/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Windows secure kit 2012
Fra : creamygirl
Vist : 922 gange
200 point
Dato : 28-02-12 14:00

Damn, jeg tror jeg har fået noget snavs

Sad og surfede rundt, og fik pludselig en windows secure alert og var dum nok til at klikke ja til en Scan. Jeg blev dog straks mistænksom, og sidder nu med resultatet af denne scanning, uden at have klikket ja til at fjerne de påståede "inficerede" filer fra min pc.

Gik i Google og søgte på dette Windows secure kit halløj, og synes at kan forstå det er noget jeg skal skynde mig at skille mig af med. Men hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-12 14:30

Prøv med Malwarebytes Antimalware, den gratis (free) er lige så god til at og slette skidt som betalings udgaven, husk at opdatere programmet inden du scanner:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
bedst i fejlsikret tilstand men kan også fjerne meget når du kører i normal tilstand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-12 14:31

Og lad så være med at klikke på alt muligt du bliver tilbudt i fremtiden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-02-12 14:44

Hmm.

Jeg er bestemt ikke en ørn til at finde ud af sådan noget her. Men har downloadet og opdateret programmet - skal jeg så bare køre en fuld scan, eller hva?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-02-12 14:47

Citat
Og lad så være med at klikke på alt muligt du bliver tilbudt i fremtiden [Blink]

Jeg er faktisk slet ikke sikker på, at jeg blev tilbudt noget som helst. Tror bare at programmet gik i gang, uden at jeg foretog mig noget.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-02-12 14:50

Og hvordan får jeg tjekket, om programmet er helt væk fra min pc, når jeg en gang er færdig med at scanne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-12 14:59

Hvis computeren ikke opfører sig unormal og der ikke kommer pop op i tide og utide så er du sandsynligvis sluppet af med skidtet, det kan også være en god ide' at læse og følge Refi's tip:
http://www.kandu.dk/tip21955.aspx

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-02-12 15:04

Jeps, jeg så godt det tip, og har allerede tjekket med de 3 zip filer. Det var ok.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-02-12 15:06

Men er du sikker på at det er det rigtige program jeg scanner med nu?

http://www.spywareremove.com/removewindowssecurekit2011.html

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 29-02-12 01:39

Citat
fik pludselig en windows secure alert og var dum nok til at klikke ja til en Scan
det må du aldrig gøre advarslen er til at forskrække uerfarne computerbrugere, så uerfaren er du altså ikke.
Hvis du ikke tror på Malwarebytes Antimalware så skulle du måske prøve Spyware Doctor som er et anerkendt program:
http://www.pctools.com/spyware-doctor/
den kan ikke så meget som Malwarebytes Antimalware i gratis versionen, men du kunne købe den og få en rigtig god beskyttelse på computeren, den kan ikke forhindre dig i at klikke på suspekte sider med falske alarmer, men den kan måske forhindrede at computeren inficeres, det kan Malwarebytes Antimalware i købeversionen også - men gratis versionen er altså rigtig god til at finde og fjerne spyware og malware
Er du sikker på at Spyhunter og Windows Security kit ikke er næsten lige slemme?
Jeg kan ikke finde anbefalinger på Spyhunter på nogen troværdige sider, men jeg er altså heller ikke ekspert i sikkerhed, måske du skulle oprette dig som bruger på Spywarefri, det er gratis og du får hjælp af sikkerheds eksperter, de vil fortælle om en hel række forskellige programmer som du skal køre for at rense computeren:
http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-02-12 01:40

Er lige kommet hjem fra jobbet, det er derfor der har været så stille omkring mig

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 10-03-12 21:14

Tak for svaret o.v.n..

Jeg er ikke inficeret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-12 17:29

Godt du slap med skrækken