/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Billige energisparepærer?
Fra : kartoffel88
Vist : 684 gange
215 point
Dato : 16-03-12 23:05

Ja som overskriften siger. Hvor kan jeg finde de mest energibesparende pærer til min stue derhjemme?

Tak

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 225 point
Dato : 16-03-12 23:55

Prøv netto og lidl, det har dem ofte på tilbud, men ellers er energisparepærer ikke dyre mere. Efter LED pæren kom så er prisen på energisparepære raslet ned.

Her er en genvej fra Silvan med priser:

http://eshop.silvan.dk/kategori_El-og-Belysning-Paerer-lyskilder-Lavenergipaerer_39718?gclid=CJqqyafB7K4CFUW-zAodV1c5Kg

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-03-12 00:37

Og ellers prøv IKEA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-03-12 03:21

Tænk lidt fremtid og køb LED, men ikke de billigste da lyset er for dårligt.

De tjener sig ikke hjem de første par år, men muligvis går det hurtigere da der er mere elafgift i vente.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-12 03:22

Ja IKEA er et godt sted at prøve

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-03-12 09:16

Pas på, for de billigste giver ikke nødvendigvis et særlig godt lys. Og de er ofte længe om at lyse rigtigt op.

Læs lidt mere om pærerne her:

http://www.megaman.dk/pl/GREEN_ROOM_KUNSTEN_AT_VÆLGE_EN_SPAREPÆRE_154.aspx

Kommentar
Fra : Adria462

Dato : 17-03-12 09:29

Du kan bestille dem fra tinydeal.com eller dealextreme.com.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-12 09:44

Hvis du tæt ved grænsen, de er billigere i Tyskland, selv køber jeg i City Grossmarkt, Flensborg.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-03-12 10:52

Der er desværre en bagside på medaljen, nemlig at sparepærernes lys er uakceptabelt dårligt. Din skjorte ser brun, når hyggebelysningen er tændt, og du kan ikke læse i en bog. Mange har hamstret glødelamper før forbuddet kom, og mange køber stadig glødelamper over nettet på 60 watt eller mere - hvis de kan finde en sælger.

Hvis du alligevel ønsker at gå væk fra glødepærerne, er krystalpræren det bedste bud,. Lyset er lige så fint som i glødelampen, men den bruger kun det halve i elforbrug.

Holder du fast ved at vælge energopærer, selv om lyset er dårligt, skal du være opmærksom på, at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Der er rigtig mange kinesiske produkter, der kun holder kort tid...det må anbefales, at du læser nogle artikler på nettet, bla. a hos Forbrugerrådet om dette emne, før du investerer en mindre formue i lavenergipærer, som måske skuffer dig.

Nedenfor er to links til artikler i Politiken, der handler om disse emner. Du kan klippe og indsætte linket i adresselinjen,

http://politiken.dk/tjek/penge/energi/ECE913093/forbrugere-svigtes-med-nye-elpaerer/

http://politiken.dk/tjek/penge/energi/ECE771169/her-er-gloedepaerens-oversete-afloeser/

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 22-03-12 15:29

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-12 12:49

Selv tak.