/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
instalation,norton systemworks 2003
Fra : hagbart1
Vist : 299 gange
50 point
Dato : 28-05-03 09:18

Behøver lidt hjælp:Jeg havde kørt med Windows 98 SE,hvor jeg havde installeret norton systemworks 2003 uden problemer,jeg har så skiftet til Windows 2000 pro,men når jeg så prøver at installere systemworks igen så skriver programmet ,isæt disk med DJS shared licensing.????????.
Er der nogen hjælp derude.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 09:32
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 09:40

Hvis dette ikke kan hjælpe dig så sæt dette ind i søgebjælken>>>

norton systemworks 2003 norton DJS shared licensing

http://search.symantec.com/custom/us/query.html

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 28-05-03 10:44

Til Manse9933:Lige et tillægsspørgsmål,hører windows 2000 sammen med xp eller andre operationssystemmer.
Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 10:50

2000 og xp ligner hinanden i regdatabasen,så de ligner hinanden i deres system akitektur.Hvis det er det du mener med dit spørsmål?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 10:53

Så de fleste reg nøgler skulle man kunde finde de samme steder i regedit

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 11:29
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 11:33
Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 28-05-03 11:54

Til Manse9933:Tak for dine svar jeg prøver lige dine oplysninger,så vender jeg tilbage med pointene.
Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 28-05-03 12:47

Til manse9933:Jeg har nu prøvet de henvisninger der er på symantec`s sider,men de nøglenumre der står er ikke dem
der er i min reg.base???,jeg har samtidig ved hjælp af RegCleaner fjernet alt med Symantec`s navn,men desvære
ingen virkning,da jeg prøvede at installere,kom den samme melding.
Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 13:55

Note that not all keys may be present on your computer. You may need to perform a search to find the "HKEY_CLASSES_ROOT\Installer" key.
Dette står lidt længre nede på siden har du prøvet det,og lid længre nede
står der noget om 98 som du kan se på.På kommentar 9:32

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 14:01

If the problem persists
If you see the problem after removing the indicated registry keys, the Norton SystemWorks .msi file may be causing the problem. To resolve the problem, remove Norton SystemWorks msi files.
1. Open Windows Explorer.

For Windows 98:
a. Click the View menu, and then click Folder Options.
b. Click the View tab.
c. Select "Show All Files."
d. Click OK.

3. Navigate to the folder C:\Windows\Installer or C:\WinNT\Installer.The name of the parent folder (Windows or WinNT) may be different on your computer.
4. Locate and delete all files that meet both of the following criteria:
The file name includes Symantec, NSW, SystemWorks, or Norton SystemWorks
The file name extension is MSI.
For instance, the file name Symantec.msi meets the previous criteria.
5. Install NSW.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 14:16

Er det Jv16 Power Tool du har??,for har du det så er der et værktøj der kan
fjerne alt i reg som høre til et specefikt program, ved at søg efter alle nøgler der hænger sammen med dette program.
Hvis, så kan jeg fortælle dig hvordan du gør.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 14:32
Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 28-05-03 15:16

Til Manse9933:Den hedder RegCleaner 4.2 by Jouni Vuorio,translation by Thorben Nørgaard,.2001-05-25.
når jeg åbner den står der i programmer,2.linie fra oven under software Power Tools,når jeg kikker under den så står der jv16 power tools,så jeg regner med det er det program.Mvh.hagbart1.
Er det oplysninger nok.???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 19:35

Den en du beskriver er forgængeren til jv16 power tools,af samme mand,har jeg
selv haft for år tilbage og kan ikke huske dens mulighedder,den jeg henviser
til i kommentar 14:32 hedder jv16 Power Tools 1.3 og er meget mere effektiv med mange flere værktøjer,har du prøvet kommentar 14:01??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-05-03 19:40

jv16 Power Tools 1.3 står øverst oppe i toppen når du åbner det.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 04:36

Til Manse9933:Nu har jeg hentet den version du omtaler så må vi se om jeg kan få den til at virke ellers vender jeg
tilbage.Men nu er klokken jo ikke ret mange,så vi kan bare vente til senere.
Har prøvet 14:01,ingen resultat.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 07:10

Hej
Okay,først så åbner du Jv16 og så åbner du registry tool så går du op i tools>
remove costum software>der skriver du i første bjælke Norton og i anden
bjælke skriver du det nøjagtie navn på programmet det kan være norton systemworks 2003
eller norton systemworks det kan også være systemworks,det kan du prøve dig frem til,så
sætter du et mærke i Deep og trykker Find entries,det der kommer frem i nedenstående
vindue vil så være alt fra dette program,derefter trykker du så remove all,og du kan også
lige trykke på open in regedit så kan du se nøglen/nøglerne som du på forhånd har markeret i
vinduet,regedit bliver åbnet.Det er også en god ide at køre registry cleaner først fordi at programmet
så får alle info der ligger i reg databasen med det samme før du køre ovenstående,tool> registry cleaner>
der sætter du flueben i I want manually verify deletet entries og i update the registry fixer database>
der sætter du flueben i dem alle>start,men lad være med at slette noget her i første omgang,gå tilbage
til remove costum software og kør denne,så kan du altid gå tilbage og køre registry cleaner,men her
skal du være sikker på hvad du sletter (VIGTIGT).
Hvis du ikke finder noget i remove costum software,så er der ikke noget tilbage i reg fra norton.
Så må du prøve at gå ind i dine mappe indstillinger og sætte denne til at vise skjulte filer og så prøve
og finde disse filer>
For Windows 98:
a. Click the View menu, and then click Folder Options.
b. Click the View tab.
c. Select "Show All Files."
d. Click OK.

3. Navigate to the folder C:\Windows\Installer or C:\WinNT\Installer.The name of the parent folder (Windows or WinNT) may be different on your computer.
4. Locate and delete all files that meet both of the following criteria:
The file name includes Symantec, NSW, SystemWorks, or Norton SystemWorks
The file name extension is MSI.
For instance, the file name Symantec.msi meets the previous criteria.
5. Install NSW.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 07:17

update the registry fixer database>continue

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 07:21

Symantec,kan også være en mulig hed i første bjælke i remove costum software

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 07:34

Hej og godmorgen:jeg har godt nok fået den dansksprogede udgave så det er ok,jeg har kørt det med at fjerne
software,jeg har enda gjort det 2 gange for at være sikker,det du skriver nederst det prøvede jeg igår,jeg har også fået
fjernet 205 ugyldige poster så det er et godt program,jeg har også prøvet at fjerne dubletter,men de forsvandt ikke???
men en anden ting ,jeg har fundet ud af mens jeg har siddet og rodet rundt,at jeg tilsyneladende mangler en fil der
hedder djsactiv.exe,har du nogen ide om hvor jeg kan finde den.
Også når engang vi når frem til det rigtige resultat så skal du lige vise hvordan jeg kan øge pointtal,da jeg syntes du yder megen support.Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 07:39

http://search.symantec.com/custom/us/query.html sæt dette ind i søgebjælken>
djsactiv.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 07:50

Pas på med at fjerne dubletter fordi det kan være den forkerte dublet du fjerner og derved ødelægge genveje til den originale fil,det er også så lidt
du kan opnå hved det at det ikke kan betale sig.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 08:06

jeg har været inde og kikke i systemmappe der ingen fil der hedder xinstall.dll.
Men samtidig skriver symantec overrun melding det har jeg ikke fået nogen af.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 08:14

Har du dawnloadet filen ??og prøvet at indstallere norton systemworks 2003

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 08:18

jeg har ikke downloadet filen jeg kan ikke finde den hos symantec,men det kan være jeg klodser i det!!!.hagbart1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 08:24

det ser ud til det er denne Xinstall.dll du skal have,nede midt på siden
når du har søgt på denne(en af de muligheder som der kommer frem) djsactiv.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 08:28
Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 08:46

nu har jeg prøvet at downloade+installere filen,prøvede at installere norton systemworks,men den vil stadig disken med
djs shared licensing???.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 08:52

Kan du ikke prøve og åbne selve cd'en fra drevet og se om den findes der(søg)
Prøv også at sætte dette ind i søge bjælken>how to reinstall NSW after updating system,jeg kigger lige på djs shared licensing

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:06

Du kan også prøve at dawnloade trilware og så sætte dit password og aktiverings code ind>http://nct.digitalriver.com/0001eller>
http://www.symantec.com/downloads det skulle da virke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:09

http://nct.digitalriver.com/0001eller> hov forkert link

Det har jeg gjort med panda før efter at jeg havde skiftet HDD'en ud

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:11
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:16

nå det sidste link er at forny sin licens.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 09:19

Hej Manse9933:Skal vi ikke lige holde en pause,jeg er ved at blive rundtosset,jeg skal også have noget morgenmad det har jeg ikke fået endnu.See you later.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:22

http://www.symantec.com/techsupp/nsys/files_nsys.html okay du har også nok at
se til og lege med nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:24
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 09:33

Foresten det ovenstående link kan føre til mange løsninger på forskællige
probleme alt efter hvad man vælger i de forskællige boxe,god fornøjelse og
pøj pøj, nu vil jeg ud i naturen og nyde det gode vejr.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 12:41

http://sourceforge.net/search prøv lige at sætte dette ind i søge bjælken i
venstre side af linket djsactiv.exe

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 13:01

Hej Manse9933:Nu skal du lige høre vi har prøvet at hente den nævnte fil på min søns pc,jeg har så installeret den,
og så prøvet at installere systemworks igen,men den skriver at den vil have den fil,som jeg lige har installeret,så nu gider jeg ikke mere,det kan være det dukker op ved en tilfældighed en dag,men tag lige at sende et svar,så får du pointene for din ulejlighed.Fik du noget sol på maven.
Nå men mange tak for hjælpen,fyr lige et svar af.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 13:27

sol,nej ikke i nu, høvdingen skal altid have lavet en masse ting før vi kan gå i skoven,så jeg venter i nu

Prøv at dawnloade NSW fra internettet og se hvad der sker.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 13:31

Hov har du lagt djsactiv.exe ned i den rigtige mappe,jeg dawnloadede den også,
det er et comandoline værktøj så det skal ned i system mappen.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 13:36

mere hov da vi hentede den hos sønnen lå den i programmmer>fælles filer>symantec shared,det er vel ikke muligt at
den ligger begge steder?????.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-03 13:40

Ja der må du søge dig frem og se hvad der dukker op ,det kan godt være at
den virker fra shared

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 13:43

Men jeg ville prøve system mappen,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 13:44

altså at lægge den der

Godkendelse af svar
Fra : hagbart1

Dato : 29-05-03 13:46

Tak for svaret Manse9933.Du får lige pointene her så ser vi lige om der skulle dukke noget op.
Også hank op i høvdingen og kom ud i solen.Mvh.+god weekend.hagbart1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-05-03 13:48

Så nu er hun sku endelig færdig med at rode rundt,så jeg smutter.
Vi ses på Kandu,hej og hav en god dag.

Manse9933selv tak