/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Popup vindue
Fra : 19431225
Vist : 918 gange
100 point
Dato : 14-02-12 11:06

Hej
Jeg har fået et lille problem, hver gang jeg starter maskinen popper der et vindue op, med teksten " Vælg et program du vil bruge til at åbne en fil med "
Er der nogen som kan hjælpe

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 14-02-12 12:28

Hvad er det for en fil den vil åbne? Hvad har du foretaget dig lige inden den begynte med at poppe op med den besked?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-02-12 13:23

Hej igen
Den vil ikke som så åbne en fil, men spørger om hvilken program som skal bruges for at åbne en fil.
Jeg har taget et printscreen, men kan desværre ikke vedhæfte det i Kandu, hvis jeg kan få din mailadresse vil jeg sende printscreen til dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-12 14:05

Du lægger bare billedet på www.peecee.dk og lægger linket her....

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-02-12 18:33

Citat
Du lægger bare billedet på www.peecee.dk og lægger linket her....

Hej igen
Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal lægge mit printscreen på ovennævnte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-12 18:45

Under Upload dine filer står der Vælg fil lige over en tom linje, til højre står der Browse, klik på Browse og find skærmbilledet (eller hvad du vil uploade) og klik på Åben.
Der går lidt tid afhængdig af størrelsen på filen, inden navnet på filen bliver vist et sted i nærheden af den tomme linje, klik på filnavnet og få vist din upload.
Nu kan du kopiere fra adresse linjen og sætte ind i en kommentar her på Kandu
http://www.peecee.dk/
prøv - øvelse gør mester ved du.
I linjen hvor der står e-mail kan du skrive din e-mail adresse før du uploader og få mulighed for at kunne slette filen senere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-12 18:49

Linket vil så se ud som her under, bare med et andet nummer:
http://peecee.dk/upload/view/320095
det er min nye hundehvalp da jeg hentede ham i august 2011

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-02-12 20:06

Hej
Nu har jeg forsøgt at sætte billedet ind, men ved ikke om det lykkes.
http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-12 03:43

Jeg kan ikke finde din upload mellem dem som er uploaded mellem klokken 18:00 og til klokken 20:06 da du skrev at du havde forsøgt, du skal kopiere hele linjen når din upload bliver vist på siden.
Jeg har taget 3 skærmbilleder og lagt dem i en zip mappe, jeg har skrevet en tekst tværs over som forklarer hvad det er jeg mener, hent zip mappen og pak den ud, se på billederne og prøv så igen: http://peecee.dk/upload/view/351816

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-02-12 09:16

Hej
Så prøver jeg igen
http://peecee.dk/upload/view/351827

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 09:23

Vælg det program der skal åbne "Peter" (hvad peter så end er) - sæt "v" i boksen "brug altid....." - tryk OK....

Fremover ser du ikke længere billedet.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-12 09:29

Citat
Så prøver jeg igen
http://peecee.dk/upload/view/351827

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&ei=l2s7T5qQI8WM-wbctoWtBw&ved=0CBsQvwUoAQ&q=fix+file+associations&spell=1&biw=1016&bih=567
Citat
Vælg et program du vil bruge til at åbne en fil med "

Kan også være et gammelt program/ fil.
Ryd op med disse.
Ved ikke om siden er nede, eller det bare er mig der ikke kan komme ind.
http://www.wisecleaner.com
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/Wise-Registry-Cleaner.shtml
http://download.cnet.com/Wise-Disk-Cleaner-Free/3000-2086_4-10613345.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 09:34

Du må selv vide hvad "peter" er for en fil (filendelse)......

Ellers vil du sikkert opdage det når du har valgt et program.....

Hvis ikke det er noget du bruger så slet den fra dit startbibliotek.....

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-02-12 10:10

Hej igen
Citat
Hvis ikke det er noget du bruger så slet den fra dit startbibliotek...Indsæt dit citat her

Hvor ligger startbiblioteket, jeg kører windows 7?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 10:39

Tryk på "flaget" - alle programmer - start - se hvad der ligger der.....

Men det var lidt nemmere hvis du fortalte os HVAD "peter" er for en fil.....

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-02-12 12:39

Citat
Men det var lidt nemmere hvis du fortalte os HVAD "peter" er for en fil.....

Peter er en filmappe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 19:31

Du må jo have et eller andet der gør at den skal åbne fra start

En filmappe kan systemet sgu selv finde ud af at åbne

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 16-02-12 11:32

[CITAT]Du må jo have et eller andet der gør at den skal åbne fra start [Meget forvirret]

Hej
Peter er en mappe hvor jeg har alle mine dokumenter , hvis jeg trykker på start alle programmer, kan jeg ikke se start

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 11:46

Citat
hvis jeg trykker på start alle programmer, kan jeg ikke se start

Så skal du have briller - den ER der....

Citat
Peter er en mappe hvor jeg har alle mine dokumenter

En mappe vil ikke bare lukke op af sig selv - hvis beskeden popper op når du forsøger at åbne mappen er det fordi du har "rod" i dit system....

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 17-02-12 10:13

Citat
Hej
Peter er en mappe hvor jeg har alle mine dokumenter , hvis jeg trykker på start alle programmer, kan jeg ikke se start

Jeg har fundet start, men det er kun dropbox der ligger der

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-02-12 16:01

Har du installeret dropbox?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 17-02-12 20:09

Citat
Har du installeret dropbox?

Ja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-12 20:40

Og der er din fejl....

Dropbox starter FØR komputeren er helt startet op - den forsøger så at få adgang til en mappe (peter) - på det tidspunkt er systemet ikke færdigindlæst og derfor kan den ikke få adgang....

Popupen er så NØDT TIL at spørge hvad program den skal bruge.....

Derfor forsvinder fejlen af sig selv blot du lukker popupen.... for så kan den få adgang....

Så FJERN dropbox fra start - start den selv når maskinen er startet helt op....

Derefter kommer "popupen" ikke mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-12 22:23

Det er en ret selvsikker påstand at skrive at Dropbox skulle kunne være årsagen, det har jeg aldrig hørt om før, og kender en del som bruger programmet, men jeg skal nok lade være med at påstå at det ikke er Dropbox.
Fidusen med Dropbox er netop at den altid er på, derfor synes jeg det er en dårlig ide at slette den fra automatisk opstart, du kan i stedet forsinke opstart med et gratis lille program, med Startup Delayer kan du sætte forsinkelse på alle programmer som selv starter, det lyder måske selvmodsigende men Windows er hurtigere oppe at køre og det samme er programmerne når de ikke starter alle sammen på en gang:
http://www.snapfiles.com/get/startdelay.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-12 23:30

Citat
Det er en ret selvsikker påstand at skrive at Dropbox skulle kunne være årsagen, det har jeg aldrig hørt om før

Så har du hørt om det nu

Da det er det ENESTE der starter op fra start og det er en MAPPE den forsøger at åbne, kan det ikke være andet - hvad skulle ellers forsøge at få adgang til en MAPPE

Du kan komme ud for det samme med f.eks. din antivirus eller firewall netop fordi startrækkefølgen ikke altid er i den rigtige orden og mig bekendt kan man IKKE ændre rækkefølgen af opstart - den er mig bekendt tilfældig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-12 12:53

Citat
mig bekendt kan man IKKE ændre rækkefølgen af opstart
så har du lært noget nyt i dag
http://www.snapfiles.com/get/startdelay.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-12 13:04

Ja ja.....

men den gælder IKKE systemiconerne......

Det var derfor jeg brugte dem som eksempel.....

Hvad der ligger i startbiblioteket kan man jo godt.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-12 13:06
Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 20-02-12 09:23

Citat
Og der er din fejl....

Dropbox starter FØR komputeren er helt startet op - den forsøger så at få adgang til en mappe (peter) - på det tidspunkt er systemet ikke færdig indlæst og derfor kan den ikke få adgang....
Indsæt dit citat her

Hej
Jeg har nu afinstalleret dropbox, men fejlen er ikke fjernet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-12 09:34

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 62
- Annullerede 61
- Slettede 0
Ialt 124

Så er der vist kun "fejl40" tilbage.....

Geninstaller windows