om at de skal udgive din bog og husk, at de modtager sindssygt mange manuskripter hver eneste dag.