/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 8 beta istedet for vista
Fra : Qualiman
Vist : 728 gange
200 point
Dato : 08-03-12 11:47

Kan man - når man nu er rimeligt træt af hastigheden på vista - smide win 8 Beta på i stedet for og senere når Win 8 kommer i handlen så opgradere til en købeversion eller skal man holde fingrene væk og vente?

Jeg har planer om at skrotte win vista men har ikke lyst til at købe win 7 når win 8 er på trapperne

Så tanken var at skrotte vista og smide beta versionen af win 8 på !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-12 12:07

På helt eget ansvar, der mangler nok både drivere og samarbejdsvilje med andre programmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-12 12:10

Hvis du har plads på HD kan du jo lave en ekstra partition og have begge systemer installeret!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 08-03-12 13:07

Jeg har ikke plads på harddisken til at lave en partion med win 8

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-03-12 13:40

Hold dig fra den, den er kun på TEST stadiet endnu.
Som skrevet får du helt sikkert problemer med den, før eller siden.
som du ikke kan hente hjælp til

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 08-03-12 16:49

Har lige haft Win8 beta inde over maskinen et par dage, og pillet den af igen.
Det var ikke så meget grundet problemer med hardware eller programmer der var årsagen til at jeg fjernede den, men mere, at den er meget anderledes end man er vant til, når man har kørt Win XP, Vista eller 7.
Interfacet minder mest om en Android telefon.
Intet sidder, hvor du er vant til (selv startknappen er væk). Der er ingen mappe med alle dine programmer, du har ikke umiddelbart overblik over, om du har lukket et program eller om det kører i baggrunden, og bare det at slukke maskinen tog mig en rum tid at hitte ud af første gang.
Der sidder knapper/funktionsruder rundt omkring, men intet er som du er vant til.
Det hedder ikke længere programmer, men applets (ligesom på telefonen), og i det hele taget synes jeg, at det er for forvirrende det hele - når man nu endeligt har vænnet sig til win7 og office 2010.
Bare det at finde ud af, hvordan hulen man installerer et af sine spil er en opgave der kræver tid at regne ud.

Jeg har pillet skidtet af maskinen fordi, at hvis jeg ønsker mig en android ... så køber jeg sq. en telefon eller en tablet. Jeg bruger ikke min PC til det (android kan vist også fås til PC.
Og skal jeg til at lære et så anderledes styresytem at kende, så kan jeg lige så godt skifte til Linux ubuntu 11.10, som er lige så forskelligt og har lige så mange problemer med (noget) hardware som den nye windows, men til gengæld gratis. Skulle jeg så have brug for en windows version, så kan jeg køre den på en virtuel maskine ved hjælp af VirtualBox (som også fås til windows - gratis).
Som sagt, jeg er lige vendt tilbage til mit gamle system, og kører nu Linux på en virtuel pc. Jeg har stadig win8 beta dvd'en liggende, og måske får det en chance mere - på en virtuel maskine mere, så det er let at slippe af med igen.
Det kræver noget harddisk, men de penge anser jeg for at være givet bedre ud, end at investere i Win8 til brug på en hjemme komputer.
Det er din afgørelse, men hvis du alligevel er stemt for at starte med eat rydde din harddisk, var det måske en ide at fifle lidt med alternativerne, før du investerer i den nye windows

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-12 17:00

Spørgsmåler er jo også om 8-ter kan køre på din maskine.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 09:50
Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 09-03-12 14:38

ja det er da rigtigt klaudi, men hvorfor gi' 17-1800kr for nogrt der mest minder om en Xbox360, når man kan få det gratis i Linux?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 15:08

Ja, jeg skal thi'verti'fald ikke have den, bruger mest xp men har da en w7 på nyere pc,
den har jeg ikke vænnet mig til endnu.

Det var såmænd bare lidt oplysning...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-12 17:03

Hvornår kommer den otter i "gratis" udgave.
Så man lige kan afprøve den i nogle år.
Jeg kommer nok ikke til at købe den otter, så længe syveren stadig kan bruges, sammen med OpenOffice eller LibreOffice som jo er gratis.

Desværre er den nyeste gratis ubuntu 11.10 også begyndt at flytte rundt på adgangene med "flotte" flødekaramel - ikoner ....................men heldigvis kan man stadig få XUBUNTU som er enkel i brug.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 17:21

Citat
Hvornår kommer den otter i "gratis" udgave

i sidste uge

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 17:27
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-12 19:41

Tak Klaudi der ved at blive hentet - også USB værktøjet som jeg vil prøve.
Jeg glemte bare at levere min mail til MS, så nu får jeg nok ikke alle reklamerne.

Qualiman
Citat
smide win 8 Beta på i stedet for

Men du kan ikke vende tilbage til vista, som jeg har læst det.
De anbefaler at man lægger en anden harddisk i og prøver på den.