/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Allemandsret i Danmark?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 775 gange
200 point
Dato : 04-03-12 08:29

Skal alle have ret til at færdes på private jorde her i landet?

SHV

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-03-12 08:37

Nej, det er derfor det hedder:" Den private ejendomsret!" og :
"Ejendomsretten er ukrænkelig. Ingen kan tilpligtes at afstå sin ejendom,
uden hvor almenvellet kræver det.
Det kan kun ske ifølge lov og mod fuldstændig erstatning."
mv2

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-03-12 08:47

Det nuværende røde enevælde, er allerede trådt i karakter, som har tiltvunget sig jord på sjælland, af en jordbesidder, som ikke ville sælge til det socialdemokratiske overherredømme.
Ministeren med egen rygekabine tror vel det bliver en smal sag at gennemtrumfe denne lov

SHV

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-03-12 09:33

Naturligvis skal alle ikke pr. automatik have adgang til privat grund ! At mange så alligevel vil kunne få lov til at færdes på min jord, ja det er så et udslag af ens ufattelige godhed !! Men jeg vil gerne selv invitere de mennesker, som har interesse i og forståelsen for vor fauna og natur, til at kunne færdes langs åløb og søbredder, evt. med fiskestænger ! Forudsætningen er naturligvis, at de opfører sig ordentligt, ikke sviner og rydder op efter sig - ellers bliver det en meget kort visit !
I dyrenes yngletider og ved efterårets jagttider, skal der tages ekstra hensyn til naturen, og det hensyn vil jeg bestemme hvorledes skal foregå, evt. med afspærring for en periode - men ellers er de fleste "normale" mennesker velkomne på mine jorder - sådan fungerer det i praksis i dag og har gjort i adskillige år !

ØV4
-C og K

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-12 10:55

Man har lov at færdes på private strande og i private skove ( på stierne) , dog ikke tæt på huse.

Man kan bade på strandene men ikke campere eller længere ophold.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-03-12 11:25

NEJ NEJ OG ATTER NEJ !!!!!!!
Ejendomsretten er ukrænkelig og jeg giver Øjenvidnet 100% ret i alt hvad han skriver.

Allerede nu har jeg mareridt. Skulle jeg ha' bb1 til at luske helt legalt rundt på min jagt ? NEJ ! Nogen må stoppe den gale minister - og det er nu.
På Safaris Jensens hjemmeside er der et billede af bemeldte person - endda med horn og fork........er det sådanne typer der skal ha' fri adgang til fx min jagt ????? Jeg emigrerer.

HH.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-03-12 14:18

Jeg må sgu' give dig ret, Heidi-Ho !!!

Det ville være dyrplageri af allerværste skuffe, hvis bb1 viste sig i sit virkelige jeg, med horn, trefork og uden tænder, blandt de vilde dyr
Jeg har faktisk hørt, at grunden til bb1's manglende skydefærdigheder, er hans evne til at slå dyrene ihjel, ved sin blotte tilstedeværelse - det er fandeme uhyggeligt, du !!
Hvis han så inviterede Hæ med på skovtur på fremmed terræn, så havde man katastrofen i form af en forurenet fauna, værre end med samtlige invassive arter !!!!

ØV4
-C og K

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-03-12 15:14

Jeg turde slet ikke nævne Hæ i denne sammenhæng. Jeg var bange for at argumenterne blev for grusomme....Hæ & bb1, kan det blive værre ?

Apropos agerhønens venner. Det påstår Hæ & Balle jo de er - iøvrigt har Hæ og Balle også en ubehjælpsom facebookside om emnet - samt små filmklip, hvor de knalder agerhøns ned.
Jeg læste at "vennerne" rundt om i det danske land, havde skudt 32.200 agerhøns i en tid, hvor alle værner om den stakkels udryddelses-truede fugl. Godt jeg ikke har de samme venner som agerhønen.

HH

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-03-12 15:32

Citat
Skal alle have ret til at færdes på private jorde her i landet?

Det syntes jeg man skal have ret til. F.eks langs åer søer vandløb, eller på skovområder. Men der skal selvfølgelig tages hensyn til folks privatliv.

Jeg mener ikke at folk, bare skal kunne komme og holde grilfest i ens baghave.

Men på særlige steder med skov/natur (åer, vandløb osv). Eller steder med kulturgenstande. Bør der være offentligt adgang selvom det er en privat person som ejer grunden.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-03-12 17:37

At dansk turistforening skal gå på mine jorder fordi der er 10 meter til å/bækløb er ikke befordrende, så forsvinder min Rørdrum - Kærhøg og diverse rovfugle, og så skal jeg ud med metaldetektoren for at finde diverse øl/sodavandsdåser så de ikke bliver hakket i stykker og ender i naboens køer-får eller heste. Mange mennesker er svinagtige der er snart ikke den grøftekant hvor der ikke ligger en eller anden form for affald. Så det syntes jeg ikke om Rygekabineminister!!

MV2

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-12 18:10

Omkring Hillerød er alt råvildt, dåvildt og kronvildt forsvundet, da skovene i vid udstrækning bruges til cykelløb, terrænløb etc. . .
Der må være noget særligt ved at drøne rundt på skovstierne, selv om samme virkning kunne opnåes på offentligt tilgængelige veje, hvor asfalten snart ligner noget efter tæppebombning og morterangreb.
Så derfor et klart nej til at lade horder at "naturelskere" ødelægge vildtbestanden på vore revirer. Fandeme nej, nej og atter nej!!

Mvh.
Tonganeseren

I øvrigt er allemandsretten noget helt for sig, idet der vel tænkes på alles ret til at drive jagt.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-03-12 13:58

Der er ikke brug for flere naturmisbrugere, skal have deres beføjelser udvidet, på anden mands købte eller betalte besiddelser det er ejerens, med hvad deraf følger, af offentlig begrænsninger for brug af de private arealerne.

Lad os få et naturpoliti, få samlet nogle dåser op til DNA test, rammes der en fra kartoteket så kør en prøvesag, med et bødeforlæg på 1500 kroner og få Skatten & Tolden til at inddrive dem, det giver stof til eftertanke. Eller lad os få pant på dem, gerne 2 kroner pr styk.

Denne furie af en sundhedsminister kunne smide sin kærlighed på Høfde 42, de har vel samme sundhedstilstand, måske kan hun få en ny flydedok opkaldt efter sig i Hanstholm, som sit eftermæle..

Det er da en af de få gange, at Guzzi Helle har lavet en pratikal jokes, ved den udnævelse, det kan vist kun være en fuldfed rygeost, hun kan bakke helt op om, dette officielle udtryk for Danmarks sundheds politik. Jeg nægter at gå på trapperne og ned på gaden, doner mig en rygekabine!, alle vidste at jeg er stor ryger, så skulle I ikke have valgt mig. Hvem har valgt denne kolestrol BUMBE, ikke mig.

Hun får det aldrig gennemført, aldrig. Det er et indgreb i grundloven, rygterne siger hun er begyndt at tænke, efter et samråd, det er altså kun rygter, det med at tænke.

Mvh
Bw

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-03-12 23:07

Helle og hele baduljen er skabsliberalister.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-03-12 21:11

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-12 21:23

Og tak til dig for POINGENE.

Og så til foråret.

Mvh.
Tonganeseren