/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Minder det ikke om Ø's partiprogram?
Fra : PeterTheisen
Vist : 541 gange
10 point
Dato : 08-04-12 15:51

I Deutsche Arbeiterparteis partiprogram stod der, at man ville oprette en slags velfærdsstat, hvor aldersforsorg indføres, og fattige skal beskyttes fra udbytning. I tilknytning hertil indeholdt programmet bestemmelser om nationalisering uden erstatning af alle fondes formuer og af landbrugsjord, forbud mod kapitalindkomst (rente) og ejendomsspekulation, kunstigt lave huslejer til mindre handlende samt tvungen overskudsdeling i større virksomheder.

Minder det ikke om Ø's partiprogram?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-04-12 16:51

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-04-12 17:09

I virkeligheden mødes modpoler hvis man trækker mod højre og venstre i en cirkel - selvom "arbejderen" er kernenelementet for partiets politik. Det er dog lidt gammeldags at tage udgangspunktet i denne gruppe da mellemsegmentet er den største vælgergruppe...synes jeg

dabj....har du det skidt???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-04-12 17:47

JA

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 08-04-12 18:10

Næh.....Karl Marx`s partiprogram, bortset fra at overskuddet går til partieliten så de kan vælte sig rundt i kapitalistiske goder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-04-12 18:10

Jo, liste Ø holder meget af Honnecker og lignende gutter.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 08-04-12 18:56

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-04-12 11:33

Nej liste Ø holder ikke af Honnecker og lignende gutter, det er uhygeligt at du ikke kan få liste Ø ned i den æske du vil have dem ned i, nu er du bange, men vi skal meget længere ind i sindet.
Tak skæbne PeterTheisen, har du svært ved at sove om natten og har du ticks osv:?.
alan57