/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vejret lige nu
Fra : granner01
Vist : 1555 gange
250 point
Dato : 04-02-12 20:53

Nu må vi have en hyggetråd om vejret.

Lige nu i Albertslund er der ½ cm sne og ingen snevejr de sidste 4 dage.

Temperaturen står på - 11°.

Hvordan ser det ud hos jer?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 260 point
Dato : 04-02-12 21:31

her på oseberg c i nordsøen blæser det fuld storm og 17 meter høje bølger.
til gengæld er temperaturen over 0.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-12 21:35

Go' aften her.
1½ cm. sne..en anelse i dag har vi fået. Og lige nu - 9.4.
Stjerneklart så det blive sikkert koldere ud på natten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-12 21:54

God aften det er en god ide' med en hyggetråd og vejret kan vi jo altid snakke om - men ikke gøre noget ved, her er ca. 10 cm. sne og der er -11.5 grader udenfor og +22 indenfor, godt med de udgåede elmetræer som gør nytte i fyret lige nu
Lige nu sidder jeg og følger søster og svoger som er på vej hjem efter en tur til Tanzania, jeg håber de har varmt tøj på når de står af flyveren i Aalborg:
http://flightaware.com/live/flight/KLM1337/history/20120204/2000Z/EHAM/EKYT
de er forsinkede, vi skulle have været til fødselsdagskaffeslaberads hos dem i aften

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-02-12 21:56

lige nu er det -15,5 c
nord for Græsted
MV2

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-12 21:58

Hejsa o.v.n.
Citat
, vi skulle have været til fødselsdagskaffeslaberads hos dem i aften

Det skal i nok få indhentet en anden gang.
Men lidt ærgeligt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-12 22:03

Kan se i kan nå forsinket aftenkaffe o.v.n . De lander jo snart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-12 22:09

Næh ikke i aften, vi har 120 km. derover så det må blive en anden gang

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-12 22:14

Temperaturen udenfor falder, den er på vej til - 12°

Bare musvitten overlever i kassen. Den er meget oppustet ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-12 22:18

Citat
Den er meget oppustet ud.
sig mig er du "big brother" og overvåger det stakkels lille kræ på TV har sådan nogle småfugle ikke ret til lidt privatliv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-12 22:19

Norsjælland -13.9

Mine kaniner er slet ikke kommet op fra deres underjordiske hule for at få aftensmad, så de må virkelig havde det godt i hulen,(kolde udenfor) for Bertram springer aldrig et måltid eller en guffi over

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-12 22:22

vestsjælland -21°

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 22:34

Her i Næstved er den på -16,9. Men der er stortset ingen sne, og jeg misunder heller ikke dem der har det.
Ca. en time før solen gik i dvale, var der -6. Da den så havde trukket dynen over hovedet, så faldt temperaturen meget hurtigt til under -10.

Vejret bliver heller ikke mærkbart bedre, før vi kommer på den anden side af jævndøgn, hvor solen kommer lidt højere op på himlen, og får mere magt. Så der er nogle dage til den 20. marts.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-12 22:41

Der skulle jo stå -12°

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-02-12 22:45

Jeg glæder mig til den 22 februar. Da bliver den varme sten kastet i vandet.

http://vejret.tv2.dk/artikel/id-37572047:i-dag-kastes-den-varme-sten-i-vandet.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-12 22:49

Severino din lyseslukker

Nu -14.4 pu ha det er koldt derude

Ha ha Klaudi, ja det er da en forskel

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-02-12 22:54

Her i Vendsyssel er der -10.5 grader og 10½ cm sne

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-12 22:57

Lige nu har vi -13 her midt på Sjælland.
Der hvor sneen ikke er fjernet ligger der ikke meget mere end 5 cm.

Men hvis denne kulde fortsætter fryser åen til igen i år.
Den frøs til sidste år, så svanerne spadserede rundt på isen, og det kan jeg ellers ikke mindes, at den har været i mange år.

Sædvanligvis ser vi både ænder, blishøns, rørhøns, fiskehejre, svaner og ind i mellem troldænder, men sidste vinter, da det var så koldt, så vi både vandstær og skallesluger.

så det er spændende om de kommer igen i år.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 23:01

Tror du på det Smokei!
Peder STol er en gammel gut, som er taget på ferie syd på. Men det kan da godt være at han er taget ned for at opvarme stenene!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 23:03
Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 23:14

Min kone sidder og ønsker, at vi var taget hjem til hendes familie. Der er klimaet langt bedre nu.
Temperaturen er omkring de +25 om aftenen, og op til +40 midt på dagen.
Men så er vi også 11 grader syd for ækvator, ud mod stillehavet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-12 23:17

Severino, kan i ikke nå at tage afsted endnu, vinteren er jo ikke overstået

Min bror er på cykelferie i - Burma - bortset fra at min cykel lider af metraltræthed, så kunne jeg nu godt tænke mig at være med

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 23:29

Jo Nordsted vi ville gerne til dette Sydsted og nu hvor vi begge er på mimre overførsel, så forsømmer vi ikke noget ved det.
Men her i KO-muuuunen, forgylder man i hvert fald ikke pensionisterne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-12 23:35

Severono.... det lyder bekendt

Kunne du så ikke som minimum få familien til at puste noget varme herop?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 23:44

Jeg kan nok ikke nøjes med at puste, jeg bliver nok nød til at bruge begge ender, for der er over 11,000 km.
Men du skal da være velkommen til at komme derned, og du vil ikke fortryde det!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-12 23:47

"bortset fra at min cykel lider af metraltræthed, så kunne jeg nu godt tænke mig at være med"

Da jeg var lille oplevede min mor, at styret på hendes cykel lige pludselig gled længere og længere væk, så hun fik travlt med, at få mig op af cykelstolen.

Det kan man vel kalde metaltræthed ved en cykel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-12 00:17

Eller for manglende vedligeholdelse!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-02-12 00:26

"Eller for manglende vedligeholdelse! [Hahahahaha] "

Tjaaa, jeg vil nu tro, at en cykel skal forsømmes meget længe, før styr og forhjul knækker af.

Jeg har ihvertfald set mange seriøst forsømte cykler, som stadig havde både styr og forhjul.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-02-12 05:38

Good Morning folks!

Minus 10, vindstille, meget tyndt lag sne, og mit fortov er ryddet! Tadaah

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-12 09:33

Så er sneen kommet og meget af den for første gang i denne vinter.

Smukt er det.

Det er helt vindstille og kun -6° og intet er ryddet endnu for det sner tæt.

Der er hvidt derude.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-12 09:42

Sikke en forandring i vejret.

Kl 3 i nat - 16 og nu "kun" -7,2 og sneen vælter ned, fortorvet er ryddet en gang, men det bliver da nød til at blive ryddet igen senere. Jeg gider ikke det sne, men manden synes vist det var fedt lige at få prøvet sin fejemaskine af.

Nu har kaninerne fået mad/vand og guffer, så er jeg mere rolig.

Og fuglene selvfølgelig, masser af frø, havregryn ristet i margarine og flækkede æbler.

Så nu vil jeg sætte mig og strikke strømper

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-12 10:35

Citat
Så nu vil jeg sætte mig og strikke strømper

Det må jeg sige Nordsted, du er NU god ved fuglene og kaninerne!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-12 10:52

Vi har lagt nye æbler ud til solsorten, inde under en busk hvor der ikke er ret meget sne.

Og småfuglene har fået et par skåle med forskelligt korn og rugbrød. Skålene står på jorden inde under terrassetaget. Her er det snefrit.

Så nu vil jeg bage kager.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-12 10:53

I går nat ved 24 tiden - minus 14° lidt udenfor Kalundborg - nu minus 7° i Smørum.
For en uge siden...................................plus 22° i solen på Tenerife.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-02-12 11:19

Morgen alle.

Falster i nat - 13. Nu "kun" - 6. Så det går den rigtige vej.
Optimisten siger at foråret er lige rundt om hjørnet.
Det må det så også godt være så jeg kan komme på camping...SAVNER det.

Vores dumme solsort jager samtlige andre fugle væk...at den gidet ...de tar' R**** på den.
Leif har bygget 2 fodrehuse og de små sætter sig i det ene og biiiing så er solsorten der. Den fryder sig over at kan jage de små væk ...meeen de har luret den. De flyver straks over på det andet fodrebrædt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-12 11:19

Vores sne er ved at smelte, temperaturen stiger og nu skinner solen. Børnens ærgrer sig nok.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-12 12:30

Lige nu -8,2 grader og det blæser og sneen fyger, så vi ser nok ingen herude i dag og må blive indendøre eller ud at skovle sne - jeg vælger vistnok det første

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-02-12 16:20

Her i Sønderjylland er det lige nu 8,2 minus grader og begyndende let overskyet af et tyndt hvidt slør, - ingen sne i de skyer. Kan dog se at temperaturen er hastigt dalende.
Dag temperaturen lå i dag på minus 5,3 grader, som var det højeste og solen var fint fremme. Det blæste lidt, så det var rigtig koldt at gå tur med hunden.
I nat har temperaturen været nede på minus 16,8 grader men forrige nat var den nede på 19 minus grader. Godt vi har brænde-ovn!
Det første jeg gør hver morgen er at fodre fuglene, de lige frem venter på mig.
Selv katten vil kun udenfor i korte perioder.
Sne har vi ca 5 cm i alt, som faldt ad to omgange for et stykke tid siden.
Forsat "god vinter"!
Heller sne og kulde som regn og blæst, er mit motto!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-12 16:46

Sneen er faldet af buske og træer og den er sunket sammen. Men den bliver liggende.

Fuglene får ny mad flere gange om dagen og nyt æble til solsortene. Når maden er frosset så får de nyt og det frosne tages ind til optøning.

Solen er forsvundet og det er begyndt at blæse. Lige nu -5° og dalende.
Og jeg kan bedre lide regn end sne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-12 16:51

Jeg kan bedst li' sol.................... og varme. Selv en varm pige er ikke tilstrækkeligt mere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-12 17:00

Citat
Selv en varm pige er ikke tilstrækkeligt mere.

Det kender jeg godt eyvind, sådan er det når man lægger sig ud i voksen størrelse, så skal der flere piger til!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-12 17:02

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-12 17:04

Er der nogen der har hørt noget fra Nordsted?
Efter sigende, er hun ude og dele sokker ud til fuglene og kaninerne!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-12 17:08

Nordsted1 har nok inviteret alle dyrene ind til, at dele krummerne fra de riges bord.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-12 17:10

Jamen kæreste Severino, jeg er jo lige her... mere eller mindre dybfrossen, jeg har måtte feje terrassen igen igen igen.

I år kan jeg ikke nøjes med at lave labyrinter, men må fjerne det fra hele arealet, hunden kan ikke se, og tumler ind i dyngerne, så nu er de fjernet... okay nu kan solsorten også bedre finde sine æbler.

Og så vil de dyr sgutte bruge mine sokker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-12 17:11

Eyvind dyrene vil ikke ind, jeg har forsøgt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-02-12 18:31

Citat
. Selv en varm pige er ikke tilstrækkeligt mere

Hvor har du ret...det samme glæder omvendt...nu har jeg hugget Leifs sokker

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-02-12 18:36

Selv katten har fået nok
http://peecee.dk/upload/view/349901

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-12 19:27

Uhmmmmmm - grillet kat med agurkesalat.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-02-12 19:48

Hunden havde dårlig mave i nat, så jeg måtte ud både kl. 4 og kl.6, i -13 grader.'

Da vi gik vores sædvanlige "morgen"tur kl. ca. halv ti var temperaturen oppe på -7 - -8, det var lidt mere behageligt.

Men vi har stadig ikke fået mere sne, her midt på Sjælland.

Jeg glæder mig mest over, at det ikke er glat på fortovene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-12 21:44

Kagerne er bagt og står og dufter i køkkenet. Sandkage med chokoladestykker. Mums.

Og temperaturen er nu -7,4°.

Og jeg har også inviteret dyrene ind, men de afslog.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-12 22:06

-11,5 her,.. underligt som frostvejret kølighed kan føles forskelligt. I fredags hvor det frøs mere end idag, føltes det lunere end igår og idag, det må vel have noget med fugtigheden i luften at gøre??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-12 22:11

-13,2 her, og måtte hend og tø et par vandrør op fra vores varmtvandsbeholder, som ikke er isoleret, men det var kun en meter, der skulle have lidt varme, så vi kunne blive af med opvasken.
Det er første gang i den tid, hvor vi har boet her (12 år), at vi har oplevet dette.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-02-12 22:29

Nordsted, jeg kunne godt bruge et par eller flere par bløde natsokker.

Sover med vinduet lukket - SÅ er der koldt!

Hr. solsort sad på hegnet og så trist ud. De har ellers kerner i foderhuset, men skar så lige noget grovbrød til ham - ud af vinduet. Kort tid efter var sneen trampet ned at små fuglefødder.

Ingen nye snefald - pyhh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-12 22:43

Jeg har lige kontrolleret musvitten, den sidder og sover i kassen, godt oppustet. Bare den overlever.

Jeg har siddet og overvejet om man kunne tape hullet til i kassen og så tage kasse og fugl ind for natten. Men jeg tror musvitten måske får et hjerteanfald af skræk.

Og det ville være synd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-12 22:45

Camillasmoster, jeg vil da gerne strikke dig et par sokker, men jeg kan ikke love dig, at de bliver færdige i denne vinter, jeg er i fuld gang med en del til den ældste søn... men der kommer jo også en vinter efter denne, så køb du bare garnet og send herover

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-12 23:03

Granner01, jeg tror det er bedst at du lader fugl og kasse blive udenfor. Musvitten vil få det alt for varm ved at blive flyttet ind nu, og når den så kommer ud i morgen, vil den fryse.

Vi kan hjælpe det vi kan, men ikke gøre det for unaturligt for de små

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-02-12 00:16

Sidste melding før jeg går i seng.
Vejrstationen viser minus 11,9 grader og let vind (4,7 km/t). Stjerneklart.
Naturen er så stille - alle sover.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-12 01:02

Minus 10 her lige nu og blæsende = skidekoldt udenfor, så jeg holder mig inden døre og inden længe under dynen, der er 1 uge endnu inden ferien så jeg må ud i vejret selv om det fyger, godt man har en traktor med stor skovl
På onsdag kommer en mand og hjælper med at rydde de udgåede elm af vejen, en del af dem kommer i fyret allerede i denne vinter hvis denne kulde bliver ved

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-12 01:04

Citat
Og så vil de dyr sgutte bruge mine sokker
har du overvejet at vaske sokkerne før du giver dem til dyrene

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-12 09:58

Her til morgen var det -7,4°, let blæsende og bare koldt.

Fuglene klarer sig, de er der alle sammen endnu.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-02-12 10:48

Nu til morgen - 13 grader og et frosset vandrør.
Underligt at det er det varme vand der fryser først

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-12 11:33

Minus 5° og naboens vimpel hænger slapt ned, så det blæser nok ikke så meget.
Måske man skulle finde en hund og så gå en tur i det friske vejr.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-12 11:41

Eyvind

Du behøver ikke en hund, kan du ikke bare lufte et spejlæg. Så er det bare derudaf, det stopper ikke og snuser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-12 11:47

Ja ja det er meget godt, men sidste gang jeg prøvede det, kom de og hentede mig og jeg fik en trøje på med meget lange ærmer.

Ps. Jeg måtte ikke endgang få spejlægget med.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-02-12 11:49

Det skønneste morgen vejr, dog meget koldt. Temperaturen viste - 14,5 grad, men solen skinner og der er kun let vind.
Fuglene har fået deres morgen ration og de nyder at lune sig lidt i sol-skrænten efter måltiderne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-12 16:24

Det har været et dejligt vejr i dag, solen skinner og det er blevet varmt, overvejede at finde shorts'ne frem, meeen det er vist for koldt endnu, -6°

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-12 01:25

Det har været en dejlig vindstille solskinsdag og kun -6 grader, men lige nu er der -11,5 og bilen var helt overiset da jeg skulle køre hjem for lidt siden, i morgen skal der fældes træer i haven så vi kan få noget at fyre huset op med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-12 08:38

Jeg ved ikke hva' der skete for alle mine gråspurve igår.

De havde susende travlt med at - tja med hva'?? -- bygger de reder, eller er de ved at
hulrumsisolere, de fløj i hvert tilfælde med strå i næbbet, ind under taget på huset og ind i deres skjulested i efeuen..

Er foråret på vej, eller isvinter???

O.V.N. hvor længe har dine træer været døde? Træet skal jo være tørt før du kan bruge det til opvarmning

Kommentar
Fra : susss

Dato : 08-02-12 11:45

Ja vi taler jo heller ikke om andet I Næstved er der nu - 2 sveder nærmest med kededragt..nu er det blevet for varmt til uldunderbukser....hvor længe det vare ja det er jo ikke til at være sikker på ..men Bornholm skulle få snestorm i nat..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-12 12:11

Citat
hvor længe har dine træer været døde?
spørg ikke om sådan noget det afslører min dovenskab træer har set kedelige ud de sidste par somre, træer uden bark vurderes til at kunne brænde med det samme, det skal i hvert fald prøves, den halm som skulle have lunet os i den kolde vintertid står stadig på marken og der varmer den ikke, men svanerne har stor fornøjelse ved at gå der, der er flere hundrede svaner hver dag som søger lidt føde i de tabte kerner, i ved fuglen og den fattige skal også være tæt, som der står i sangen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-12 12:13

Forresten er her kun -2 grader, det er lige før at vi smider jakken når der fældes træer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-12 13:31

Her er det blevet lunt, kun - 1,4 og her har fuglene også travlt. Ja de bygger i kasserne med det er måske isolering så de ikke fryser om natten.

Musvitten hos os har en færdig rede, men det havde hun også sidste år i februar, men hun lægger ikke æg før i slutningen af april/beg. af maj. Hun sover bare i reden hele vinteren.

Blåmejsen er i fuld gang med at bygge i den anden kasse, men hun sover ikke i kassen om natten.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 08-02-12 14:04

- Og så er stærene kommet til sydsjælland.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-12 14:26

Vi har + 24° her, men brændeovnen står også og hopper. (svedesmiley)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-02-12 20:00

Vi mangler stadig et vindue på trappen, så her er kkkooldt!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-12 23:12

Her er der kun -1° så det føles næsten varmt. Var ude og handle med halvåben jakke. Skønt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-12 20:59

SKAL have strukket en hue...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-02-12 21:25

Skal huen være af kamel-uld?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-12 21:51

Moster - sjov tekst på din tegning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-12 01:24

Kun -9 grader nu og der er ferie en hel uge fra nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-12 09:09

Minus 8,7

Gråspurvene har deres egen metode til at holde varmen.

De sidder to og to sammen, ovenpå hinanden, og så hopper de lidt - smart med lidt gymnastik

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-02-12 09:16

"- Og så er stærene kommet til sydsjælland."

Den eneste stær jeg har set i år er en vandstær, og kun en.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-02-12 11:28

Solen skinner og det føles lunt. Er det ikke bare herligt? Fuglene er aktive, de slås lidt om kasserne.
Selv fugle kan slå en proper vinge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-12 16:10

Ja det er ikke så koldt nu, så det blev til en gåtur på en times tid, hvor jeg kunne sole mig i min kones uforbeholdne beundring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-12 16:13

Nordsted1 - det er da ikke gymnastik, det er bare for at varme de kolde tær i den andens fjer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-12 21:51

Eyvind@...... Nååååå, og her troede jeg lige, men det er altså også rigtig grimt at have kolde tæer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-02-12 13:19

Der vil altid være nogle, der får kolde fødder.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-02-12 17:29

Så må Nordsted strikke sokker til fuglene, og camelmoster må strikke huer, så fuglene overlever kulden!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-12 21:46

Min musvit har ikke været i kassen de sidste to nætter. Og i dag så jeg en infam kat ligge og sole sig på vores tag. Forbandede dyr.

De må ikke gå løse i denne bebyggelse. Men den var løs. Og vi havde ingen fugle i haven i dag.

Katte er nu dejlige når de er pelsede og hænger til pynt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-12 22:25

"De må ikke gå løse i denne bebyggelse. Men den var løs."

Findes der slet ingen vildkatte i jeres bebyggelse?

Jeg kender en, der bor til leje i et kvarter, som ligger klos op af et villakvarter.
Dem der bor til leje må have én hund eller én kat, og dyrene skal holdes i snor i området.
I bebyggelsen med lejere har der været problemer med kattel*** i sandkasserne og så er problemet jo, om det er en ejerl*** eller en lejerl***.
Men det kan jo også være en vildl***.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-12 22:56

Severino, fuglene må vente lidt, jeg har rygende travlt med alle de sokkebestillinger jeg har

http://www.myupload.dk/handleupload/a4480p-_j8jLX

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-12 23:02

Alle katte her i bebyggelsen skal gå i snor. Og det gør de.

Men den kan komme fra et andet område. Men det er surt for jeg plejer at have haven fuld af fugle, blåmejser, musvitter rødkælke, skovspurve, gråspurve, solsorte.

Blåmejser og musvitter yngler i mine kasser. Men ikke en fugl i haven de sidste 2 dage.

Det er bare så surt for jeg har stor fornøjelse at kigge på dem om morgenen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-12 09:58

Tja - så er der lige en melding om svag sne fygning her i Smørum.
hvor dælen bliver den sommer af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-12 10:16

-1° og det har lige sneet, så der er pænt hvidt over det hele igen!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-02-12 10:52

"Severino, fuglene må vente lidt, jeg har rygende travlt med alle de sokkebestillinger jeg har"

En strikkemaskine kunne vist være en god hjælp.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-02-12 11:15

Her er det - 0,2 og det sner. Haven er hvid

Egernet har lige været her og den gravede et hul i sneen og gemte nødderne der. Ja det er synd at den lille fyr har sådan en lille hjerne. Men på den anden side så er der masser af nødder når sneen smelter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-12 11:22

Vores egern sidder på fodertaget og vinker til os med halen.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 12-02-12 13:32

Har lige set en blishøne i haven.

Det er jeg ked af, for det er tegn på, at vandfuglene nu har svært ved at finde føde.

Sidst (og første gang) jeg så blishøns i haven, og i hele parcelhuskvarteret, var i vinteren 2009/2010.

Det var rædselsfuldt at se vandfugle (blishøns, svaner, ænder) alle steder, hvor de ikke hørte til - i haver, på fællesarealer, og på gaderne, hvor de lå døde eller lemlæstede.

Jeg håbede, at jeg ikke skulle opleve det igen, og troede faktisk ikke, at denne vinter skulle blive så slem igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-12 11:24

Frost i dag og næsten ingen sne. Men is på buske og træer. Flot flot.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 24-04-12 11:01

Tak for svaret trimare46.